Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe zit het als je wil scheiden?

  19-11-2005 9:54:06
Da's misschien heel raar om dit hier te posten, maar ik weet niet waar anders te zoeken. Mijn beste vriendin wil scheiden en ze weet niet echt hoe dit juridisch zou verlopen. Ze heeft met haar man één dochter. Ze zou bij haar ouders intrekken, als ze de stap maakt, maar denkt dan dat ze bepaalde rechten verliest. Ze heeft het financieel niet zo breed en kan zich dan ook geen dure advocaat veroorloven. Zijn er hier mensen die ooit gescheiden geweest zijn en hoe hebben jullie dit aangepakt. Bestaat er een bepaalde dienst/inrichting waar je terechtkan met je vragen en die niet te veel kosten?

Het is doet wel vies hoor: nog maar een maand getrwoud (wijzelf dan) en we hebben al twee scheidingen in de vriendenkring.

Alvast bedankt voor je hulp.
Groetjes,
Nathalieken

Nathalie
17-12-2005
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1013


nele
20-5-2006
 Meld misbruik19-11-2005 10:17:09

hey nathalie,

ik weet dat er bijvoorbeeld in brugge een dienst is waar je juridisch advies kunt krijgen voor heel weinig geld van een advocaat, dat is op bepaalde dagen, in kortrijk is dit ook zo, ik zou eens informeren. bij brugge is dit te vinden op de site van brugge onder juridisch advies, maar je kan ook contact opnemen met de wetswinkel, dat vind je overal en eens informeren.

nele



Ann
20-5-2006
 Meld misbruik21-11-2005 12:27:24

Ik weet dat je zeker nog 6 weken in het huis moet wonen (wanneer je de stap zet) zodat je je rechten niet verliest.
Ze kan juridisch advies inwinnen bij het OCMW. Die hebben een juridische dienst en helpen waar nodig.
Ook kan ze gewoon effe een advocaat opbellen om raad (telefoontje kost niet zoveel hé)
Mijn toekomstige heeft ook al een huwelijk achter de rug. Ze moet heel goed nadenken voor ze de stap zet. Natuurlijk is elke situatie anders.
Veel goede moed aan jouw vriendin alvast.

Ann
20/05/2006



Annabelle
3-5-2008
 Meld misbruik21-11-2005 14:11:07

Hoi Nathalie,

Niet zo tof al die scheidingen, zolang je zelf weet waar je aan begonnen bent mag je je dit niet aantrekken.
Mijn ouders zijn drie jaar geleden gescheiden, mijn zus ook nog maar pas.
het is niet omdat hun huwelijk stukloopt dat jouw huwelijk dat ook zal doen :)
Maar daarover kun je eindeloze discussies voeren!
9 september 2006 is alvast onze dag ;)

Groetjes,

Annabelle



zonneke

 Meld misbruik22-11-2005 10:33:18

Hiervoor heb je niet altijd advocaten nodig.

Laat ze eens langsgaan bij de notaris, eerste consult is gratis.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...