Nu Online
Momenteel zijn er 279 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijkstelsel

  13-1-2010 18:19:26
Hallo

Ik ben eens benieuwd wie voor welk stelsel kiest.

Kristelle

Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 921


Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik13-1-2010 18:34:39

wij volgen gewoon het wettelijk stelsel, hebben beide geen onroerend goed of dergelijke grote bezittingen ;)

Misschien een tip om dergelijk topic zelf met je eigen antwoord te beginnen...

Groetjes,
Stephanie



Kristelle

 Meld misbruik13-1-2010 18:38:48

Dat is hem net. Ik weet nog niet welk we gaan kiezen, daarmee dat ik het eens van jullie wil horen.



Stéphanie
24-4-2010
 Meld misbruik13-1-2010 20:38:50

hoi,

wij kiezen voor volledige scheiding van goederen omdat ik zelfstandige in bijberoep ben en omdat mijn toekomstige kids heeft uit een vorig huwelijk.
Een goede raad is gewoon eens naar notaris te gaan en die zal jullie dat heel zorgvuldig uitleggen. Het kost jullie niets voor die info en eens wij terug gaan voor het contract te tekenen kost het ons 250euro. Je kan ook bijkomende clausules in laten steken.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes stéphanie



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik13-1-2010 21:18:18

Wij het wettelijk stelsel maar met een keuzebeding. Als er iemand serft kan de langstlevende op dat moment beslissen wat hij of zij met het geld doet. Bij houden of al een deel of helemaal aan de kinderen geven/erven.

groetjes, Carolina



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik13-1-2010 23:06:24

Wij zijn er nog niet uit maar maak gewoon een afspraak met de notaris. Ieders situatie is immers anders en de notaris kan best beoordelen wat bij jouw past.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...