Nu Online
Momenteel zijn er 75 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Droevig nieuws

  6-1-2010 23:09:06
Hallo,

ik heb de afgelopen 2weken serieuze worstelingen gehad met mijn gevoelens, twijfels,... Nu heb ik een enorme angst voor het trouwen zelf, heb het er overgehad met mijn aanstaande bruidegom maar heeft er niet echt oren naar of geeft me de indruk dat het alles mijn schuld is, want hij ziet mij WEL nog graag en houdt ook nog van mij Ik zie hem ook graag maar is dat genoeg om met iemand te trouwen, we zijn 7j samen waarvan we bijna 4j samenwonen.
Zijn er hier nog enkelen onder jullie met hetzelfde gevoel, of begrijpen jullie mij? Alles is welkom, heb ook al afspraak gemaakt met psycholoog...

Ben echt ZEER wanhopig!! Help

Noortje
17-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1421


Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik7-1-2010 0:29:00

Hey Noortje, je zegt dat je worstelt met je gevoelens en daaop zeg ik maar 1 ding: niet trouwen!!!
Het is geen goed teken en zeker niet als jullie er nog niet kunnen over praten. Ik heb de indruk dat jullie relatie op sterven na dood is en ik hoop idd dat een psycholoog jullie nog kan helpen maar ik vrees dat je de realiteit onder ogen moet knn zien. Sorry maar dat is mijn mening.
Sterkte nog!
Groetjes.



Sofie

 Meld misbruik7-1-2010 7:56:48

Ik vrees dat ik Heidi gelijk moet geven
Als het niet goed meer gaat moet je zeker niet trouwen. probeer dan rustig aan je relatie te werken en te zien wat het heeft maar trouw enkel als je 100% zeker bent van elkaar...Veel sterkte!

Sofie
15/05/10



frida
6-2-2010
 Meld misbruik7-1-2010 8:17:37

Dag Noortje.

Als je echt twijfelt zou ik persoonlijk maar 1 ding doen niet trouwen. Oke hij houd wel nog van u maar jij??? Dit is mijn persoonlijke mening ik wens je nog veel sterkte...

Frida



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-1-2010 9:08:12

Tussen de regels door lees ik: je hebt enorme angst voor het trouwen zelf

je hebt gewoon bindingsangst. Niks meer of niks minder. Angst om de stap te wagen!

Of is het echt je gevoel voor hem??? dat is natuurlijk iets heel anders



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik7-1-2010 10:16:54

Ik wou hetzelfde vragen als Sarah: twijfel je aan hem of aan het trouwen zelf?
In mijn omgeving willen de meeste koppels niet trouwen, dus op zich is dat niet abnormaal, en dat zijn allemaal sterke koppels.
Als je twijfelt aan je gevoelens voor je verloofde, is dat natuurlijk iets anders. Dan kan je het beter huwelijk beter uitstellen tot je alles op een rijtje gezet hebt.
En je moet u zeker niet schuldig voelen als hij toch niet de ware voor je is, gevoelens kan je nu eenmaal niet controleren!



Ester
26-6-2010
 Meld misbruik7-1-2010 10:56:45

Noortje,
ondanks alles denk ik ook dat je banger bent voor het huwelijk -hoewel dat niet nodig is want wat verandert er eigenlijk in de dagelijkse omgang, behalve dat je "mevrouw" bent ?- dan voor je gevoelens voor je partner. Een psycholoog aanspreken is een heel intelligente beslissing waar je wss het meest aan hebt. Opgepast wel dat nu je verloofde z'n gedrag niet omslaat. Het is niet omdat hij op 't eerste zicht geen oren heeft naar je angsten dat het niet in zijn hoofd kan beginnen te dagen. Misschien is het de moeite om evtl ook eens samen naar de psycholoog te stappen ?
Hoedanook, jullie zijn al 7 jaar samen, 4 jaar samenwonen. Waarom denk je nu plots dat de dingen wel eens zouden kunnen stuk gaan ? Of het nu bindingsangst is of iets anders, het is altijd beter een neutraal advies te hebben vooraleer je dingen doet waar je mss spijt van krijgt, denk je niet ?
Niet te zwaar aan tillen. Erover praten lijkt mij in alle opzichten het beste dat je kan doen. Dus niet teveel wanhopen, dat helpt je toch geen stap vooruit. Het is juist de hoop, die doet leven !
Wie weet lezen we hier dan over een week of zo een berichtje met de titel : "Super nieuws !"
Ik hoop het alvast uit de grond van mijn hart voor jullie beiden !
Een heel goede en vooral gelukkige afloop gewenst :)



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik7-1-2010 12:13:24

Hey Noortje,

ik begrijp je... heb daar zelf ook mee geworsteld, niet zo zeer omdat ik hem niet graag zie, en niet van hem zou houden, maar wel omdat het for life is. Je gaat een belofte aan, die voor het leven duurt, en dat is wel even een heel grote vraag. Zie ik mezelf oud worden met hem? Zie jij jezelf oud worden met jouw vriend?
Er zijn toch wel wat strubbelingetjes geweest, en we hebben wel een aantal verschillen... Gaat dat goed gaan voor de rest van ons leven? Ik trouw nl niet om over zoveel jaar weer te gaan scheiden... Dat waren hoofdzakelijk mijn vragen.

Ik denk niet dat het aan je liefde voor hem ligt. Als je al 7 jaar bij elkaar bent, weet je wel of je iemand graag ziet of niet.

Ik denk dat het een goede stap is om naar een psycholoog te gaan. Hij/zij zal je helpen met het begrijpen van je eigen gevoelens...

Heel veel sterkte, en vooral geluk toegewenst! En om een sprankje hoop te geven: ik ben eruit geraakt: ik wil trouwen met mijn vriend, ik zie mezelf met hem oud worden.



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik7-1-2010 12:27:34

hey Noortje, je moet idd eens nadenken waar je eigenlijk schrik voor hebt...
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar uit je uitleg kan ik het niet zeker afleiden.
Eerst was ik heel blij toen hij 'de' vraag stelde, maar later tijdens de voorbereidingen leek het soms alsof het moeilijkste nu gepasseerd was (voor hem) en de rest vanzelf zou gaan. En daar heb ik schrik voor: dat getrouwde koppels elkaar als vanzelfsprekend nemen en de moeite niet meer doen om een complimentje te geven of iets te doen voor de andere. Ik heb er gelukkig wel kunnen over spreken met m'n ventje, en hij ging ook z'n best doen om onze relatie te houden zoals ze is. Uiteindelijk weet je nooit of het huwelijk fataal is/zal zijn voor je relatie. Getrouwd of niet, je moet eraan werken, ik geloof niet dat een goede relatie vanzelf loopt.
Wanneer weet je of je iemand graag genoeg ziet om te trouwen? Nooit, denk ik. Je bent blij met wat je hebt, en je zet je in om er iets van te maken, of je geeft het op als je denkt dat het beter kan...
Waar stoor je je aan bij je vriend? Zijn het bespreekbare, overkomelijke dingen of zijn het feiten die later een groot struikelblok kunnen zijn? Als je je ergert aan kleine dingen, zou je ze moeten kunnen bespreken met hem, en ee nbeetje water bij de wijn doen. Je woont toch al 4 jaar samen? Dat is toch een goeie test?
Veel sterkte alleszins, ik hoop dat jullie hier samen uit komen!
Kijk naar de zon, dan valt de schaduw achter je.
Véro



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik7-1-2010 22:14:09

Wel trouwen hoor. Ik heb dat de laatste weken voor de trouw ook heel erg gehad. Ik heb nog serieus wat afgebleit hoor. Er komt zoveel op je af, je gevoelens worden helemaal dooreen gezwierd. Wij zijn nu 159 dagen getrouwd. Ik zou het me nu verschrikkelijk beklagen als we niet zouden getrouwd zijn hoor. We waren ook al 10 jaar samen. Maar twijfelen doe je toch altijd hoor. Zou je het 'op een ander' beter hebben? Dat weet je nooit, maar meestal is dit niet het geval hoor.

groetjes, Carolina



danny

 Meld misbruik8-1-2010 0:11:32

En om eens een man zijn (nuchtere) mening te horen; trouwen is eigenlijk gewoon een contract met wederzijdse rechten en plichten wat je afsluit, niet meer of minder. Veel koppels die in het huwelijk treden zien het vooral als een ultieme bevestiging van hun relatie, waarbij ze aan elkaar willen aangeven dat ze er echt voor willen gaan. Daar tegenover staat dat er jaarlijks bijna evenveel koppels scheiden als trouwen. Dat klinkt misschien negatief maar is gewoon de waarheid, een huwelijk kan een zegen zijn maar kan ook een hoop miserie met zich meebrengen als je niet goed overeenkomt en dan terug uit elkaar wil, zeker als er na enkele jaren kinderen om de hoek komen kijken. Als dat je schrik is nu dan zou ik zeker niet trouwen. Als je man je om dat "niet willen trouwen" je minder graag zou zien, dan zoek je beter iemand anders om je leven mee te delen. Als mijn vrouw tegen mij zou zeggen dat ze twijfelde om te trouwen nou dan trouwden we gewoon niet, ik ga ze er in elk geval niet minder graag om zien. Trouwen is een beslissing waar je beiden voor 100% moet achter staan, anders loop je het risico dat het daarna bergaf zal gaan.
Ik zou zeker eens met je vriend spreken, als hij enigszins respect voor je heeft zal hij de tijd nemen om te luisteren en als hij je graag ziet zal hij je zeker niet dwingen iets te doen waar je je niet goed bij voelt. Dan zal je ook merken dat die "schrik" om te trouwen vanzelf wel zal verdwijnen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...