Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwringen

  9-11-2005 11:56:48
Hey iedereen,

Waarschijnlijk hebben er al enkelen onder jullie trouwringen besteld. Wij trouwen op 1 april en ik was van plan om te wachten tot we naar de huwelijksbeurs in Kortrijk gegaan zijn om die te bestellen. Wij willen heel eenvoudige ringen, met de namen en de datum erin gegraveerd Is dit een geheugensteuntje voor de mannen??? Ik hoop dat hij toch ten minste de naam kan onthouden... :-) We dachten eerst om voor ringen van 'Memoire' te gaan, maar van vriendinnen en nichtjes heb ik gehoord dat je voor zulke eenvoudige ringen zeker zo veel niet hoeft te betalen. Dus hebben we op dit moment geen idee waar we ringen met de beste prijs/kwaliteitsverhouding kunnen kopen. Mijn vraag is dus of jullie weten wanneer ik echt wel moet beginnen zoeken en bestellen?

Alvast dank voor een eventueel antwoordje!

Groetjes uit Engeland,
Liselot

Liselot
1-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 2325


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik9-11-2005 12:21:51

Wij vonden de ringen van Auro Design heel mooi. Zelf trouwen we op 06/05/06 en we waren dan ook van plan ergens in maart volgend jaar te gaan kijken.

Maar dit weekend kwamen we voorbij een juwelier en daar stond een bordje: herfstactie 10 % + gratis gravure. Op trouwringen van zo'n 650 euro komt dit toch op 65 euro korting. We hebben dan ook maar ineens de ringen besteld, volgende week kunnen we ze al gaan halen.

Auro Design heeft heel sobere ringen, maar ook wat extravagantere. De eenvoudigste ringen heb je voor zo'n 400 euro dacht ik al. Veel goedkoper voor gouden ringen ga je volgens mij niet vinden.



Els
1-4-2006
 Meld misbruik9-11-2005 12:50:23

Hey,

wij trouwen ook 1 april, en gaan die over twee weken bestellen, in Nederland. Ze zijn van colom, en kosten ons samen 900 euro. De leveringstermijn is daarvoor 2 maanden (ze worden pas gemaakt als ze besteld worden), dus we moeten er toch aan beginnen denken!!



Joke
17-12-2005
 Meld misbruik9-11-2005 13:09:38

Hoi,

Bij de Kortrijkse Goudcentrale in Kuurne hebben ze een enorme keuze aan ringen, en in alle prijsklassen. Zeker een aanrader.
Ik vind wel dat jullie allemaal nogal vroeg zijn om ringen te gaan kiezen. Wij trouwen in december, en zijn pas begin vorige maand gaan kiezen.


Groetjes,

Joke
17/12/2005



Joke
17-12-2005
 Meld misbruik9-11-2005 13:09:39

Hoi,

Bij de Kortrijkse Goudcentrale in Kuurne hebben ze een enorme keuze aan ringen, en in alle prijsklassen. Zeker een aanrader.
Ik vind wel dat jullie allemaal nogal vroeg zijn om ringen te gaan kiezen. Wij trouwen in december, en zijn pas begin vorige maand gaan kiezen.


Groetjes,

Joke
17/12/2005



Lien
26-5-2006
 Meld misbruik9-11-2005 13:20:32

Hoi Liselot

Ik denk dat je bij elke juwelier wel een aantal heel eenvoudige ringen vindt hoor !

Wij zijn die van ons gisteren gaan kiezen.

Groetjes

Lien
26/05/06



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik9-11-2005 13:34:02

hoi Liselot,

Wij waren onze ringen pas drie weken voor onze trouw gaan kiezen. Onze ringen zijn ook eenvoudig, de mijne met één piepklein briljantje en de zijne 'gewoon', van het merk Memoire. Voor de twee samen betaalden we bij onze juwelier 490€. De keuze bij Memoire is heel uitgebreid (en je kan zelfs een bepaalde ring kiezen maar hem in een andere kleur, bvb wit ipv geel goud, bestellen) en ik vind ze echt niet zo duur hoor!
Over wanneer je kan gaan, onze juwelier zei dat je tot 2 weken voor je trouw nog kan gaan, dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Succes met de zoektocht en nog veel voorbereidingsplezier!

Gaelle



Sofie
11-8-2006
 Meld misbruik9-11-2005 13:37:43

jek an eventueel eens gaan kijken in de stationsbuurt in Antwerpen.
Aan het centraal station heb je enorm veel juweliers bij elkaar.

Groetjes,

Sofie



Els
1-4-2006
 Meld misbruik9-11-2005 15:18:10

opletten met winkels aan centraal station, niet alle goud is van dezelfde kwaliteit!



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik9-11-2005 15:55:28

Hihi. Inderdaad ja, de datum is opdat ze het niet zouden vergeten :)

Ik trouw op 09/09 (is gemakkelijk, moet hij al maar 1 getal onthouden) en zei tegen hem. 'Gaat ge dat kunnen onthouden?' Ik bedoelde in de toekomst als huwelijksverjaardag natuurlijk. En hij antwoordde: 'Ja ja, ik ga er die dag zeker zijn!'

Groetjes

Vicky



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik9-11-2005 17:43:11

wat ik vergeten was,
bij alle juweliers waar wij geweest waren was het graveren inbegrepen. 'k heb er nog nooit van gehoord dat je daarvoor moet bijbetalen, het zit namelijk in de prijs van een koppel trouwringen (omdat het nu eenmaal een onderdeel van de ring is)
't was maar omdat ik ergens gelezen had "gratis graveren", 'kk vind dat toch een beetje boerenbedrog

groetjes!
Gaelle



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik9-11-2005 18:59:15

Hey Gaelle,

ik dacht ook dat het bij de prijs inbegrepen was. Maar bij de juwelier waar wij de ringen kochtten, kostte gravure 15 euro. En bij nog een andere 12,50 euro. Dus het is echt niet zo vanzelfsprekend...



Liselot
1-4-2006
 Meld misbruik9-11-2005 21:52:37

Hey,

dank u voor alle berichtjes! Ik zal zeker eens langs gaan bij de goudcentrale in Kuurne, want ook al zijn mijn ouders verhuisd naar de kust en wij naar Engeland, ik ken die winkel nog van toen wij in Kortrijk woonden en mijn broer en zus hebben daar ook hun trouwringen gekocht. Dank u om me daaraan te herinneren!
Antwerpen is natuurlijk ook een goed idee, maar ik vrees dat ik echt niet weet waar de 'tourist traps' zijn, en het zou toch wel jammer zijn mocht we daar net binnengaan.
En Gaelle, ik ben echt verrast dat je de ringen van memoire voor 490 euro kunnen kopen hebt, de prijs die wij kregen lag een stuk hoger. Ik denk dat ik me een beetje heb laten gaan met de diamantjes. Eentje is toch eigenlijk goed genoeg, he, en ik herinner me ook nog dat je er later nog diamantjes bij kan laten zetten. Je moet geduld hebben in 't leven... Ik zie de ringen van memoire echt wel graag (in al hun eenvoud), dus zal ik mij nog eens beter laten informeren.
Nog eens dank voor alle berichtjes en ik ben blij te lezen dat we nog heel wat tijd hebben!

Groetjes,
Liselot



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik10-11-2005 10:42:30

Hoi,

Als je toch van de kanten van Kortrijk afkomstig bent! Ga eens naar Fabrigold! Hun ringen worden verkocht aan fabrieksprijzen! We zijn ook al eens gaan kijken, maar dan in hun winkel in Brugge, en de prijs die valt reuze goed mee!!!!! Je krijgt er een aantal ringen te zien die je op je gemakske mag passen! Die ringen die je graag ziet steek je in een apart doosje! Wat je bij Fabrigold ook kan is zelf een ring samenstellen! Dus das al een heel groot voordeel vind ik!
Je ziet maar hé!

Grtz Debra
(11/08/06)



Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik10-11-2005 10:59:35

Hallo,

Wij hebben onze trouwringen gekocht in de Antwerpse diamantwijk. Vlakbij het centraal station, maar je hebt wel de garantie van ècht goud en èchte diamanten, voor een zeer goede prijs. (dikwijls 30% lager dan in een winkel).
De èchte diamantwijk is in de rijfstraat in Antwerpen, dus je loopt eerst de kitchwinkeltjes voorbij.

Groetjes
Veerle
29-10-2005



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik10-11-2005 16:16:22

hoi Liselot

ja in die van mij zit echt maar één piepklein steentje, hij staat ook niet op hun site. maar mijn verlovingsring heeft ook wel meerdere diamantjes hoor :-) hoe zeggen ze dat, diamonds are a girl's best friend? ;-)
als je goed rondkijkt vind je wel hele mooie ringen voor niet ontzettend veel geld. maar je moet er wel aan denken dat je die ring toch je hele leven zal aandoen he!
gaat jullie feest door in België of in Engeland? Wij hebben een paar jaar geleden getwijfeld om naar Southampton te verhuizen omdat ik daar een plaats kon krijgen, maar we hebben het niet gedaan en soms wou ik dat we toch waren gegaan :-)

groetjes!
Gaelle



Liselot
1-4-2006
 Meld misbruik10-11-2005 18:44:51

Hey gaelle,

Ik woon al meer dan 7 jaar in Engeland en mijn vriend 4 jaar. We zijn echter altijd om de 3 a 4 weken naar Belgie blijven gaan om vrienden en familie te zien. Daarom hebben we ook beslist om ons feest in Belgie te laten doorgaan. Door in Engeland te wonen hebben we natuurlijk wel een deel vrienden 'verloren' maar een 20-tal vrienden zijn er voor ons alleen maar belangrijker op geworden. Daarom hebben we beslist om alleen maar onze families (toch ook al een 80 man), de beste vrienden van onze ouders en onze beste vrienden uit te nodigen, maar dan voor het hele feest. Receptie en avondfeest. Aangezien mijn ouders nu aan de westkust wonen en die van mijn vriend Tim in Gent hebben we het Thermae Palace Hotel als zaal gekozen. Ik was gewoon weg van het zicht op zee vanuit de zaal.
Ik ben nog maar een keer in Southampton geweest maar het beviel me wel. Een mooie havenstad. Eerlijkgezegd was ik eerst bang om naar Engeland te verhuizen maar het was slechts voor 2 maanden. Na 7 jaar ben ik hier dus nog steeds...
Het is een fantastisch land en vooral de mentaliteit van de mensen staat mij hier zo aan. Er is veel meer tolerantie dan in Belgie. Aan de andere kant, ik hoop dat we over ongeveer 6 jaar terug kunnen komen.
Groetjes, Liselot



Mireille
1-9-2006
 Meld misbruik11-11-2005 10:56:06

http://www.cdjuweliers.nl/lb.htm

Misschien een tip, ik weet het niet. Maar hier staan ringen inclusief prijzen op in alle prijsklasses.

Succes !



Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik13-11-2005 14:27:12

Hallo,
Wij wonen in Antwerpen, is Kuurne dan te ver. Zijn de prijzen daar echt de moeite???

Cindy



Joke
17-12-2005
 Meld misbruik14-11-2005 16:15:31

Hallo,

Je hebt wel veel keuze bij de goudcentrale in Kuurne, en de prijzen vallen goed mee, maar ik denk wel het zoveel scheelt om er speciaal voor van Antwerpen te komen.

Groetjes,

Joke
17/12/2005



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik15-11-2005 11:48:07

hoi Liselot

ja je leert al snel je echte vrienden kennen als je voor lange tijd weggaat.
'k verblijf wel geregeld in Engeland, ik ben er weg van. Maar misschien heeft het er iets mee te maken dat ik met een Engelsman getrouwd ben :-)
En 80 man voor een feest is niet min hoor, wij hadden er ongeveer zoveel op ons avondfeest en de zaal zat goed vol! :-)
Geniet er nog van!!

groetjes
Gaëlle


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...