Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verslag huwelijksdag

  4-12-2009 11:40:47
Hey beste bruidjes in spe,

Na een korte honeymoon met de kids (2 dagen parijs en 3 dagen eurodisney) hier zoals beloofd een verslag van onze onvergetelijke dag.

Na een goede nachtrust toch vroeg al wakker en mij op mijn gemak gaan wassen enzovoort. Om 8.45h kwam de student fotograaf aan en zijn ik, mijn zus en de student richting kapper vertrokken. Het was echt een geslaagd kapsel ook al had ik geen proef laten doen. Het was wel mijn vaste kapster en zij heeft al meerdere keren mijn haar opgestoken, dus ik weet hoe ze werkt. Daarna was het tijd om naar de visagiste te gaan, dit was maar 10 minuten rijden van bij mijn thuis en ook over haar niets dan lof. Draag nooit make-up en toch is ze er in geslaagd om het heel natuurlijk te laten, ook van de genodigden en familie alleen maar positieve commentaar. Terug thuis aangekomen heb ik eerst samen met mijn zus de kids klaargemaakt en daarna was het tijd om mezelf klaar te maken, want binnen 20 minuten zou mijn ventje arriveren. Onze vaste fotograaf was ondertussen ook al aangekomen. Heel de tijd nog geen zenuwen gehad, maar eens ik aangekleed was en mijn ouders en de getuigen gearriveerd waren begon het toch serieus te borrelen. En toen was het zover, mijn ventje was daar. Wat een emotioneel moment toen ik de deur open deed. Ook al zijn we samen onze kleren gaan kiezen, het was prachtig om hem zo volledig af te zien en hij straalde. Ook voor hem was het toch anders om mij nu te kunnen bewonderen met alles erop en eraan, en hij vond het zeer geslaagd. Na even bekomen te zijn van de emoties, zijn wij eerst onze fotoreportage gaan doen, en wonder boven wonder, volgens mij is dit het enigste moment geweest dat het niet heeft geregend. Want zoals jullie vorige donderdag wel gemerkt hebben, was het een zeer natte dag, maar we hebben dit zeker niet aan ons hart laten komen. Na de reportage zijn we terug naar huis gegaan, waar ondertussen al heel veel volk zich verzameld had, en hebben we nog maar een fles champagne gekraakt. Om 14.30h was het dan tijd om naar het gemeenthuis te gaan en ook daar stond al veel volk te wachten, wat ik wel zeer aangenaam vond. Na 20 minuten waren we dus officieel meneer en mevrouw Verschueren-van den Heuvel. Na de ceremonie werd er door het gemeentebestuur nog een kleine receptie aangeboden. Ook de kindjes van onze oudste dochter haar klasje waren komen kijken, en voor alle kindjes aanwezig hadden we een snoepzakje voorzien en witte ballonnen, die dan allemaal gelijk werden losgelaten. Moet zeggen, dit gaf een zeer mooi effect. Mits enige vertraging omwille van de regen en het verkeer, zijn we bij de kerk aangekomen, voor een zeer mooie en persoonlijke ceremonie. De pater die ons gehuwd heeft (pater christiaan, aalmoezenier kermis en circus), heeft mij ook gedoopt,1ste en 2de communie gedaan en ook mijn 2 dochters gedoopt. Dit schept natuurlijk een band en geeft er een heel persoonlijke sfeer aan. Iedereen die hem niet kende zij dat het een zeer ongedwongen en persoonlijk viering was. Leuk om te horen toch. Na de viering, om 17.10h, zijn we met z'n allen richting feestzaal getrokken en hebben we kleine receptie gehouden met belegde broodjes, en om 19.00H was het tijd om de eerste van de 175 genodigden te ontvangen. Toen iedereen binnen was hebben we ook een aantal mensen bedankt en dan direct het buffet geopend. Om 22.15h was het tijd voor de bruidstaart. Eerst was er een lichtshow van ongeveer 3,5 minuut met laser en rook en toen kwam de bruidstaart binnen met veeeeeeel vuurwerk. Gaf echt een waauw effect. Iedereen stond met zijn mond open te kijken en daar doe je het toch voor hé. Eindelijk was het zover, de openingsdans kon ingezet worden (natalia met everything and more) en na de openinsdans zijn we er gelijk ingevlogen. We hebben geen vermenigvuldigingsdans gedaan, we waren daar beide namelijk niet voor te vinden, maar dit heeft vooral langs mijne kant persoonlijke redenen. Ons feest heeft echt tot in de vroege uurtjes geduurd en om zes uur hebben we de muziek dan maar stopgezet, op 20 personen na was iedereen naar huis.

We hebben enkel maar positieve reacties gehad op ons feest, zelfs van mensen die er niet bij konden zijn hebben we berichtjes gehad dat ze gehoord hebben dat het feest echt de max was. Dit geeft enorm veel voldoening, wetende dat we alles zelf gedaan hebben. Van de zaal aankleden tot het eten zelf maken. Mijn man is namelijk kok van opleiding en organiseerd wekelijks feesten voor ongeveer een 800 personen. Ook over de discjockey en lightjockey niets dan lof, ze waren echt hun geld waard. Want vergeet niet beste bruidjes, een goede dj bepaald voor een groot stuk mee of je feest geslaagd is of niet.

Ondank de fameuse regen op onze dag, was hij toch stralend en fantastisch en heb ik er zoveel mogelijk van genoten. Dit moet je echt doen, want hij vliegt voorbij. Ook dit nog, probeer echt te genieten van elkaar, want je word voor een stuk ook geleefd op deze speciale dag en iedereen vraagt om jouw aandacht. Al zijn het maar af en toe vijf minuten, maar je moet het echt doen.

Zo, zal nu maar stoppen, want ik kan blijven vertellen, zo gelukkig en tevreden ben ik.

Aan iedereen, bedankt voor alle hulp die jullie mij gegeven hebben via deze site en jullie zullen mij hier nog wel eens opmerken. Wil met plezier mijn ervaring delen met andere bruidjes.

Vele vele vele groetjes van Jessica
26/11/2009

Jessica
26-11-2009
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1538


katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik4-12-2009 12:30:37

Hé Jessica

leuk om je verslag zo eens te lezen!
nu kijk ik nog meer uit naar onze dag, hoewel ik ook zenuwen krijg als ik het zo allemaal lees. Het is precies of ik nog niet besef wat ons te wachten staat!

Ik las dat jullie ook alles zelf doen, van deco tot eten. Hoe heb jij de decoratie aangepakt? dit is zowat het enige waarover ik nog twijfel.

Bedankt dat je dit wou delen! altijd leuk om eens te zien hoe andermans dag verloopt :)

groeten
Katlijn

10/04/'10



Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik4-12-2009 13:46:35

Klink leuk allemaal



Jessica
26-11-2009
 Meld misbruik5-12-2009 18:49:26

@ Katlijn,

Wij hadden als thema zwart-wit, was zeer geslaagd en niets dan positieve commentaren gekregen. Aangezien mijn man in de horeca werkt en veel leveranciers kent, hebben wij veel aan inkoopprijs kunnen hebben, wat heel veel verschil maakt in de eindrekening. Onze tafels waren gedekt met wit linnen en zwarte lopers. De lopers waren van dunilin, papier dat eigenlijk als linnen aanvoelt, zeer sterk materiaal. We hadden witte servietten, veel grote theelichtjes, wit-zwart peper en zoutvatjes, bloemvaasjes met een witte roos een beetje een groen accent erbij en een zwarte strik errond. De stoelen waren dan zwarte kuipstoelen. Moet zeggen als je dit allemaal zag als je de zaal binnen kwam, echt een mooi en chique effect gaf. Als ik je met nog iets kan helpen, ideetjes geven, laat het me gerust weten.

Nog veel succes met je voorbereidingen,

Jessica
26/11/2009


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info