Nu Online
Momenteel zijn er 237 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

snoepjes aan de kerk

  2-11-2005 19:05:44
hallo iedereen,

Ben op zoek naar een leuk idee ivm het uitdelen van een geschenkje aan de kindjes bij het buiten komen van de kerk. Meestal zijn dit zure snoepjes. Heeft iemand nog een ander ideetje?

Alvast bedankt

Isabelle
18-2-2006
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2143


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik2-11-2005 19:15:24

Een vriendin van mij deelde rubberen badeendjes uit met een zakje snoepjes aan. Zij hadden in de kerk als eerste lezing de parabel van het badeendje. Vandaar... Je kan aan snoepjes natuurlijk veel hangen, kleine beertjes of sleutelhangertjes of zo.



kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik2-11-2005 19:17:06

Hey Isabel,

wij hebben kleine witte pluche hondjes met daaraan een zakje gevuld met smarties.

groetjes
kathleen
03.12.05



Marion
6-1-2007
 Meld misbruik2-11-2005 21:08:52

Hoe is die parabel van het badeendje? Klinkt wel tof. Kan ik dit op internet terugvinden?

groetjes



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik2-11-2005 21:32:46

Hallo Marion,

ik heb deze parabel gevonden in één van de misboekjes op www.adagioceremonie.be . Hele goeie site met heel veel teksten en voorbeelden.

Ik vind het een heel leuke, vlotte tekst, die gebruikt wordt als eerste lezing. Zelf gaan we waarschijnlijk nog een andere parabel gebruiken.

‘De parabel van het kleine gele eendje’ (L. Verstylen)

Er was eens een meisje en dat werd verliefd op een jongen omdat hij zo verschrikkelijk mooi was. Op een keer kwam die jongen bij haar op bezoek en omdat hij een verre reis had gemaakt vroeg ze hem: ‘Wil je soms geen bad nemen?’ Ja, dat wou hij best.

Toen hij terug bij haar kwam zei hij spottend: ‘Wat doet dat stomme gele eendje in de badkamer van zo’n groot meisje ?’
En het meisje werd niet enkel beschaamd maar ook een heel stuk minder verliefd. Ze vond de jongen helemaal niet meer zo verschrikkelijk mooi en toen de jongen wegging was ze bijna blij dat hij weg was.

Op een andere keer werd zij verliefd op een jongen omdat hij zo verschrikkelijk verstandig was. Ook hij kwam bij haar op bezoek en omdat ook hij een verre reis had gemaakt vroeg ze : ‘Wil je geen bad nemen?’ Ja , dat wou hij best.

Toen hij bij haar terugkwam zei hij verbolgen : ‘Speel jij, groot meisje, nog met zo’n stom geel eendje ?’

En het meisje werd niet enkel droevig maar ook een beetje minder verliefd. Ze vond de jongen helemaal niet meer zo verschrikkelijk verstandig en toen de jongen wegging was ze bijna blij dat hij weg was.

Toen werd ze verliefd op een jongen die helemaal niet zo verschrikkelijk mooi was en helemaal niet zo verschrikkelijk verstandig, maar die zij wel heel aardig vond.

Op een keer kwam ook die bij haar op bezoek en omdat ook hij een verre reis had gemaakt, vroeg ze hem: ’Wil je geen bad nemen?’ Ja, dat wou hij best.

Toen hij bij haar kwam zei hij vrolijk: ’Heb jij ook al gemerkt dat wanneer je dat gele eendje onderduwt en het dan weer loslaat dat het dan pffwwwt doet?’.



Evy
26-8-2006
 Meld misbruik2-11-2005 22:52:30

Waarom snoepjes geven? Je kan ook zo'n potje om bellen te blazen geven. Kinderen vinden dat heel leuk en dan heb je nog leuke foto's van jullie tussen de zeepbellen. Je kan natuurlijk ook aan dat potje een zakje maken met snoepjes.
Groetjes
Evy



Els
1-4-2006
 Meld misbruik2-11-2005 23:20:30

Het badeendje is ondertussen wel een beetje cliché, vind ik persoonlijk, maar je doet ermee wat je wil natuurlijk!! En zure snoepjes heb ik nooit gekregen, wij gaan zelf suikerbonen geven (mijn vriend is nederlander), dus als bruidsuiker!
groetjes,
Els



Marion
6-1-2007
 Meld misbruik3-11-2005 9:49:21

Dank je voor de link Lindsay.
En eerlijk gezegd had ik die nog nooit gehoord, dus zo cliché zal hij toch ook wel niet zijn. En 'k vind hem wel toepasselijk, wij hadden en hebben allebei ook een badeendje!

groetjes



cindy
10-6-2006
 Meld misbruik3-11-2005 12:51:36

wij hebben bellenblazers, met een witte ballon aan en een zakje gemend snoep.

grts 10.06.2006



Inge
10-9-2005
 Meld misbruik3-11-2005 14:38:49

Wij hadden met onze trouw kleine zakjes (AVA papierwaren) gevuld met gesuikerde hartjes (zo'n met zo letters op zoals kiss...) daaraan hadden we een leuk klein waspeldje aan vastgemaakt.



An
13-8-2005
 Meld misbruik3-11-2005 22:56:20

Hoi Isabelle,
Wij hadden een pakje stiften (Zeeman) aan de kindjes uitgedeeld. Als je het goedkoop wil houden, kijk je best eens bij Gifi, Zeeman, Wibra, Hema.. je vindt er altijd wel kleine leuke dingen.
Groetjes en veel succes!
An



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik4-11-2005 12:28:45

Hey

Wij gaan waarschijnlijk een vormpje voor op het strand weggeven, gevuld met snoepjes. We wonen aan de kust, vandaar is dat wel een leuk link. En ze hebben dat in alle vormen, dus voor de gelegenheid misschien in een hartje? Zo'n vormpjes zijn in feite ook helemaal niet duur, als je dat in de winter koopt. :)

Groetjes

Vicky


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...