Nu Online
Momenteel zijn er 42 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

indeling van de dag ?

  2-11-2005 17:08:24
Hallo! Wij trouwen op 04/08/2007 en zijn al aan het brainstormen over dé dag. We komen er niet goed uit hoe de indeling juist zit voor een trouwdag en of we al dan niet een aparte receptie zouden doen? Wij hebben een 50-tal genodigden voor avondfeest en een 20-tal personen enkel voor receptie. Is het de gewoonte dat de genodigden voor het avondfeest ook deelnemen aan de receptie of niet?
De indeling bij ons zou er zo uitzien:
voormiddag: gemeentehuis
daarna (10u30?): kerkelijk huwelijk
11u30: foto's nemen
13u: receptie (of kan deze ook net voor het avondfeest, rond 18u??)
19 u: avondfeest

Wat wordt er dan 's middags gedaan? opnieuw gaan eten vind ik wat overbodig, dan krijg je absoluut s avonds het eten niet meer naar binnen? Hoe wordt de dag normaalgezien ingevuld? Ideeën + tips zijn héél welkom!!

Ann

Ann
8-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 592


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik2-11-2005 17:15:45

Bij ons zal de dag er zo uitzien:

10u30 gemeentehuis
11u00 kerk (ligt vlak bijeen, en het gemeentehuis duurt maar een kwartiertje)
12u15 eenvoudige broodjeslunch voor de naaste familie (suite) in de feestzaal
13u00 vertrek bruidspaar voor fotoreportage, familie blijft in de feestzaal
16u00 receptie voor kennissen en verre familie (90 man)
19u00 avondfeest voor familie en vrienden (55 man)
22u30 ong. dansfeest voor collega's

Wij hebben voor een grote aparte receptie gekozen voor de mensen die we er toch bij wilden, maar eigenlijk niet op het avondfeest, om de kosten te drukken. Het avondfeest bestaat uit een warm en koud buffet. En voor het dessert en het dansfeest komt er zo'n 30 man, de collega's, bij.

Normaal komen de gasten voor de receptie niet op het avondfeest en omgedraaid (met uitzondering van de naaste familie natuurlijk die de hele dag bij je zijn).

Let wel op dat je genoeg tijd voorziet voor de foto's. Ik zou de receptie een stuk later plannen, meestal duurt dit max 2 uur.



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik2-11-2005 17:26:13

Lindsay, bedankt voor je bericht. Dit geeft me al een breder beeld op wat de mogelijkheden zijn. Dank voor de tips, ik zal ze gebruiken!
Ann



Sofie
11-8-2006
 Meld misbruik2-11-2005 17:28:35

Wij spreiden de dingen... op vrijdag de burgerlijke trouw en iets heel speciaals voor de ouders, zussen en grootouders en dan op maandag (14/08) het grote feest voor al de rest... zo proberen we zo lang mogelijk te genieten van alles :-)



Kelly

 Meld misbruik3-11-2005 10:27:52

Hey Ann,

Wij trouwen ook op 04/08/2007!
Van waar ben jij ongeveer? Wij zijn van de Kempen.
Onze voorlopige planning ziet er ongeveer uit zoals die van Lindsay:
- gemeentehuis rond 11u30
- kerk rond 12 uur
- 13 u broodjeslunch in de zaal voor de naaste familie
- 14u foto's nemen terwijl familie in de zaal blijft
- receptie rond 17u (we weten nog wel niet goed wie we daar nu eigenlijk juist op moeten uitnodigen)
- avondfeest begint rond 19u

Groetjes ;-)



Sofie
7-7-2007
 Meld misbruik3-11-2005 13:52:36

Hey Ann,

Echt héél blij te horen dat ik toch niet de enige ben op dit forum die pas in 2007 trouwt...
Door omstandigheden hebben wij onze trouwdatum van 27/05/2006 verplaatst naar 7/07/2007, maar dat is toch nog zóóó lang...
En vermits we al volop aan het voorbereiden waren, hebben we gewoon overal de datums aangepast en vallen wij dus momenteel een beetje in "een leegte"...
Maar ik ben stilaan wat ideetjes aan het opdoen voor het misboekje en de uitnodigingen. Het voordeel aan zo lang op voorhand verloofd zijn, is dat alles wel tip top geregeld zal zijn (dat hoop ik toch).

Nog veel succes en tot op het forum!

Sofie
7/07/2007



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik3-11-2005 20:30:51

Hey Sofie,

ja, het is tof om eens iemand te vinden die ook in 2007 trouwt. Wij nemen pas dat jaar omdat wij perse op een datum wilden trouwen met een 4 of een 8 in of liefst allebei (mijn lievelingsgetallen) en in 2006 was dit moeilijk op een zaterdag te vinden, dus vandaar 04/08/2007 (2008 had nog beter geweest, maar zoooo lang kan ik nu ook weer niet wachten).
Tja, het voordeel dat je veel tijd hebt is: je kan bijvoorbeeld je uitnodigingen zelf maken en je bedankingen en je misboekje - als je graag met computer werkt uiteraard. Ik denk dat ik dat wel ga doen. Toch nog zeeën van tijd :-)
Je zal er versteld van staan hoe snel 2007 er zal zijn hoor. En ik zeg altijd: "hoe langer het verlangen naar iets duurt, des meer je van het moment zelf kan genieten." (en dat klopt echt!)

Veel succes nog en tot op 't forum!
Ann



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik3-11-2005 20:33:03

Hey Kelly,

leuk om iemand tegen te komen die op net dezelfde dag trouwt! Wij zijn van Oost-Vlaanderen: Wippelgem (bij Gent), dus een heel eind van de Kempen :-)

dank je voor jouw dagindeling en ook veel succes verder!
Ann



soetkin
16-9-2006
 Meld misbruik3-11-2005 21:53:42

hey Ann

Mijn ventje komt mij om 10u ophalen bij mijn ouderlijk huis, om 10.30 u gemeentehuis, om 11u kerk. Daarna "droppen" we alle mensen van de suite in het restaurant waar we werken (mijn bazin zal speciaal enkel voor onze receptie de zaak opendoen) voor een verrassingsbrood en een glaasje terwijl wij de foto's gaan nemen. Om 16.30 u is er een 1e receptie in onze feestzaal voor de mensen die we niet vragen op het avondfeest en om 18.30u komen de andere genodigden voor receptie en avondfeest.
Ik zou wel even nadenken om de mensen die enkel op de receptie komen ook 's avonds te vragen, want voor slechts 20 man een receptie geven is ook zo raar. Wij gingen mensen vragen vanaf het dessertbuffet, maar het waren er ook maar 20 en daarom vragen we ze ineens ook bij het avondfeest met eten en al.
Groetjes xxx



reine
2-9-2006
 Meld misbruik4-11-2005 19:57:29

hei Ann,

Wij trouwen in de namiddag zodat we 's morgens ons op het gemak kunnen klaarmaken. Wij trouwen ook niet voor de kerk maar houden wel een ceremonie (georganiseerd door mijn familie) bij mijn ouders in de tuin.
Dagindeling :

13.00 : samenkomst van de familie bij mijn thuis en bij die van mijn vriend.
13.45 : suite komt aan bij mij en dan vertrekken we naar het gemeentehuis.
14.00 : gemeentehuis
15.00 : ceremonie thuis
16.00 : Receptie + foto's (60 genodigden)
17.30 : vertrek naar de zaal
18.00 : receptie ( 130 genodigden)
19.00 : diner
23.00 : start avondfeest

Zo zal onze dag ongeveer verlopen!!!!

groetjes en succes

reine



Joke
7-7-2007
 Meld misbruik9-11-2005 16:27:11

Hey Sofie,

Ook wij trouwen op 07/07/07!!
Wat ligt er bij jou zoal vast? Wij hebben onze feestzaal al vastliggen en gaan komende zaterdag het voorschot op onze ceremoniewagens betalen. Ik weet dat het nog een hele tijd is, maar men had ons aangeraden om toch al zoveel mogelijk vast te leggen aangezien het toch een speciale datum is... Volgende stap is de fotograaf.

Van welke streek zijn jullie? Wij komen van Denderhoutem, tussen Aalst en Ninove.



Hellen
14-4-2007
 Meld misbruik4-1-2006 22:16:06

Hey andere "2007- bruidjes",

ook ik ga pas trouwen in 2007. We trouwen op vrijdag 13 april voor de wet (de dag dat we 10 jaar samen zijn) en op zaterdag 14 april volgt ons kerkelijk huwelijk.
Iedereen verklaart mij gek dat ik nu al aan het plannen ben, maar k ben dus blijkbaar niet de enige,hé:-)
Mijn vraag is, of iemand een idee heeft wat wij best na ons burgelijk huwelijk doen. Wij trouwen pas om 18 u 's avonds is het dan nog verstandig om met onze gasten te gaan eten als we de dag daarna zo een drukke dag voor de boeg hebben?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...