Nu Online
Momenteel zijn er 123 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verslag van ons huwelijk 17-10-2009

  8-11-2009 18:52:16
hallo iedereen,

wij zijn sinds woensdag terug thuis van onze zalige huwelijksreis en ik dacht ik zal ook eens een verslagje van ons droomdagje typen se.

Mijn getuige en haar dochtertje (mijn bruidsmeisje) kwamen de avond ervoor bij mij slapen, want mijn ventje ging bij zijn ouders slapen.
We hebben het huis hier nog wat versierd en zijn dan rond 22u al gaan slapen om uitgeslapen te zijn.
Raar maar waar ging dat vrij goed. Ik was nogal moe, dus ik was vlug in slaap.

17-10, moesten mijn getuige, haar dochterke en ik vroeg opstaan, want om half acht moesten we bij de kapper zijn.
We waren mooi op tijd en ze vlogen er dan ook direct in :-) Het zag er fantastisch uit! nog beter dan met mijn proefkapsel!

Van de kapper reden we dan verder naar de schminkster... Daar ging het ook allemaal heel vlotjes, met het gevolg dat we om half elf al terug thuis waren.

Vanaf toen begonnen de zenuwen een beetje op te borrelen bij mij... :-)

Ik heb geprobeerd nog een boterham te eten, die heb ik maar half opgekregen :-) en toen kwam mijn zus, en nog 2 andere vriendinnen eraan.

We zijn ons rustig beginnen klaarmaken rond 11uur, want om 11u30 zou mijn vader arriveren. Hij was natuurlijk weer een beetje te vroeg, dus ik was nog niet helemaal klaar :-)
Maar heb toch de deur geopend met mijn kleed al aan en hij was heel erg ontroerd :-) Hij vond dat ik er geweldig uit zag, dus dat was al een geruststelling meer voor als mijn ventje zou komen hé.

Daarna begon al de rest zo wat te arriveren en om 12.30u was het dan eindelijk zo ver! Mijn ventje was er!
dus ik stond klaar in de gang boordevol zenuwen om de deur open te doen, maar echt heeeeeeel veeeeeeel zenuwen :-)
Ik was al bijna aan het wenen van de spanning en blijdschap voor ik de deur had opengedaan...
En toen deed ik ze open en daar stond hij :-) Perfect, met een heel mooi kostuum aan en ook wel wat zenuwen, blij om mij te zien :-) En daar waren dan natuurlijk nog een paar traantjes...

We hebben dan nog een glas champagne gedronken om de dag te starten. Onze fantastische fotografen (Hans en Joline van Appleblue uit Mechelen) waren ondertussen ook gearriveerd.

Om 13u stipt kwam onze huifkar eraan en moesten we ons klaarmaken om te vertrekken, want een huifkar gaat natuurlijk niet zo vlug...
Het ritje op de huifkar was fantastisch, de zon scheen, dus dat gaf wat warmte en voor de zekerheid hadden we ook wat dekentjes meegenomen. Ik heb die niet nodig gehad, want had het warm genoeg van de adrenaline :-)

Om 13.30u waren we dan in Le Paige, waar ons burgerlijk huwelijk doorging. Dat ging heel vlug :-) Was op een wip en een tik gedaan... Ik kreeg eventjes kippevel bij het ja- woord en toen was het in de sjakos :-)
We kregen dan nog een glas van de gemeente aangeboden en het kussen kon beginnen... (tegen het einde van de dag weet je bijna niet meer wie je aant kussen bent, tgaat goe vooruit al die kussen :-))

Op het gemeentehuis is er wel even een crisismoment gebeurd toen mijn ventje per ongeluk in de bovenste voile onderaan aan mijn rok bleef haken en er een gat inmaakte :-( een gat in mijn trouwkleed, ik dacht dat ik iets kreeg! Maar gelukkig waren mijn reddende vriendinnen in nood niet ver uit de buurt en hebben mijn rok gefixt en niemand heeft er iets van gemerkt :-) En achteraf heb ik ook gehoord dat als er iets gebeurd met je kleed op je trouwdag, dit geluk brengt en om eerlijk te zijn geloof ik het ondertussen ook wel ;-)

Van daaruit gingen we met onze huifkar verder naar de kerk... Daar stond iedereen in een erehaag te wachten :-) Heel leuk, want zo zag ik ineens al een heleboel gezichten van de mensen die er waren om met ons mee te komen vieren.
Iedereen ging binnen, de rest van suite ging binnen en dan was het mijn beurt met mijn vader en bruidsmeisje. Mijn bruidsmeisje is nog maar anderhalf jaar, dus het was even spannend hoe ze het zou doen, maar ze heeft het geweldig goed gedaan :-) Ze ging mooi voor ons en is heel even blijven staan in de helft om naar haar grootouders te wuiven :-) Het was super, kei schattig en helemaal hoe het moest zijn :-) Mijn ventje die vooraan naar mij stond te kijken met zo'n blik in die ogen waar je voor smelt.

De viering verliep heel goed en tijdens de persoonlijke teksten, jawoord en overhandigen van de ringen, werd het even heel emotioneel en heb ik wel wat geweend, maar dat hoort erbij! :-)
Enkele van mijn collega's hebben ook voor een geweldige verrassing gezorgd.
Ik had twee van hen gevraagd de bezinningstekst voor te lezen en ze kwamen naar voor met 6 personen in nonnenkledij! Niet te geloven! En toen ze hun tekstje moesten beginnen zeggen, begonnen ze dit al zingend te doen en het is iets in de trant van sister act geworden :-) Was super!

Na de kerk hadden wij onze fotoshoot aan de toeristentoren in Herentals. Maanden heb ik gestresst op zoek naar een fotolocatie binnen voor het geval het zou regenen en we hebben ze niet nodig gehad :-)
Het heeft enkel geregend terwijl wij in de kerk waren en voor de rest van de dag was de zon van de partij, dus ook tijdens onze fotoshoot!
Wat schitterende foto's heeft opgeleverd!

Na de shoot hadden we bij ons thuis een koud buffet met de suite. Dit was echt even een heel rustig momentje, zodat iedereen even tot rust kon komen en wat kon babbelen met elkaar.

Rond half acht zijn wij dan naar de feestzaal vertrokken, La Grange in Massenhoven, waar wij ook vol lof over zijn!
Om half negen begonnen de gasten te arriveren en ging het allemaal weer vlug.
Toen iedereen binnen was, hebben wij onze speech gedaan en de kado's uitgedeeld en een half uur later was het tijd voor de openingsdans.
Deze ging geweldig, we hadden een gewone slow en hebben er ontzettend van genoten :-)

We hebben dan nog een mega verrassing gekregen van al onze vrienden en collega's. Het liedje, I've got a feeling van the black eyed pease begon te spelen en ineens begonnen zij met zijn alleen erop te dansen.
Ze hadden een dansje ingeoefend, zoals bij de opening van Oprah.
Niet te geloven, echt geweldig!

Het was een superdagje, vol liefde en heel veel emoties en we zouden willen dat we het nog eens konden overdoen :-)

Aan alle mensen die nog gaan trouwen! Geniet van elke moment, want het is echt de beste dag van je leven tot nu toe ;-)

http://www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=123779&...
http://www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=123401&...

Daisy

Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1533


Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik8-11-2009 19:04:08

Heykes

Eerst en vooral een dikke proficiat en geniet met volle teugen van het getrouwd leven. Als ik jou verslagje lees krijg ik met momenten kiekevel en natuurlijk tranen in de ogen. Gewoonweg prachtig en u kleed een dikke pluim echt super.
Ik kijk dan ook enorm uit naar mijn grote dag in april.

Nogmaals een dikke proficiat ;)
groetjes
petroeska
16/04/2010



Jessica
26-11-2009
 Meld misbruik8-11-2009 19:46:12

Hey,

Eerst en vooral proficiat met jullie huwelijk, volgens mij is het een prachtige dag geweest. Nog 18 dagen en dan is het de beurt aan mij. Hopelijk zal het bij mij ook zo vlot gaan.

Vele groetjes en geniet nog van jullie wittebroodsweken.

Groetjes Jessica
26/11/2009



Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik8-11-2009 20:39:54

Dag Daisy,

Eerst wil ik jouw en je ventje een dikke proficiat wensen. Jullie zagen er stralend uit!!!
Effe een klein vraagje. Ik ben al geruime tijd op zoek naar toffe juwelen om op onze grote dag te dragen, zonder resultaat tot nog toe. Waar heb jij de jouwe gekocht?

Groetjes,
Kathleen
14/05/2010



Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik8-11-2009 22:11:41

Mooie foto's! Fijn dat jullie zo'n superdag hadden!



natasja
6-5-2011
 Meld misbruik9-11-2009 23:48:10

een dikke proficiat met jullie trouw !
en idd zeer mooie foto's...
vraagje ,ik zie dat jullie avondfeest doorging in la grange. was het daar goed?
lekker eten? enz...



Daisy

 Meld misbruik10-11-2009 18:16:06

dank u :-)

@ kathleen: mijn juwelen zijn geleend van een vriendin, ze zijn van het merk bijou denk ik, als dat al een merk is :-)
@natasja: la grange is super! Wij hadden wel een dansfeest en dus alleen heel veel verschillende hapjes en zo, maar het was echt heel goed.



natasja
6-5-2011
 Meld misbruik10-11-2009 22:28:55

@ daisy: jaja wij gaan ook alleen een dansfeest doen! mag ik vragen welke hapjes jullie allemaal hebben genomen? en was het een goed desserten buffet?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info