Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

familiekwestie deel 2

  5-11-2009 11:09:11
Beste bruidjes,

Over enkele dagen heb ik hier een reactie geplaatst (maandagavond) omtrent mijn vriend zijn neef dat zopas besloten heeft een week voor ons te trouwen.( wij 17 april, nu zij 10 april, het onze stond al enkele maanden vast)
Eergisteren had ik zijn vriendin gecontacteerd en zei ze dat de zaal in optie was. Gisteren kreeg mijn vriend een berichtje van haar dat alles vast stond, zij zouden trouwen op 10 april. Dus de beslissing is nogal snel gemaakt!En waarom moet ze dat sturen naar mijn vriend? Ik had het heel vriendelijk besproken met haar, haar nog succes gewenst met de voorbereidingen, gezegd dat we het zouden apprecieren moesten ze hun datum al is maar een week verzetten!Het is super gemeen, zeker nadat ze wisten hoe erg het voor ons was!!! Mijn vriend en zijn neef hadden zelfs een heel goede band! Maar blijkbaar kwam de vriendschap van één kant.
Anderen zeggen dat het echt geen toeval is, en het enige waar ik momenenteel aan denk is hun smerige streek!! Want dat vinden er zo velen! April is geen tipische trouwmaand en een beetje geduld tonen konden ze blijkbaar ook niet!

Mijn vriend en ik hebben een flauw vermoeden dat het ligt aan zijn zus. We denken zelfs dat ze hun opstookt om op die dag te trouwen en misschienen enkel financieel steunt voor die dag op 10 april!!! Mijn vriend had het al gevraagd en zonder woorden begreep hij het. Ik heb zijn neef gisteren ook aan de lijn gehad en ik vroeg het hem rechstreeks en hij aarzelde een beetje!
Voor mij gaat vriendschap voor geld en valse personen uit de familie, maar kom...

Dinsdagavond kwam zijn neef zelf nog met een papier naar mijn vriend of hij getuige wou worden (diene had lef). Mijn vriend zei: "Nee, enkel als je je datum aanpast." Dat was volgens mijn vriend ook allemaal opgestoken door zijn moeder (mijn vriend zijn zus). Ze dachten mss dat mijn vriend snel zou tekenen!

Ik wil iedereen bedanken die vorige steun gegeven heeft (door te antwoorden op mijn onderwerp), ook mensen dat ik persoonlijk ken!! Het doet goed te weten dat anderen hetzelfde denken en achter mij staan!


Wat zouden jullie doen bruidjes?

Rebekka
20-3-2010
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1071


Mieke
28-8-2010
 Meld misbruik5-11-2009 12:50:18

Wat een gemene streek!
Rebekka, meisje, je hebt gedaan wat je kon doen. je hebt hen jouw mening duidelijk gemaakt en het feit dat ze daar zo lomp mee omspringen, is veelzeggend!
Nu ze toch hun huwelijk finaal geplaatst hebben op een weekje van jullie, zou ik ze flagrant links laten liggen.
Volgens mij is het enige waar dergelijke mensen op uit zijn, is aandacht. Positief of negatief, maakt hen niet uit.
Dus, de boodschap is volgens mij: negeren die handel! Organiseer verder jouw droomdag en laat hen maar stoven in hun eigen vet. Wat een lomperikken zeg!
In sommige reacties op jouw vorig bericht las ik dat mensen in jouw directe omgeving de situatie toch ook heel meelevend inschatten? Logisch, want het zijn echt geen manieren!
Ik leef in ieder geval met je mee en hoop dat je dit gauw van je af kan zetten en kan verderwerken aan jouw eigen dag!

Veel liefs,
M.



natacha
11-6-2010
 Meld misbruik5-11-2009 13:23:37

hoi Rebecca
ik had je vorige bericht gelezen en las nu u nieuw bericht. ewel echt, ik vind voor familie te zijn dit niet liefdevol. zoiets doe je niet. ok ze willen trouwen, maar dan toch niet in dezelfde maand en zeker niet voor jullie! bv. mijn vriend zijn broer is getrouwd nu in oktober. wij hadden ook iedereen gemeld dat we ook zouden trouwen ( en ik voelde me er dan al niet goed bij dat we dit deden voor hun huwelijk) maar wij trouwen dan wel maar volgend jaar in juni. dus tijd genoeg ertussen. ik zou me daar niet goed bij voelen als ik het zo dicht bij hen deed. maar ik zou me gewoon op jouw prachtige dag focusen en van hen niets aantrekken. succes nog meid!



Stefanie
20-9-2008
 Meld misbruik5-11-2009 13:44:44

Ze zien het vast gewoon als een wedstrijdje 'wie trouwt het eerste'. Laat je er niet aan kennen ook al is het niet leuk. De week erna is het jullie dag, vier die zoals jullie graag willen en trek je echt niets aan van hen. Tenslotte is dat niet de reden waarom je trouwt toch? Het wordt hoe dan ook een onvergetelijke dag voor jullie!

En als je er echt niet mee om kan dat ze de week voor jullie trouwen, lukt het dan eventueel niet om zelf jullie trouw iets te verlaten (of te vervroegen ;-) ). Wij hebben alles geregeld op 7 maanden en dat is prima gelukt. Je hebt nog even tijd, alles komt wel goed.



Rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik5-11-2009 14:06:38

Bedankt voor jullie reacties. We denken idd om eventueel onze datum aan te passen. Ik gun hun het plezier niet en ik zou er teveel aan denken, moest mijn datum niet aangepast zijn! Moesten we bv 18 juni trouwen, zouden ze besluiten om op 11 juni te trouwen.

Ik heb vanmorgen een telefoontje gedaan naar de feestzaal, het gemeentehuis en de fotograaf en we hebben een beschikbare datum gevonden.
Welliswaar meer den een week verschil met hun, want dat zou ik ook wel super laag van mezelf vinden.

In het begin waren we toch aan het twijfelen om die maand te nemen. Dus zo een aanpassing is het toch niet.

Nu enkel stilzwijgend zijn tegenover hen, want wie weet, zouden ze nog hun datum aanpassen (you never know). Aan intieme vrienden enzo gaan we het dan wel vertellen. En moesten ze het teweten komen en hun dag dan weer aanpassen, zou er denk ik geen kat op hun trouwfeest komen! Maar dat zou wel een simpele streek zijn en daar zou je pas lef voor moeten hebben!

Ik merk nu mijn vriend er ook voor open staat om de datum te veranderen, ik innerlijk rustiger ben! Trouwen moet tenminste nog leuk zijn he!

Het enige positieve aan deze situatie is dat ik nu weet op welke mensen ik zeker niet moet rekenen! Het onvoorspelbare is bij hun nog mogelijk!



Priska

 Meld misbruik5-11-2009 15:13:33

hey!

Ik had echt voor jullie geduimd dat ze van
gedacht gingen veranderen :(

Nuja, dat het aan je vriend z'n zus zou liggen
lijkt me de enige mogelijke oplossing.

De neef in kwestie is normaal gezien een
toffe kerel, maar nu laat hij zich
doen door z'n moeder.

Ze kan ook krachtig overkomen, laat me het zo stellen, maar ik zou liever 24 op 24 gezaag
horen dan dat ik zo'n lage streek mn
familie of vrienden moet aandoen!

Het staat nu vast.
Ze trouwen hoe dan ook.
De manier waarop gaat een donkere wolk
boven hun trouw brengen.

Hun eigen schuld.
Ik vind het echt rot voor jullie,
maar er zit niks anders op dan het te
aanvaarden vrees ik.

Probeer je te focussen op je uitnodigingen maken enzo :)
De tijd er een beetje laten overgaan en dat komt wel goed.

Je trouw zal hoe dan ook de beste dag van je leven worden :)
Niemand, en zeker zij niet, kunnen er iets aan veranderen!

Jullie geluk hangt van jullie zelf af, en voor
zover ik weet kan dat absoluut geen probleem zijn :)

Jullie zijn een tof koppel^^

Hou je goed

Liefs,
Priska






Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik5-11-2009 15:50:36

Dag Rebekka, ik heb het ook gevolgd en het is inderdaad zeer laag van 'familie' maar het is in zo'n periodes dat je je familie leert kennen. Ik heb sedert mijn huwelijk ook een heel deel van mijn familie waarmee ik 'klaar' mee ben.
Ik vind het schitterend dat jullie overwegen om de datum aan te passen ! Da zou pas goed zijn !
Je moet het nog aan niemand zeggen hé, de agenda's zullen nog wel leeg zijn, en dan verstuur je je uitnodigingen begin april ofzo??

Veel succes in ieder geval !



Rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik5-11-2009 20:24:47

Ja idd Nathalie,

Ze zouden het echt niet fijn vinden als ik mijn datum aanpas. Want dan hebben zij me niet liggen( hun wij-willen-de-eerste-wedstrijdje en wij-willen-ze-eens-goed-hebben-gedachte zal niet lukken). Terwijl ik nog nog altijd respect voor hun trouwdatum.

Daaraan zie je, met de instelling van het koppel en de ouders, komen ze zelf geen stap verder. Het enige wat ze hierbij gewonnen hebben is 'een slechte naam'. En ze verliezen een band met hun naaste familie.

Morgen gaat ik de nieuwe datum officieel maken!!! En ik voel me weer een stuk beter:) !!!



deborah
28-5-2011
 Meld misbruik6-11-2009 11:33:56

is idd goed gedaan, de datum veranderen
want zelfs buitenstaanders (mijn vriend) vonden t laf! en je klinkt idd al geruster hier op t werk :)
nu kan je met volle gedachten de rest verder organiseren :)

je collegaatje Debo
(25/05/2011)



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik6-11-2009 13:32:45

Ik vind het allemaal wat te veel complottheorie, zelfs jij weet niets zeker. Je beticht hen er van, maar voor zelfde geld is er iets héél anders. Enfin, ik weet 't evenmin, maar waarom zovelen die daar moeite mee hebben? M'n broer heeft laten weten dat hij een maand na mij trouwt, ook al is hun verlovingsperiode korter, SO WHAT???

Ik snap al die problemen daaromtrent niet. De mensen die er zo'n dramatisch complottheorie-verhaal rond ophangen, zijn volgens mij grotere egotrippers wat die aandacht betreft dan diegene die ze ervan betichten. Ikzelf zie m'n trouwfeest NIET als 'n vorm van aandacht krijgen en iets waarmee je "de eerste" moet zijn, dus snap héél je verhaal al niet. Mijn verloofde en ik beloven elkaar op die dag plechtig eeuwige trouw, DAT IS TROUWEN MENSEN! Niet "aandacht krijgen" en dat aan ulle hart laten komen dat iemand voor jullie trouwt, dat zij elkaar trouw beloven is mooi, en welke datum is bijzaak.

Denk da'k m'n punt al gemaakt heb, zou 't telkens moeten zeggen, maar je was de zoveelste en hier spui ik mijn gal dus. Wees niet jaloers omdat zij eerder trouwen, want dat is 't vooral volgens mij. Al trouwen er mensen voor/na mij, who cares?



Rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik6-11-2009 14:58:34

Katleen,

Blijkbaar heb je mijn berichten niet goed gelezen. Ik sprak hier voornamelijk rond de motivatie van de personen.
Iedereen in mijn omgeving vindt het niet mooi, zelf hier op die forum.
Ik vind het zelf een beetje grof hoe je hier spreekt!!

Ik zou nooit een week voor iemand durven trouwen! En ik ben niet de enige, blijkbaar heb jij je mening (zeg maar 5 %), oke dat is goed, maar ik zou maar eens oppassen hoe je dingen aan boord brengt, want het zou juist kunnen dat je zelf zo problemen krijgt!



caroline
16-7-2010
 Meld misbruik6-11-2009 16:06:23

waar jullie allemaal jullie tijd en energie insteken zeg, pffff.... Tis inderdaad een gemene streek, maar hoe meer aandacht je het geeft hoe leuker zij het zullen vinden. Concentreer je gewoon op jullie dag en laat hun links liggen. Hoe oud zijn jullie trouwens ? Der bestaan vele ergere dingen in het leven hoor.



Rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik6-11-2009 16:34:46

Moest iemand anders het voor hebben, zou ik net hetzelfde zeggen.
Tis hier toch een forum over trouwen dus als een onderwerp jullie niet interesseert of ergert moeten jullie het van mij niet verder lezen.
Ik heb er baat bij gehad! En ik heb nu een nieuwe datum, juist hezelfde trouwfeest en iedereen gaat met volle plezier gaan :)! En niemand gaat zeggen: weer een trouwfeest!



Rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik6-11-2009 16:34:47

Moest iemand anders het voor hebben, zou ik net hetzelfde zeggen.
Tis hier toch een forum over trouwen dus als een onderwerp jullie niet interesseert of ergert moeten jullie het van mij niet verder lezen.
Ik heb er baat bij gehad! En ik heb nu een nieuwe datum, juist hezelfde trouwfeest en iedereen gaat met volle plezier gaan :)! En niemand gaat zeggen: weer een trouwfeest!



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik6-11-2009 22:18:57

Rot voor je, maar hoe meer aandacht je er aan besteedt, hoe lastiger je het voor jezelf maakt. Goed dat je de datum verzet hebt, geeft gewoon aan dat je erboven staat. En niet te druk meer in maken, gewoon genieten van jullie voorbereidingen!



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik7-11-2009 10:31:13

Ik sluit me volledig aan bij Lieve; ik kan het me helemaal inbeelden dat jullie dit absoluut niet kunnen appreciëren, maar probeer het achter jullie te laten en jullie te concentreren op jullie EIGEN trouw en niet op de trouw van een ander. Er komt al genoeg bij kijken! Geniet van de voorbereidingen en probeer elkaar niet te overtreffen; doe lekker je eigen zin en schenk geen aandacht aan hen. Dan stopt dat kinderachtige gedoe vanzelf wel.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...