Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kapper-crisis

  18-10-2005 14:14:13
Hey allemaal,
Vorig weekend ben ik naar mijn kapper geweest met een foto van mijn jurk. Hij heeft mijn haar dan gekleurd (in een honingtint, heel mooi). Toen zei hij dat hij "wist wat voor kapsel er perfect bij de stijl van mijn kleed zou passen". Dus heeft hij het al eens helemaal in model gebracht (maar ik draag een bril, dus ik zie bij de kapper niets tot aan het eindresultaat) en ik vond het echt helemaal NIET mooi. Ik kan niet echt zeggen wat ik er zo verkeerd aan vond, het zag er gewoon wat ouderwets uit en ik vond dat het mijn gezicht zo dik maakte. Maar mijn moeder en de kapper zelf vonden het wel heel mooi, en ze hebben gezegd dat ik het mij moet voorstellen met mijn kleed erbij, dat het dan heel goed zou passen. Ik wil hen graag geloven, maar voorlopig zit ik echt met een slecht gevoel. En we trouwen al over 17 dagen! Ik zie het niet zitten om een andere kapper te zoeken, ook al omdat we deze echt persoonlijk kennen, ik kan het niet over mijn hart krijgen. Hij weet wel dat ik het zaterdag niet zo geslaagd vond, en heeft wel al voorgesteld om het de dag zelf wat te veranderen, maar stel dat ik dat nog steeds mooi ga vinden, dan is het wel te laat, natuurlijk. Wat zouden jullie doen? Vertrouwen op het oordeel van mijn moeder en hopen dat het er met mijn kleed aan schitterend uitziet (wat ik betwijfel)? Als ik "gewoon" naar de kapper ga, dan doet hij het wel altijd heel goed, dus misschien vraag ik hem wel om het te doen zoals altijd, daar voel ik me zeker goed bij, maar dan is het wel niet echt speciaal of zo natuurlijk... Pff, wat een probleem. Het lijkt iets onnozels, maar ik zit er echt veel aan te denken: je kapsel staat natuurlijk op alle foto's die dag...
Oeioei, dat wordt hier wel een lang berichtje, ben alvast blij dat ik mijn hart eens heb kunnen luchten.

Liefs
Barbara

Barbara
4-11-2005
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1113


gert
12-11-2005
 Meld misbruik18-10-2005 15:00:26

Hey Barbara,

Dat is inderdaad niet zo leuk. Moet je je jurk niet nog eens gaan passen vóór jullie trouwdag ? Dan kan je je haar misschien nog eens laten doen op diezelfde dag en dan zie je echt het resultaat met jurk en al. Ik heb dit zo gedaan bij de eerste pas van mijn jurk en het geeft inderdaad toch wel een andere kijk hoor, zo met je jurk aan !

En anders kan je misschien voor je trouwdag nog eens naar de kapper gaan om iets totaal anders te laten proberen. Afwachten tot de dag zelf om dan te zien wat het wordt, zou ik niet doen hoor. Dat lijkt me wat riskant : je kan toch niet op je huwelijksdag rondlopen met een kapsel waarbij je je niet goed voelt !

Groetjes en veel succes !
Gert



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik18-10-2005 15:25:14

hoi Barbara

Ik herken je gevoel ... alleen viel het bij mij nog wel mee met het proefkapsel (hoewel er nog wat overtuiging voor nodig was) maar vond ik het op de dag zelf niet mooi!! Maar iedereen zei dat het hersenspinsels waren en dat het echt wel mooi was, en op de foto's vind ik het nu zelf ook mooi. Misschien had ik voor mezelf dus wel beter een andere kapper gezocht, maar anderzijds: ik heb er op mijn trouwdag welgeteld vijf minuutjes mee ingezeten dat het niet mooi was en daarna niet meer, omdat ik zoveel complimentjes gekregen heb én omdat er die dag uiteindelijk zoveel belangrijke dingen gebeuren dat je haar toch bijzaak is (ik dacht er voordien ook anders over hoor).
Maar als je echt zoveel twijfels hebt, dan moet je doen wat je zelf wil en niet wat de kapper en je moeder willen. Succes ermee

Gaelle



Isabelle
19-8-2005
 Meld misbruik18-10-2005 15:31:33

Ik ging nooit naar de kapper tot ik trouwde. Daar ik heel lang haar heb en er niet veel kon mee doen, heb ik toch eens naar een kapper geweest en wat met mijn haar laten doen. Het is zodanig mislukt (krullen voor één dag) dat mijn haar bijna kapot was en ik het allemaal ging moeten afknippen. Gelukkig heeft een andere kapster mijn haar kunnen redden en moest er maar een 5cm af. Daar zij op het moment van mijn trouw in verlof was, besloot ik niets te doen met mijn haar want ik wilde niet dan iemand dat nog ging verprutsen. maar 9 dagen vooraf vond ik dat dat ook niet ging gewoon los laten hangen, en ben ik dan naar een willekeurige kapper geweest met vraag of hij eens kon proberen iets te doen met mijn haar. De dag zelf mocht ik teruggaan en exact een week voor mijn trouw ook nog eens om kleed en haar samen te zien. Het is dus steeds niet te laat om naar andere kapper te gaan en in jouw geval zou ik dat zeker nog eens doen. Het is tenslotte je bijzonderste dag van je leven en je wilt er toch uitzien zoals je zelf wilt en niet omdat je ma of kapper zegt dat het mooi is? Jij moet het mooi vinden é.


Groetjes, Isabelle



Els
1-4-2006
 Meld misbruik18-10-2005 16:54:35

Ik kan je gevoel begrijpen, maar zou het ook niet een beetje voortkomen uit een onbewust beeld van een kapsel dat je je hebt voorgesteld en dat helemaal niet overeen komt met wat de kapper nu heeft gedaan?? als je moeder het al mooi vindt, dan vind ik dat toch al een andere mening dan die van je kapper... Denk er nog eens even over na, misschien is het ook gewoon een beetje wennen, en als de mensen het mooi vinden, denk dan maar het volgende: zij moeten er naar kijken, en jij niet!! en als je het echt niet over je hart kan krijgen, doe het dan niet!! volg je gevoel!



kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik19-10-2005 8:34:04

Barbara,

moet je niet nog eens je kleed gaan passen? Dan is het misschien de moment om nog eens naar de kapper te gaan voor een proefkapsel en zie je meteen of het inderdaad zo prachtig staat bij je kleed.

Ik heb in ieder geval mijn proefkapsel en proefmake up gehad samen met de eerste pas van mijn kleedje zodat ik alles eens in zijn geheel kon bekijken.

veel succes en doe vooral waar jij je goed bij voelt!

kathleen
03.12.05



Daisy
14-10-2006
 Meld misbruik19-10-2005 15:45:46

Het is belangrijk dat je jezelf mooi vindt en vooral zeker op je trouwdag!
Desondanks hoe mooi anderen het vinden ... je straalt altijd uit hoe je je zelf voelt.
Dus als ik jou was zou ik terug naar de kapper gaan, hem eventueel richtlijnen of een idee geven in welke stijl ik het graag zou hebben, om tot een kapsel te komen dat ik zelf heel mooi zou vinden.
Denk eraan dat het jouw dag is en dat jij je prima moet voelen!

ik wens je alvast veel geluk!

groetjes,
Daisy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...