Nu Online
Momenteel zijn er 87 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even mijn gal uitspuigen

  25-9-2009 0:02:44
Hallo,
Als ik even mag zal ik mijn gal eens uitspuigen!
Toen we pas verloofd waren, maakte ik al eens een lijst met wie we op de receptie en avondfeest zullen vragen. Toen kwamen we al vlug aan 200 man, we vonden het moeilijk te schiften. Toen ik mijn schoonmoeder vertelde van een aantal uitgenodigden van haar kant die uitgenodigd waren op het avondfeest, waren er een paar helemaal niet nodig, het was al goed als we ze vraagden voor de receptie! Toen we onze zaal vastlegden, kregen we daar te horen dat er max 150 man kon zitten. Dus wij onze hoofden breken en van ons hart soms een steen maken om mensen tijdens de receptie dan te vragen. Nu de lijst zo goed als af is, en mijn schoonmoeder die opvraagt, moeten er nu toch mensen die eerst op het avondfeest stonden en dan op de receptie, nu toch op het avondfeest komen. Terwijl we al 150 uitnodigen en er geen plaats meer is!
Groen kom ik daar van!
Zo bedankt!
groetjes Joke

Joke
8-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 938


Sophie

 Meld misbruik25-9-2009 0:11:13

Hye Joke, Je gewoon houden aan je lijst. Je hebt haar mening gevraagd en ze heeft die gegeven. Ze kan niet telkens veranderen van gedacht. Trouwens er is blijkbaar niet meer plaats in de zaal. Hoe dan ook...ze zal er haar hoofd moeten bij neerleggen.

Schoonmoeders...soms zijn ze lief en hebben ze alle beste bedoelingen... maar soms zou je ze eens...(zelf in te vullen :-)


En laat het vooral niet aan je hart komen.

Groetjes

Sophie



Tine
28-8-2009
 Meld misbruik25-9-2009 7:51:51

Hallo,

Doe vooral waarin jullie zin hebben het is tenslotte jullie feest en je hebt inderdaad haar mening gevraagd. Er zullen altijd mensen ontevreden zijn of ze al dan niet gevraagd zijn voor feest of receptie.
Groetjes,
Tine



Sylvie
16-10-2009
 Meld misbruik25-9-2009 9:09:51

Ik ken dat; ze veranderen elke keer als je ze ziet van mening maar zijn er zelf van overtuigd dat ze die mening altijd gehad hebben.
Ik maakte meestal op voorhand duidelijk aan mijn verloofde dat het zal zijn zoals wij hadden afgesproken en niet anders en liet hem het dan maar oplossen met zijn moeder.
Hou je gewoon aan je plan; zij heeft niks te kiezen.

Succes!

Sylvie
16/10/2009



Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik25-9-2009 12:58:40

Hallo Joke,
Ik ken het gevoel helemaal. Op ons trouwfeest wordt er geen onderscheid gemaakt tussen receptie, diner en dansfeest. Dus ofwel komen mensen naar alles, ofwel komen zij niet. We wilden het allebei zo omdat we geen onderscheid wilden maken, maar dit zorgt ervoor dat je echt heel goed moet nadenken wie je moet schrappen.
We willen max een 120-tal genodigden. Dus hadden we aan onze ouders voorgesteld om elk 3 bevriende koppels uit te nodigen. Mijn moeder was hiermee akkoord, maar mijn schoonmoeder... Djeezes! Zij wilde zeker 10 koppels uitnodigen. Denk eraan: dat zijn 20 mensen op je feest waar je in mijn ogen niets aan hebt... Wij hebben voet bij stuk gehouden. Zij betalen ons feest ook niet, dat doen wij. Dus wil ik zelf kiezen wie ik uitnodig.
Ik ben blij dat we het zo zullen doen. Ik vind niet dat je (schoon)ouders de helft van de genodigden moeten beslissen. Dit is jullie dag, niet die van hen.
Ik zou het voorstel van je schoonmoeder weigeren. Ik vind dat vrienden van haar voor receptie al ruim voldoende zijn, als je deze mensen zelf niet echt kent.
Veel succes met je beslissing!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...