Nu Online
Momenteel zijn er 185 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar moeten wij in godsnaam trouwen?teveel rekening houden met iedereen

  24-9-2009 11:40:46
Sorry dat het wat lang is maar ik heb eigenlijk fel wat raad nodig.Mijn verloofde en ik wonen i/h buitenland.Helemaal a/d andere kant v/d wereld.Zijn al 8 maanden verloofd, maar wegens altijd rekening moeten houden met wat iedereen liever wil geraken wij er maar niet uit in welk land we moeten trouwen.Het begint echt door te wegen.Diep van binnen willen wij een Belgisch trouwfeest, omdat we gewoon meer vrienden en dichte familie hebben wonen in Belgie. Ik woon ondertss al 3 jaar i/h buitenland en had het leuk gevonden toch daarvoor ook al is het maar even terug te kunnen keren.Hier in het buitenland heeft mijn verloofde niet veel dichte familie, veel neven en nichten kent hij zelfs niet van naam of gezicht, nonkels en tantes komen slechts 1x om de 2 jaar of langer op bezoek.Iedereen leeft heel verspreid.Onze dichtste familie hier woont op 10 minuutjes ver, maar als wij niet zelf langsgaan, dan zien we ze gewoon niet.uit een dichte familie komende is dat voor mij persoonlijk wel heel raar.Wij hebben al duizend mogelijkheden voor onze trouw besproken maar komen er niet uit.Mijn dichtste familie zou wel naar hier willen komen, maar dan kunnen de vrienden en de andere familie waar we ook dicht bij staan niet komen.Hier denk ik dat we maar echt op 10 man moeten rekenen, en zelf op deze 10 mensen valt het nog te bezien of we er echt op kunnen rekenen in ons dagdagelijks leven.Mijn familie lijkt enorm enthousiast mochten ze naar hier mogen komen en zouden er vanzelfsprekend bij zijn ongeacht de kost. Zijn familie lijkt niet echt geinteresseerd om 2 weken op ons kosten in Belgie te verblijven. Ook al geven we hen accommodatie en mogen de kindjes op ons kosten vliegen. Het enige wat de volwassenen moeten doen is hun vliegticket. We zouden onze trouw ook pas binnen 3 jaar kunnen doen daardoor zodat iedereen kan sparen.Maar de wil is er niet bij zijn familie, en iedereen geeft maar uit aan dingen die ze eigenlijk niet nodig hebben en klaagt dan dat onze trouw hen teveel zou kosten.Zeggen dat we beter eerst hier trouwen en dan in Belgie, dan moeten ze niet veel effort doen om er bij te zijn. maar eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten om hier helemaal alleen zonder mijn familie te trouwen met zijn familie alleen die toch niet geinteresseerd lijkt.En ja, diep vanbinnen wil ik eigenlijk niet hier trouwen, omdat ik het me heel mijn leven "op zijn Belgisch" heb voorgesteld en aangezien ze hier niet zo enthousiast zijn, zou het trouwfeest hier waarsch toch niet zo heel leuk wr. Ik vermoed ook meer ambiance mochten we in Belgie trouwen want we hebben echt heel erg veel vrienden ginder.

wat moeten wij in godsnaam toch doen? het tormenteert mij echt, ik ben er elke dag mee bezig en we geraken er allebei niet uit want elke dag vind ik nieuwe opties (zoals in een land tussenin trouwen, of alleen met ons tweetjes trouwen zonder iemand) maar die ook niet ideaal zijn voor niemand, want voor mij is onze familie en hechte vrienden erbij hebben echt belangrijk. kword er depressief van dat we zo weinig steun vinden bij zijn "familie"
help

Liesbet

Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1511


kimberly
21-5-2010
 Meld misbruik24-9-2009 11:56:13

Hey Liesbet,

dit is inderdaad geen makkelijke keuze! Ik denk dat je voor jullie zelf moet uitmaken wat jullie het liefst willen. Uit je verhaal blijkt dat jij alleszins het liefst in belgië zou trouwen, of alleszins 'op zijn belgisch trouwen'. Als je verloofde daar mee akkoord is, zou ik niet twijfelen. Je geeft de mensen vh buitenland toch de kans om te komen? Het is al een mooie geste om ze twee weken te laten verblijven enzo. Bovendien, je moet je keuze en jullie belangrijke dag niet laten bepalen door mensen die er toch niet enthousiast over zijn! De mensen gaan toch altijd mopperen en zaken vinden, maar trek het je niet aan.

Als buitenstaander zeg ik: trouw in de buurt van de mensen die je het liefst rond jullie hebt, en die enthousiast zijn. Met zo'n schone tegenprestatie (betalen kinderticket en verblijf) zullen de mensen die er bij willen zijn, er ook bij zijn. Jullie hoeven je alleszins niet schuldig te voelen hierbij.

Veel succes met deze keuze! Geniet er toch maar van!

xxx Kim



tami
26-6-2010
 Meld misbruik24-9-2009 12:00:41

Beste Liesbet,

doe vooral wat je zelf wil. Zie jij een trouwpartij in het buitenland niet zitten ? Doe het dan niet. Vraag rond in je schoonfamilie wie bereid is te komen als het in België is en finaliseer de lijst. Iedereen zal willen weten wie er ingeschreven heeft om te gaan en je zal zien, uiteindelijk zullen er velen mss toch komen omdat alle anderen ook komen... (Het is moeilijk om iemand in het gezicht "neen" te zeggen).
En wie niet wil komen, komt gewoon niet. Basta. Dwingen kan je ze toch niet...
En hier zit ook zo iemand hoor. Voor geen geld van de wereld zou ik hier in het buitenland mijn trouw organiseren ! Wij vertrouwen onze keuken, onze gewoonten, onze gebruiken, kortom, ondanks de niet-Belgen in het gezelschap, wéten we gewoon dat het "goed" zal zijn, nietwaar ? Dat weten we in het buitenland absoluut niet en omdat we daar zo'n schrik voor hebben, nemen we liever het zekere voor het onzekere, hé :)
Daarom vind ik dat je niet moet aarzelen en je feest in België organiseren zonder je schuldig te voelen. Het probleem "wie niet wil komen" stelt zich trouwens evengoed onder allemaal Belgen ook hoor, dus...niet twijfelen en er voor kiezen, voor dat klein landje aan de Noordzee !
Hartelijke groetjes.




Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik24-9-2009 12:01:50

Pff, wat een dilemma, meid.

De 'andere' oplossingen die je zoekt, zoals in een land tussenin trouwen, of enkel met z'n tweetjes trouwen zou ik niet kiezen. Dan zijn zowel je belgische als je buitenlandse gasten er niet bij.

Als ik je bericht lees, zou ik zeker ook opteren voor een huwelijk in België. Maar dit hangt dan ook af van hoe je verloofde er tegenover staat. Da's niet echt duidelijk. Als hij ook liever in België zou trouwen, dan mag je er niet over twijfelen.

Veel liefs,
Wendy



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik24-9-2009 12:08:20

Ik ben het wel eens met de meningen hieronder! Misschien als het toch een te grote kost is voor de mensen daar om naar ons landje af te zakken, kan je er nog voor opteren een kleiner feestje daar te geven? Een trouwfuif, zoals we hier zeggen?
Doe vooral waar jullie je goed bij voelen en laat t niet teveel afhangen van de 'buitenstaanders'! Het is jullie dagje!
groetjes
Nele



Tina
1-5-2010
 Meld misbruik24-9-2009 12:14:24

Hey,

Wat een verhaal ...
Het is inderdaad een ingewikkeld geval. Maar emoties en gevoelens zijn dingen die je niet zomaar in een zakje kan wegsteken.
Als je ze niet gaat volgen, ga je er je hele leven spijt van hebben !
Je hart staat duidelijk in alle opzichten richting Belgie. Veel vrienden, enthousiaste familie, de belgische ambiance, je noemt het allemaal zelf op.
Waarom nog langer je eigen zo doen afzien !
Je vriend is er duidelijk ook niet tegen (lees ik tussen de lijntjes)...

Als je nu dit is probeert : je trouwt voor de wet in het je thuisland (dit lijkt mij vrij moeilijk te doen in Belgie, gezien je hier niet woont). Je geeft een gezellig klein receptietje voor die 10 man van ginder, of je neemt ze mee op restaurant. Alle, daar zijn veel alternatieven op die niet heel veel geld moeten kosten, en ze toch het gevoel geeft dat je iets doet speciaal voor hen.
Je kerkelijk huwelijk en je "avondfeest" geef je hier. Zoals je het in je gedachten hebt !!!
Zo heb je hier al je vrienden en familie bijeen voor je mooiste moment : jouw prinsesmoment !

Iedereen zal begrijpen dat jullie in een heel moeilijk parket zitten gezien de verre locatie, en dat je er op 2 plekken het beste van probeert te maken.
Gebruik dit dus als een voordeel, en niet als je tegenstander.
Maak er een dubbel-leuk iets van !!!

Everybody happy, en in de eerste plaats jullie !

Waarschijnlijk had je dit senario al wel in je hoofd, maar ik hoop je te helpen met het je gewoon vanuit een neutraal standpunt te bevestigen !

Maak er het beste van meid, deze dag is er maar 1 keer !!!!!!

Laat weten wat je beslissing is geworden.

Tina
1.5.10



Hoi Yee

 Meld misbruik24-9-2009 12:31:44

ik zou als ik van u was, uw hart volgen!
het is tenslotte uw dag! en diegene die erbij zijn die dag, zijn uw naasten dan!
ik trouw ook hier in Belgie en gaat daarna dan een drink / receptie doen in mijn vaderland.

Veel succes!

Groetjes



patricia
26-7-2008
 Meld misbruik24-9-2009 12:39:53

hey,

Ik zou mijn hart volgen en in Belgie trouwen!
Kan je het niet regelen dat er na de trouw (in de grote vakantie) je familie op vakantie komt bij jullie in het buitenland en geef daar dan een kleiner feestje of fuif met de rest van zijn familie.
nog veel succes,
Patsy



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik24-9-2009 15:47:15

Hallo!
Wij waren 2 jaar geleden uitgenodigd op een bruiloft in België van een Belgische man die al jaren in Moskou woont met zijn Kroatische vrouw. Ze zijn wel daar voor de wet getrouwd, maar hebben in België een feest gegeven en de naaste familie en vrienden uit Kroatië en Moskou waren er wel bij.
Was super leuk, want de DJ draaide ook de muziek die ze daar graag horen.
Dus ik zou hier jullie feest geven.
Veel succes met je planning!
FIE



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik24-9-2009 22:23:02

En ik dacht al dat ik 't zo moeilijk had met 'n Hollandse schoonfamilie, die doen ook moeilijk door hun gereformeerde achtergrond moest 't op 'n werkdag, want zaterdag wordt na 24u de dag des Heren, blablabla... Ziek werd ik er van omdat m'n schoonmoeder me alsmaar lag te bewerken in de hoop me te krijgen waar ze wou.
Wij wouden hier wel hotel betalen voor hen en grootouders, maar mag niet, op zondag mag niet gewerkt worden, en dat gebeurt in hotel wel...

Trouwen en voorbereiding zou leuk moeten zijn zegt men, maar ook jij ondervindt nu dat dat ook héél anders kan zijn.

Nu... wij hebben toch ons hart gevolgd, of ik vooral mijn hart, en m'n ventje vond mijn gevoelens toch wat belangrijker dan de semi-absurde wettische regeltjes van de refo's.
Niet dat je hier 'n boodschap aan hebt, ik probeer enkel te schetsen dat je gewoon enerzijds de belangen hebt van het koppel, en die van de familie anderzijds die in jouw en mijn geval verschillen.
Maar wie trouwt er? JIJ! En niet je schoonfamilie, het moet JOUW dag zijn, niet die van hen.
Eigenlijk willen we lief zijn en goed doen voor allen, maar wie zegt dat je in eerste instantie dat voorstel/bod had moeten doen om hun tegemoet te komen in de kosten?
Klinkt cru, maar zij doen alsof het nog te min is, alsof het niets is, dat is niet niks! Jullie doen 'n effort, willen zij geen effort doen? Goed... maar je hebt 't geprobeerd.

Laat je niet manipuleren door je halsstarrigheid. Wie weet proberen ze ook maar in de hoop dat je gaat plooien, net zoals bij mijn schoonmoeder. Nu, ik (of we) ben (zijn) niet geplooid, voor mij nog niet duidelijk wat er die zaterdag van onze trouw gaat gebeuren wanneer het bijna 24u wordt, of zondag.

Wat ik wel weet, is dat het 'n feest zal zijn zoals WIJ het willen, want 't is toch ook ONZE dag?!!
Onze ouders hebben hun kans al gehad bij hun eigen huwelijk.

Ik probeer maar te zeggen: laat je niet onderdrukken en verteren door schuldgevoelens, je doet je best om voor hen ook goed te doen, maar 't komt maar van één kant. Gooi niet al je gevoelens/voorkeuren overboord voor hen, want je kan die dag niet overdoen!

Zelf zou'k ook opteren voor een fuif/etentje achteraf ginder (mag ik vragen welk land precies?), en als je niet anders kan dan burgerlijk daar, dan doe je dat maar zoals één der voorgaande reacties reeds gezegd.



Annelien
10-7-2010
 Meld misbruik25-9-2009 8:39:49

Dag Liesbet
Ik denk dat het toch het beste is om je hart te volgen en een feest in België te geven. Weet je, je zal toch nooit goed kunnen doen voor iedereen. Als zij niet willen overkomen naar België alhoewel jullie alles betalen, dan is dat ronduit grof van hen. Je zal achteraf veel spijt hebben als je het niet in België gedaan hebt.
Ga ervoor !



Liesbet

 Meld misbruik25-9-2009 10:00:32

Bedankt voor de lieve woorden allemaal. Het is zo een moeilijke keuze.En eigenlijk willen we niet nog 3 jaar wachten want we wijn er zo klaar voor. We zijn al 7 jaar samen waarvan 4 jaar lange afstands. Ik ben hier wel graag hoor i/h buitenland maar ik mis toch enorm een hechte familie die om ons geeft. Ook als we aan kindjes denken zie ik dat niet zitten hier waar niemand in ons geinteresseerd is. Normaal gezien keren we terug naar Belgie. En mijn vriend wil liever dat we samen gelukkig zijn en staat volledig achter het idee om in Belgie te trouwen. Mijn zus is in Augustus getrouwd en we zijn naar Belgie gekomen voor hun trouwfeest en het was enorm leuk. Twee jaar geleden was zijn zus getrouwd, en het was echt niet leuk, niemand danste, om 10 u s avonds was het 'feest' al gedaan. Neen, op die manier wil ik niet trouwen. Liever een leuk feest met mensen die veel leute maken en om ons geven. Als het kon, zijn kant er liever niet bij na alles wat ik met hen meegemaakt heb. Maar uit respect en liefde voor hem willen we hen er toch bij.
We denken er aan om voor de wet te trouwen alleen met ons tweetjes hier dan, daarna op restaurant en daarna naar Belgie te komen, en dan een hernieuwing voor de Belgische wet en een kerkelijke trouw, en een zeer budgetvriendelijk trouwfeest voor al onze vrienden. Zij die willen komen van het buitenland kunnen dat dan. zij die niet willen blijven dan maar ginder, en kunnen het dan ook niet voor ons verpesten want zij die wel van het buitenland zullen komen zullen waarschijnlijk om 10 u 's avonds rechtstaan omdat ze "moe" zijn (zijn pa denk ik) en die zal niet willen begrijpen dat de ouders van de bruid en bruidegom normaal tot het laatst blijven. Ik hoop echt dat ze onze dag niet verpesten. Het zijn zo'n moeilijke mensen om te plezieren.



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik25-9-2009 11:00:17

Hey, hier nog een buitenlands bruidje!
Wij hadden natuurlijk niet zo'n moeilijke keuze te maken, want we zijn alletwee Belgen. We wonen ook niet zo ver weg, dus bij ons is het wel gelukt om de buitenlandse vrienden mee te krijgen (nu, veel moeite hebben we niet moeten doen, ze waren laaiend enthousiast met hun uitnodiging). En ze hebben er geen spijt van gehad, want een Belgisch feest is blijkbaar véél meer feest dan een Frans, waar het voornamelijk aperitieven en eten is ipv dansen. Ik zou ook gewoon een etentje doen bij je schoonfamilie en een echt feest met mensen die wel enthousiast zijn!
Als je toekomstige akkoord is, is de kogel toch door de kerk? Geniet van elkaar en de voorbereidingen en kom hier sterker uit!
Vele groetjes,
Véro



tami
26-6-2010
 Meld misbruik25-9-2009 14:54:52


Beste Liesbet,

kan dat, eerst in 't buitenland voor de wet trouwen en daarna nog eens in België ook voor de wet ? Jullie zijn dan toch al mijnheer en mevrouw ?

Groetjes




Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik1-10-2009 11:47:47

hey Liesbet,

Waarom trouw je idd niet gewoon twee keer?
Het hoeft daarom toch geen twee keer een superdure feest te zijn?
Ik zou dat zeker overwegen!

Groetjes!



Annemiet
7-8-2010
 Meld misbruik15-1-2010 15:35:53

hoi, wij wonen hier maar de familie van mijn man in het buitenland, wij trouwen gewoon 2 keer!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info