Nu Online
Momenteel zijn er 73 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje 22/08/09, toch nog!

  17-9-2009 0:35:49
Hey allen, onze dag zit er uiteindelijk al eventjes op, maar we zijn nog altijd aan het nagenieten!
In tegenstelling tot de meesten, hoopten wij op 22 augustus op iets minder mooi weer, want de dagen voordien was het al heel heet geweest!
Vroeg opgestaan (na toch al niet veel uren slaap) om om half acht bij de kapster te zijn (ik ga eigenlijk zelden naar de kapper, en had dus wat schrik omdat ik niet wist wat te doen, maar Els van Bizar-hair heeft perfect uitgevoerd wat ik wou!). Via hen had ik ook Fraukje, make-up artiste, geboekt. Ik wou wel iets speciaals en ook zij zag het volledig zitten. Redelijk opvallende make-up, maar het heeft de hele dag perfect gehouden (en ja, ik weet niet of je 't ziet op de foto's, maar ik had zelfs valse wimpers omdat ik echt hele korte heb en dan kwamen mijn ogen niet zo goed uit).
Terug thuis hebben we nog even moeten wachten op de limobus met mijn aanstaande en z'n familie, maar ze waren toch nog mooi op tijd om rustig naar 't stadhuis te vertrekken. Alle mensen in 't stad kijken naar die vreemde bus en wij maar lachen, het waren toch geblindeerde ramen!
De ambtenaar heeft de wettelijke trouw heel tof gemaakt, het vloog dus voorbij. Daarna gingen we snel iets eten in het restaurant waar ik vele jaren gewerkt heb: alles stond klaar, beentjes onder tafel en smullen maar! We zijn dan met de bus vertrokken richting feestzaal, met een tussenstop in Merelbeke op de faculteit om enkele foto's te maken. Daar hebben we elkaar namelijk ook leren kennen.
Met een glaasje bubbels terug op de bus, richting Chateau de la Rocq in Arquennes, onze droomlokatie. En niet alleen de onze, iedereen was er heel erg van onder de indruk. Eventjes hadden we schrik toen mijn ventje dacht aan een bruggetje waar we onderdoor moesten in Arquennes. Er stond namelijk 'max 3m60' en de bus was hoger volgens de chauffeur... maar geen probleem, vlot eronderdoor!
Ter plaatse hebben we een heel mooie en ontroerende viering gehad. Veel dank aan Winnie van het UVV in Gent, die ondanks het feit dat we niet veel bij haar langs konden toch een heel persoonlijke viering aaneengepraat heeft.
Op de receptie was ik ontgoocheld omdat ik hibiscusbloemetjes gekocht had voor in de glazen en ik (pas na een uur, omdat we nog iedereen aan't verwelkomen waren) merkte dat ze er niet waren... Maar ja, er was ook Bacardi en vodka en weet ik wat nog allemaal, dus geen tekort.
We zijn met wat vertraging aan tafel gegaan (ik had ook helemaal geen honger eigenlijk), een beetje omdat ze van de zaal uit verwachtten dat we zelf in de gaten hielden wanneer het tijd was. Ja, de organisatie van een trouw in Wallonie is duidelijk verschillend van in Vlaanderen. Ze hebben twee tafels weggehaald om de dansvloer vrij te maken (we wisten van één), maar het ergste was dat we nog aan het aanschuiven waren aan het dessertbuffet. Dus: geen tafel, geen stoel, geen lepel... Ik heb serieus van mijn oor gemaakt, in 't Frans en in 't Vlaams, maar 'het was onze eigen schuld dat het aan het uitlopen was'. Uiteindelijk hebben ze enkele stoelen bijgezet aan een andere tafel, zodat onze ouders toch hun dessert konden eten. Gelukkig was iedereen in zo'n goeie stemming, dat we er eens goed om gelachen hebben, met 'die Walen die niet kunnen werken' (hierbij wil ik geen mensen afronteren, maar je moet echt 'zen' kunnen blijven als je in Wallonie je feest geeft).
De DJ ('s, want ze waren met twee) die we op het laatste moment nog geboekt hebben, heeft iedereen op de dansvloer gekregen, soms zelfs jong en oud tegelijkertijd! Dank aan Kris van KVC-productions om ons in contact te brengen met de mannen van 2 More DJ's, ze hebben er al van tijdens het dessert swing in gestoken, het voorval met de tafel was snel vergeten.
Na een korte openingsdans (we zijn alletwee niet zo'n slowers, zeker niet als er 130 man staat te kijken) zijn we er direct ingevlogen en we zijn niet meer gestopt tot half zes. Gelukkig dat de zaalverantwoordelijke dan de boel begon af te sluiten, want anders stonden we daar nog. Ik had gedacht dat ik tegen drie-vier uur pompaf zou zijn, maar ik kreeg er geen genoeg van!
We zijn met de familie in het kasteel blijven slapen, en de volgende morgen (alléja, middag) wachtte ons nog een heerlijke brunch. Ideaal om nog even na te genieten!
In de namidag zijn we nog een terrasje gaan doen in Leuven met onze Franse vrienden, dan vroeg in ons bedje want maandagmorgen moesten we vroeg in Zaventem zijn. Onze vrienden hadden samengelegd voor onze huwelijksreis en ze hebben ons op Adventure Tour gestuurd in Amerika. Wij gaan eigenlijk nooit op reis (we wonen zelf al in het buitenland), maar deze reis was echt de max! Veel verplaatsingen, maar dat maakt dat het nooit verveelt, je geeft je ogen de kost en je kan je uitleven op een quad of boot, vliegen, gewoon relaxen aan een prachtig meer, ... te veel om op te noemen wat we allemaal gedaan hebben op tien dagen tijd.
Voor de nieuwsgierigen zet ik hier ook nog enkele foto's! (ik vind het altijd heel leuk om andere bruidjes te zien)
http://picasaweb.google.com/veronique.dhuyvetter/TrouwV...

Nog veel succes met voorbereidingen en ik blijf hier nog zeker even plakken om af en toe een mening of goede raad te geven!
Groetjes,
Véro

veronique
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1687


Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik17-9-2009 8:15:21

Je zag er echt schitterend uit!
Mooie fotokes.
Van waar was jullie trouwkaart?

Nog veel geluk toegewenst samen met je ventje!

Dorien
09.07.10



Dominique
29-5-2010
 Meld misbruik17-9-2009 9:16:06

Zag er allemaal schitterend uit! Een dikke proficiat!!



tami
26-6-2010
 Meld misbruik17-9-2009 11:13:42

Hey Véronique en Pieter,

Nogmaals van harte gefeliciteerd ! Jullie zagen er allebei stralend uit en je had geen betere keuze kunnen maken voor je trouwjurk : stond je beeldig, vind ik !
Jammer van de bémol ivm de organisatie maar zoiets kan je op voorhand niet weten, hé...
Het voornaamste is dat het jullie dag was die jullie, alles wel beschouwd, een prachtige souvenir nalaat :) En dat is het voornaamste. De sprookjesachtige locatie paste helemaal bij jullie persoonlijkheden en uitnodigingen. En de weergoden waren jullie ook nog eens gunstig gezind :)
Geniet nog maar lekker door van de wittebroodsweken :D en nogmaals : Proficiat !

Groetjes



Astrid
19-9-2009
 Meld misbruik17-9-2009 14:30:53

Hoi

wij trouwen zaterdag en hebben ook (via KVC) 2More Dj's... blij dat je er zo positief over bent!
Trouwens, vrienden van ons (Marjolijn en Matthias) waren op jullie feest, grappig.
Je zag er trouwens stralend uit!
Groetjes
Astrid



Peggy
16-5-2009
 Meld misbruik17-9-2009 20:02:34

heel mooie foto's! Wij hebben ook een eigen site aangemaakt, zijn op 16 mei dit jaar getrouwd en het was een ongelooflijk mooie dag, en alles perfect verlopen!

http://peggyentim.onzebruiloftsite.nl/



Liesbet
22-8-2009
 Meld misbruik22-9-2009 11:33:31

Hallo Veronique, heel mooie foto's . Jullie zagen er stralend uit!
Wij zijn ook getrouwd op 22/08 en twas een zalige dag!!!
Je kan ook ons verslagje lezen op foto's bewonderen op http://onzetrouwpagina.com/trouwen.asp?pagina=liesbeten...
Veel lees en kijkplezier en nogmaal proficiat!
mvg Liesbet



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik22-9-2009 18:07:54

Hey! bedankt allen!

@ tami: nogmaals bedankt voor de hulp voor onze franse uitnodigingen. Geniet ook van jullie dag!
@ Dorien: onze kaart hebben we helemaal zelf ineengestoken, met behulp van Poobies voor de druk van de buitenkant.

Nog veel plezier!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info