Nu Online
Momenteel zijn er 7 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

spelletjes

  15-9-2009 15:03:39
Vele koppeltjes vinden "spelletjes" niet echt "dàt", met alle respect natuurlijk... maar wij zijn de gelukkige getuigen die min of meer een beetje belast worden met de organisatie, amusement van het avondfeest, en nu weet ik dat ons bruidje juist wel graag leuke spelletjes zou zien... Vandaar mijn vraag, voor leuke ideetjes... alvast bedankt!

Olivia
4-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1235


Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik15-9-2009 15:35:05

Zet het bruidspaar rug tegen rug op 2 stoelen. Laat hen hun schoenen uit doen en 1 schoen wisselen zodat ze ieder een mannen- en vrouwenschoen vast hebben. Stel hen dan vragen waarop ze moeten antwoorden dmv de juiste schoen in de lucht te steken.
Zorg wel dat de schoenen van de man aan één kant zitten en de schoenen van de vrouw aan de andere kant. Geeft dan een grappig zicht als ze beide de andere als antwoord geven want dan gaat aan verschillende kanten de schoen in de lucht.
En dan stel je vragen in de trend van: wie doet de afwas, wie zet de vuilbakken buiten, wie kookt het lekkerst, wie is er het creatiefs in bed, ....
FIE



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik15-9-2009 15:37:20

Ik heb ooit eens een allergezelligst spel georganiseerd waar de hele zaal bij betrokken was.
Stiekem had ik voor het feest de zaal bezocht gewapend met plakband en een heleboel envelopjes waar in elk een deel van één van de twee foto's zat van het bruidspaar. Ik had een foto van de bruid in bad als peuter, zo ook één van de bruidegom. Het paar moest om 't er 't snelst zijn/haar foto in elkaar puzzelen. De ganse zaal deed mee want iedereen draaide zijn/haar stoel om, riep het koppel, joelde mee... Echt geweldig. En de winnaar kreeg de koffer met geld van de vrienden.
Enorm leuke herinneringen aan over gehouden.
Een ander spel was een vragenspel.
Je maakt een rij van 10 stoelen (de brug der verliefden).
Bruid en bruidegom doen de schoenen uit en staan elk op de uiterste stoel, met de rug naar elkaar. Ze krijgen elk een das en een witte bloem. De das symboliseert de man, de bloem de vrouw. Ze moeten dan door symboolopsteking antwoorden op divere vragen (wie doet het vaakst de afwas, wie legt het eerst en ruzie bij,...). Alleen als ze samen goed antwoorden mogen ze dichter bij elkaar komen. Eens ze samenzijn mogen de verliefden kussen...ze hebben elkaar gevonden.
Succes ermee!



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik15-9-2009 15:38:20

Da's echt toevallig!!!!!! Bij mij is't wel een brugje, maar voor de rest identiek!



Sabine

 Meld misbruik15-9-2009 18:10:11

Hey Olivia
Wij deden het volgende:
Zet 12 stoelen klaar in een kring. Laat de bruid willekeurig 6 mannen en de bruidegom 6 vrouwen kiezen uit de zaal. Geef deze 12 mensen een enveloppe met daarin een opdracht zoals bv. op 2 april 2010 breng ik een boeket bloemen of op 2 mei 2010 kom ik de ramen wassen, enz.
Eens dat gebeurd is, zet je de bruid en bruidegom elk aan een andere kant van de dansvloer met A,B,C-bordjes. Laat dan de stoelendans beginnen. Bij elke afvaller stel je om beurt aan bruid/bruidegom meerkeuzevragen (bv. wat zou "bruidegom" doen moest "bruid" iets klaarmaken wat hij echt niet lust: a. het toch opeten, b. het gewoon zeggen, c. zeggen dat hij eigenlijk geen honger heeft). Ze moeten beide antwoorden door hun bordjes naar de richting van de genodigden in de hoogte te houden. Dan laat je de afvaller zijn/haar enveloppe openenen en voorlezen wat er op staat. Indien bruid en bruidegom allebei hetzelfde hebben geantwoord, dient deze opdracht te worden uitgevoerd door de afvaller, zoniet dient deze opdracht niet uitgevoerd te worden.
Ik zou je wel aanraden om een lijst bij te houden van wie welke opdracht moet uitvoeren en erop toezien dat deze dan ook wordt uitgevoerd, want anders is de lol er natuurlijk ook af.
Het bruidspaar vond dit een zeer leuk spelletje!
Succes!



Sabine

 Meld misbruik15-9-2009 18:10:16

Hey Olivia
Wij deden het volgende:
Zet 12 stoelen klaar in een kring. Laat de bruid willekeurig 6 mannen en de bruidegom 6 vrouwen kiezen uit de zaal. Geef deze 12 mensen een enveloppe met daarin een opdracht zoals bv. op 2 april 2010 breng ik een boeket bloemen of op 2 mei 2010 kom ik de ramen wassen, enz.
Eens dat gebeurd is, zet je de bruid en bruidegom elk aan een andere kant van de dansvloer met A,B,C-bordjes. Laat dan de stoelendans beginnen. Bij elke afvaller stel je om beurt aan bruid/bruidegom meerkeuzevragen (bv. wat zou "bruidegom" doen moest "bruid" iets klaarmaken wat hij echt niet lust: a. het toch opeten, b. het gewoon zeggen, c. zeggen dat hij eigenlijk geen honger heeft). Ze moeten beide antwoorden door hun bordjes naar de richting van de genodigden in de hoogte te houden. Dan laat je de afvaller zijn/haar enveloppe openenen en voorlezen wat er op staat. Indien bruid en bruidegom allebei hetzelfde hebben geantwoord, dient deze opdracht te worden uitgevoerd door de afvaller, zoniet dient deze opdracht niet uitgevoerd te worden.
Ik zou je wel aanraden om een lijst bij te houden van wie welke opdracht moet uitvoeren en erop toezien dat deze dan ook wordt uitgevoerd, want anders is de lol er natuurlijk ook af.
Het bruidspaar vond dit een zeer leuk spelletje!
Succes!



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik15-9-2009 22:58:22

Bij ons hadden de collega's een zwembadje voorzien waardat we met onze voeten in moesten gaan zitten. Hier werd dan vanalles ingegooid; bier, champagne, cola, mosselschalen, bloemkolen, potgrond, kattenbakvulling en dan nen heleboel klein geld.
We hebben daar meer dan 4 uur met twee aan bezig geweest om dat geld eruit te halen.

een filmpje kan je zien op you tube; carolina en bart (collegaatjes)

groetjes, Carolina



Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik22-9-2009 20:28:48

thx.... :) allemaal heel erg bedankt voor de leuke, originele ideetjes !!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...