Nu Online
Momenteel zijn er 63 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Restauration Nouvelle

  14-9-2009 12:20:01
Hey,

Dit weekend zijn we naar het "afrikaans paviljoen" gaan kijken in Arquennes. Deze locatie kan gehuurd worden via Restauration Nouvelle. Blijkbaar is dit traiteur die verschillende (speciale) lotacties heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het eten lekker? Waar moeten we speciaal op letten? Bedankt x

Evelien
17-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1673


veronique
13-9-2008
 Meld misbruik15-9-2009 10:41:56

Hey Evelien! Wij zijn op 22 augustus getrouwd in Chateau de la rocq, achter het Paviljoen. Iedereen was enorm onder de indruk van de omgeving!
Hele mooie zalen van Restauration Nouvelle, maar je moet goed rekenen voor je met hen in zee gaat. Overal komt er 21% BTW bij, voor kandelaars, stoelhoezen en water op tafel betaal je extra.
Het eten was superlekker, maar de presentatie (we hadden voorgerecht en dessert in buffet) is niet zoals we in Vlaanderen gewoon zijn.
Het strafste was dat ze op de bureau akkoord waren met ons gepland verloop van de avond (we hebben daar ter plaatse een viering gedaan en daarna receptie, pas aan tafel tegen half acht), maar op de avond zelf vond de zaalverantwoordelijke het te veel uitlopen en toen hebben ze gewoon leukweg twee tafels weggehaald om een dansvloer vrij te maken, terwijl we nog aan het dessertbuffet aan het aanschuiven waren. Ik heb eens goed van mijn oor gemaakt (in 't Frans en 't Vlaams) en toen hebben ze enkele stoelen aan een andere tafel bijgezet...
We wisten wel op voorhand dat er een tafel weg moest, maar dat het laat werd, was voornamelijk omdat ze voor 130 man maar een tafeltje van 4 meter als buffet hadden, met als gevolg dat het een dik uur geduurd heeft vooraleer iedereen gaan halen was. Voor het hoofdgerecht (aan tafel) waren ze ook maar met 5 om iedereen van eten en drinken te voorzien, met als gevolg: niet veel wijn gekregen... Oh, het trouwkoppel word wel gesoigneerd, maar achteraf hoor je zo van die kleine details van gasten.
Al bij al hebben we een hele mooie trouw gehad, we hebben ook een superfamilie en vriendenkliek die gewoon graag een feestje bouwen. We hebben er eens goed mee gelachen achteraf, maar op 't moment zelf wil je als bruid dat alles goed verloopt hé.
Deze week zet ik nog eens een verslagje met foto's op het forum!
Veel plezier,
Véro



Evelien
17-7-2010
 Meld misbruik15-9-2009 11:15:07

Hallo Vero,

Bedankt voor je reactie. Nog een paar vraagjes: dus bovenop de huurprijs van de zaal dien je alle decoratie nog bij te betalen? Bloemen, tafellinnen, .... Welke receptieformule namen jullie? 1uur of 2uur? Waren drank en hapjes voldoende? Is het lekker? Hebben jullie voordien een proefdiner gehad? Zijn jullie bij hen op kantoor geweest of gebeurde alles zoals bij ons via mail? Groetjes Evelien



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik16-9-2009 12:00:31

Hey Evelien,
ik moet zeggen dat bij ons veel via mail gebeurd is omdat wij in Frankrijk wonen. We zijn 1 keer op de bureau geweest en ik heb af en toe gebeld als ik een vraag had. Ze zijn wel vriendelijk, maar spreken dus geen vlaams (in de zaal zelf was er wel een dame die goed nederlands kon).
Ik weet niet hoe het paviljoen gedecoreerd wordt.
Als je kiest uit het basistafellinnen, is het inbegrepen (wit of beige). Kaarsen zijn er ook inbegrepen. Wij wouden graag kandelaars op tafel (11 euro zonder BTW), maar ik vond die nogal kaal en kil, dus hebben we een bloemist gevraagd om die te versieren. Je kiest deze zelf. Bloemen zijn dus niet voorzien. Stoelhoezen kosten 3 euro zonder BTW, je bent natuurlijk niet verplicht om die te nemen.
Wij hebben de receptie van twee uur genomen, met tien hapjes per persoon, met de 'Methode Champenoise'. Die is wel lekker hoor! Er waren mensen op onze receptie die zeiden dat ze zelf moeten drank bijvragen hebben, anderen zeiden dat ze meer dan genoeg gehad hebben, dat is waarschijnlijk zoals op iedere receptie: het hangt er vanaf waar je staat ten opzichte van de keuken... Het was wel goed dat hun andere aperitieven die inbegrepen zijn, op een tafel uitgestald staan, zodat mensen zien dat ze ook iets anders dan schuimwijn en fruitsap kunnen krijgen. Bij ons waren er veel die bacardi-cola of vodka of ... als aperitief gedronken hebben.
De proefdiner is gratis voor het koppel, andere personen betalen 40 euro (weeral zonder BTW). Die gaat door in hun brasserie Prince d'Orange in Ukkel. Je moet aan die dame van de bureau vragen wanneer de volgende proefavond is.
Uiteindelijk staat er duidelijk in hun menuvoorstellen wat inbegrepen is en wat niet, en alles wat je vraagt is mogelijk, als je maar betaalt... Bijvoorbeeld, wij dachten een walking diner te doen, maar zij hebben niet genoeg hoge tafels en geen hoge krukken, maar ze wouden die wel huren voor ons (en wij betalen...).
Let ook op de huurprijs van de geluidsinstallatie! Die is niet van Restauration Nouvelle, het is AV Concept die die verhuurt (en je hebt geen keus, zelfs als je DJ zelf zijn materiaal meebrengt, betaal je een basisprijs van 350 euro zonder BTW voor alle cd-spelers, versterkers, boxen en lichten die er hangen).
Ik heb ondertussen verontschuldigingen gekregen van de dame op de bureau dat ons feest een beetje verkeerd gelopen is en ze bieden ons een gratis diner aan in de brasserie in Ukkel, maar ze zegt zelf dat niemand van het personeel zich nog herinnert wat er gebeurd is die avond van ons feest.
Als je nog vragen hebt, mag je gerust naar via mail vragen, is misschien gemakkelijker dan via het forum: veronique.dhuyvetter@hotmail.com

Vele groetjes,
Véro


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info