Nu Online
Momenteel zijn er 180 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Drama, ramp, twijfels pfffffffff

  7-9-2009 13:43:08
hallo iedereen, over exact 250 dagen (15 mei 2010) zouden we trouwen.
Nu al enkele weken zit ik met een en ander verveeld.Steeds meer en meer krijg ik het gevoel dat hij me in de tang neemt en zijn wil doordrijft. Zo was het dat ik niet wou verhuizen naar D omdat ik ginds geen toekomst heb op werkvlak en hij dus zou komen bij mij wonen in B. Hij is brandweerman vrijwillig in D, maar omdat hij naar hier zou komen ging hij kijken in B en regio om daar ergens vrijwillig te werk te gaan. Ondertussen .... nix ondernomen maar weet ik wel duidelijk dat hij in D blijft als brandweerman en hij voorstelt om 2 weken bij mij en 1 week daar te wonen + enkele losse dagen in die 2 weken ook nog daar (+ hij moet nog werken in Bxl). Zijn ouders weten in al die weken nog van niets. Nu hoor ik van hem dat hij enkel in D wil blijven, dat hij zijn droom wil najagen en dit en dat en ik dit dat si la .... ik hoor nergens nog een we of ons. Ik vroeg waar ik in dat plaatje sta: naast hem --> als klein duimpje weliswaar. Ik voel me hier totaal niet goed in, ik krijg het verwijt dat ik geen water bij de wijn wil doen dat ik tegen zijn gemeente D ben e.d.
Deze ochtend heb ik gezegd dat ik trouwen nu niet wil, we zijn te hard van stapel gelopen. Na 1 maand vroeg hij me al ten huwelijk. Waarom moet alles zo snel, trouwen kan later ook nog. Tuurlijk geef je in het enthousiasme van je verliefdheid toe, al heb ik ook gezegd dat het vroeg was. Ik heb het gevoel sindsdien dat ik in het nauw gedreven word en mezelf niet meer kan zijn in mijn eigen thuis.
pffffffffffff, dit moest er even uit.

Lies
15-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1039


Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik7-9-2009 13:57:18

Oei, denk er dan nog maar eens goed over na. En doe zeker niets overhaast. Er is nog niets te laat hé.
Veel succes en moed!



Tina
1-5-2010
 Meld misbruik7-9-2009 13:57:38

Hey Lies,

Ja,... gelukkig klink je niet echt.
Je zou nu juist op roosjes moeten lopen ! Je trouw in het vooruitzicht hebben en alle noodzakelijke voorbereidingen treffen is net de leukste periode !
Ik vind persoonlijk een huwelijksaanzoek na 1 maand ook wel hééééél snel (niet dat je er zoals ik 8 jaar moet over doen hoor ;)), maar je kent elkaar dan toch nog niet. Ik zou het huwelijk even op hold zetten en samen eerst dit probleem aanpakken. En er zullen waarschijnlijk nog wel dingen naar boven komen die eerst een plaatsje moeten krijgen in jullie relatie.
Een huwelijk hoort er pas bij als het volledige plaatje klopt. Laat je niet afjagen en vooral niet forceren !!!
Als hij je echt graag ziet en in jou de ware ziet, zal hij hiervoor geduld opbrengen en je begrijpen.
Zo niet, weet je ook waar je staat.

Ik wens je veel succes en hoop op een goede afloop, met trouw of niet.

Succes !
TINA



Lies
15-5-2010
 Meld misbruik7-9-2009 14:06:22

@ Tina: zo denk ik er ook over, als hij me echt graag ziet zal hij dit respecteren, maar ik vraag me af of hij me wel genoeg graag ziet. Want zijn liefde was groot genoeg toen hij zei om naar B te komen ook met z'n vrijwillige brandweer... en nu trekt hij zich op het vlak van brandweer al terug .... en ik MOET van hem D aanvaarden en me inpassen in dat leven dat hij voor zich ziet. Ik vraag me af wat ik nog te zeggen heb.... Ik ben zeer zefstandig,verstandig, in het verleden genoeg laten doen en mijn dromen opgeven voor iemand, dit wil ik niet meer.



Sophie

 Meld misbruik7-9-2009 14:10:23

Hey Lies,

Ik stel voor dat je mss eerst gaat samenwonen voordat jullie trouwen. Zo leer je elkaar pas echt kennen. Na 1 maand ken je elkaar heus niet! Denk daar maar eens over na....



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik7-9-2009 14:27:01

Hey,

Zo te lezen zijn je twijfels niet geheel onterecht.
In een relatie moet je elkaa respecteren met achtergrond en al.
et hem bespreken zou ik eerst en vooral al doen. Compromissen maken is ook niet slecht, tussen D en B zijn er waarschijnlijk nog heel veel steden.
Als hij je nu al manipuleert zal dat in de toekomst niet verbeteren.
Sorry voor de harde woorden.
In een relatie ben je met 2, dus moet er ook met 2 rekening worden gehouden...
Voor jullie trouwen zou ik toch eerst gaan samenwonen en mekaar beter leren kennen.
Veel succes !



Lies
15-5-2010
 Meld misbruik7-9-2009 15:24:44

Op dit ogenblik wonen we samen, alli 2 op de 3 weken want 1 week zit hij met z'n dienst in D. het addertje onder het gras is dat hij in D moet wonen feitelijk. dus een tussenoplossing is er niet mogelijk. En wat ik nog niet vertelde is dat hij moeite heeft om z'n ma los te laten, hij vindt dat hij nabij haar moet zijn om haar te beschermen.
zijn top 3 is werkelijk, al beweert hij anders:
1. brandweer
2. familie
3. partner
Ik heb hier zeer veel moeite mee omdat ik hem wel op mijn nr 1 zet en weinig terugkrijg. Liefde is geven en nemen toch?
Ons werk is gelijkwaardig volgens hem, maar toch is het zijne belangrijker dan het mijne.
Ik heb ook 'ns zitten nadenken over gemeenschappelijke interesses, hobby's, eigenlijk niets moest ik jammerlijk concluderen.
ik heb al zoveel toegiften gedaan, ik vraag 1 iets en het kan niet zijn.



Sophie

 Meld misbruik7-9-2009 17:31:22

reactie op je laatste bericht...dan is dit niet de man waarmee je moet trouwen!
Er zijn gerust nog mannen die meer over hebben voor hun partner. Deze man heeft geen respect voor je en is dus niet bereid om iets in te leveren. Not Done!!



Liesbeth
24-4-2010
 Meld misbruik7-9-2009 19:37:27

Hey,

In een relatie moet je geven en nemen. Ik denk persoonlijk dat jullie eerst eens een goeie babbel hebben met mekaar over jullie relatie en de toekomst (woonplaats, kinderen etc...) , waar jullie beiden achter staan. In een relatie moet er altijd wat water in de wijn gedaan worden.

Doe niets overhaast, trouwen kan later ook nog altijd.
Zorg ervoor dat je gelukkig bent en wordt (met of zonder trouwboek)!

Veel succes!











patricia
26-7-2008
 Meld misbruik7-9-2009 21:26:14

Hey,

al zo veel vragen en een slecht gevoel van voor je getrouwd bent?
In jouw plaats zou ik eens heel goed nadenken en als hij niet te vinden is voor een tussenoplossing die voor beide partijen haalbaar is dan zou ik zeggen: niet doen! Trouwens: na 1 maand al ten huwelijk gavraagd? je kent mekaar nauwelijks!!!
Goed nadenken, zou ik zeggen!!

Groetjes,
Patricia



Sofie

 Meld misbruik8-9-2009 8:14:19

Meisje, ik denk dat het duidelijk is: ik zou de trouw zeker afblazen. Je kunt later nog altijd trouwen maar als het nu al niet goed gaat, denk ik dat het verstandiger is om alles on hold te zetten

Maak eerst voor jezelf uit als je wel met deze man verder wil want zoals de anderen hier zeiden lijkt hij weinig respect te hebben voor jou. En 1 maand is inderdaad héél vroeg om te beslissen om zo'n stap te zetten. Denk er nog maar eens goed over na en veel sterkte met de beslissing!!

Sofie
ook een 15/05/10 bruidje



Lies
15-5-2010
 Meld misbruik8-9-2009 8:59:38

Trouw is effectief afgeblazen.
Ik krijg nu 1 maand tijd om alles te overdenken .......
Ergens heb ik zoiets van als je nu al uit zo'n grote kwestie niet uitkomt, zal het later wel lukken?
Ik weet wat ik wil in mijn leven en op carrierevlak. Hij heeft ook zijn doel. Ik heb het gevoel dat wat we ook gaan proberen het toch altijd zal leiden naar het punt waar er nu zo'n discusie rond is.



patricia
26-7-2008
 Meld misbruik8-9-2009 13:38:50

Hey,

Ik denk dat dit de beste oplossing is!
Ik wens je veel moed en sterkte om deze moedige beslissing toch wel wat te verwerken.

Groetjes,
Patricia



Rik

 Meld misbruik8-9-2009 15:06:39

Trouwen, is eigenlijk het toetje op de taart na een lange relatie, waarin je zeker wordt van elkaar.
Ik denk dat jullie beter gewoon een geruime tijd verkeren en leven met elkaar, nadien zal duidelijk worden of jullie bij elkaar passen.

grtz discovideo



Lies
15-5-2010
 Meld misbruik8-9-2009 16:13:52

Nu ja, einde discussie, vandaag heeft hij laten weten: geen huwelijk, geen relatie.
Dit zegt heel veel voor mij: hij houdt niet van me.



Kitty

 Meld misbruik8-9-2009 22:30:45

ello,

Het beste is dat je probeert jouw twijfels aan hem duidelijk te maken. Er gaat niets boven een verklarend gesprek. Het feit dat hij je ten huwelijk vraagt, betekent wel dat hij een toekomst met jou wil opbouwen waar het ook zal zijn. Babbel het rustig uit dan komt alles wel in orde



Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik8-9-2009 22:53:13

OEI OEI OEI!!!
Meisje als ik van jou was dan zou ik alles annuleren. Jullie zijn amper een maand samen en dit gaat wel over een beslissing voor de rest van je leven hé. Iedereen heeft zijn eigen dromen die hij wil nastreven en daar moet je samen de gulden middenweg in vinden. Als hij je na amper 1 maand al voor de keuze zet, dan heb ik eerder de indruk te denken zijn egoïsme groter is dan zijn liefde voor jou. Het spijt me want dit kan hard klinken maar in deze periode zou je op rozenblaadjes moeten lopen!!!

Denk er aub heel hard over na als je hier mee zou doorgaan want dit is de man waar je mee trouwt en waar je later misschien ook een gezin mee sticht! Dit is de man waar je halsoverkop verliefd op moet zijn, waar je samen mee kan praten en lachen, waar je enorm toffe momenten mee beleeft en vooral....Waar je een hele diepe liefde voor voelt. Ik vrees dat dit niet kan op 1 maand tijd...

veel sterkte,
Kathleen



Sofie

 Meld misbruik9-9-2009 12:05:35

Veel sterkte met de breuk Lies, het is beter dat je het nu beseft dan na de trouw
Je zult zeker wel iemand nieuw tegenkomen die wel je zielsverwant blijkt te zijn en dan zal het verschil wel duidelijk zijn!

Sofie
15/05/10



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik11-9-2009 15:29:47

hey Lies

Jammer dat er zo een onzekerheid opduikt, maar het is heel normaal in een relatie hé.
Na 1 maand verloofd zijn vind ik ook snel. Tuurlijk kan alles goed gaan en is dat niet gedoemd op slecht af te lopen, maar de kans is wel groter.
Mijn man en ik waren 8 jaar samen als we trouwden. Zelf dan nog sta je voor verrassing, dus geloof niet dat je elkaar dan door en door kent MAAR bepaalde fundamentele standpunten ken je wel. Zoals waar wil hij blijven, waar is hij aan gehecht, wil hij kinderen, wil hij de wereld zien... Domme dingen op het eerste gezicht, maar jullie moeten er wel dezelfde standpunten over hebben. Kleine meningsverschillen kunnen altijd, maar bepaalde lijnen moeten wel overeen komen.
Als je 1 maand samen bent, kan je dat nog niet van elkaar weten.
Ik zou nu even geen prioriteit maken van dat huwelijk, maar wel van elkaar beter te leren kennen.
Als je het gevoel hebt aan de kant geschoven te worden, dan moet daaraan gewerkt worden. Het gaat niet vanzelf weggaan.

Veel moed!



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik11-9-2009 15:30:54

oh sorry Lies, ik heb nu pas de andere commentaren gelezen...
Jammer dat het zo is moeten lopen.
Veel sterkte!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...