Nu Online
Momenteel zijn er 124 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

22/08/09 verslagje met foto's van fotograaf Ronny Wertelaers

  6-9-2009 22:13:36
Hallo allemaal!

Wij zijn twee weken geleden getrouwd en aangezien ik het altijd leuk vond om hier verslagjes te lezen, zal ik dat zelf ook maar doen!

Op donderdag 20 augustus zijn we al voor de wet getrouwd. Dat was trouwens de heetste dag sinds de jaren '50... Om 15u30 moesten we in het stadhuis zijn. De wettelijke trouw ging ongelooflijk snel voorbij! Voor we het wisten, waren we man en vrouw. Daarna hebben we thuis met de ouders, broer, zus, bomma en twee getuigen nog lekker gegeten en nagebabbeld en hebben we onze ouders verrast met een grote bos rozen. De bos voor mijn mama had 28 rozen en die van mijn man 30; 1 roos voor elk jaar dat ze voor ons gezorgd hebben.

Zaterdag: Pas wakker geworden toen de wekker afliep om 6u. Rise and shine! Het zou prachtig weer worden (24 graden en zonnig met hier en daar een wolkje; echt zalig!) Nog een kwartiertje blijven liggen en toen dook ik de badkamer in. Met StuBru op de achtergrond een doucheke gepakt en na het nieuws van 7u zei de presentator dat hij zich afvroeg waarom de mensen die op dat moment aan het luisteren waren, al wakker waren en de eerste beller die dat met hem wilde delen, mocht een plaat aanvragen. Dat liet ik mij geen 2x zeggen en was direct live op de radio! Ik heb mijn goede reden verteld en de openingsdans aangevraagd. Toen heb ik toch een traantje weggepinkt :-) Ik heb meteen enthousiast naar mijn ventje gebeld, maar die was op dat moment pas wakker en hij besefte het precies niet goed. Enfin, ik vond het alleszins geweldig!

Daarna heb ik samen met mijn mama ontbeten en om 8u stipt stond Ronny de fotograaf aan de deur. We hebben even een paar praktische dingen overlopen en toen zijn we naar de kapper gereden. Het kapsalon (zonder afspraak met uitzondering van bruidjes) zat eivol. Ik was mooi op tijd en heb kunnen volgen hoe ze het opsteekkapsel van het bruidje vóór mij in orde bracht. Dit duurde echt wel lang: de kapster blééf maar speldjes in haar haren steken en haarlak spuiten! Ik was de hele ochtend vrij kalm geweest, maar toen kreeg ik echt stress. Ik zat 20 minuten te laat op de kappersstoel; dat vond ik niet erg netjes, maarja.
Gelukkig was het kapsel snel klaar en konden we weer huiswaarts gaan. Mijn visagiste (een nichtje van mijn man) was er al en had alles al klaargelegd waardoor ik meteen op de stoel kon ploffen.
Ik had aan mijn getuigen gevraagd om wat vroeger te komen zodat ze mij konden helpen met het aantrekken van mijn kleed. Mijn “1ste getuige” was er snel. Een moment waar ik lang naar had verlangd: mijn kleedje een hele dag dragen! Toen ze aan de achterkant wilde beginnen, kwam ook mijn “2de getuige” binnen en hebben ze samen de knoopjes dichtgedaan. Dat was ook een speciaal moment! Ook de rest van de suite kwam aan en vanaf toen heb ik met veel spanning naar de klok gekeken. Op een bepaald moment kwam mijn schoonpapa zeggen dat de koets in aantocht was!
Ik was mooi op tijd klaar en om 11u15 ging de deurbel… Zo spannend! Ik heb hem even laten wachten en deed toen de deur open. Mijn ventje zag er heel knap uit en het bruidboeketje was erg geslaagd. Zijn oogjes begonnen te blinken toen hij mij zag! Echt leuk!
We hebben nog even een glaasje schuimwijn gedronken en toen zijn we in de prachtige koets gestapt. En toen waren we vertrokken! Op straat hadden we veel bekijks: toevallige voorbijgangers feliciteerden ons en sommige mensen kwamen aan de ramen piepen. Het ritje had zo’n 45 minuten geduurd en het was zo zalig. Lekker met ons tweetjes de eerste reacties uitwisselen op de cadans van het hoefgetrappel en dat met het zonnetje boven ons. Toen we een paar straten van de kerk verwijderd waren, begonnen de zenuwen bij mij te komen. Aan de kerk stond toch redelijk wat volk.
We lieten de mensen eerst naar binnen gaan en kwamen daarna als laatste binnen op het nummer Only time van Enya. Gelukkig waren de zenuwen onmiddellijk weg. Toen het zover was om onze trouwgeloften af te leggen, kreeg ik het warm. Ik dacht even dat ik van mijn sus zou gaan, maar heb een paar keer diep in- en uitgeademd en toen ging het weer. Ik kreeg het toen even moeilijk, maar de traantjes bleven weg. Wel hoorden we ineens veel gesnotter op de achtergrond ;-)
Toen we terug op onze stoel zaten, fluisterde Stijn dat de pastoor niet gezegd had dat we mochten kussen! Dus deden we dat stiekem zelf en begonnen de mensen te lachen en te klappen!
Bij het verlaten van de kerk werd er geen rijst gegooid, maar werden we onthaald met eveneens veel gejuich en geklap. Toen nog wat kusjes en felicitaties ontvangen en een foto van de vrienden van de modelbouwvliegclub waar Stijn bij is aangesloten; met de vliegers op de achtergrond!
We zijn snel weer vertrokken, want de paarden werden ongeduldig. Toen zijn we naar de fotolocatie gereden; een kasteel op 2 straatjes verwijderd van de kerk. De locatie was net een sprookje! De fotograaf was in zijn nopjes, want hij had naar eigen zeggen nog nooit trouwfoto’s getrokken op zo’n mooie plaats. We liepen door het bos, door de struiken en mijn kleed was ondertussen al zwart vanonder, maar het kon mij niet schelen.
Na ongeveer 1,5 uur moesten we alweer vertrekken, want we hadden ook nog een namiddagreceptie. We kwamen net op tijd aan en er was zelfs geen tijd meer om mij even op te frissen en mijn make-up en kapsel te checken. Pas na ongeveer 45 min. waren vrijwel alle gasten binnen en konden we beginnen met onze “ronde”. Fijn om al die complimentjes te horen!
De receptie ging vliegensvlug voorbij! Ik kon om 18u nog snel naar de wc spurten om mij wat op te frissen, want om 18u30 zouden de avondgasten al aankomen.
De gasten kwamen mooi op tijd. Onze fotograaf maakte buiten van alle gasten een foto met zo’n antieken kader zoals dat wel vaker gedaan wordt. Daardoor kwamen de mensen mooi verspreid binnen. Weer ontelbare kusjes, handjes, complimentjes en cadeautjes. Stijn zijn collega’s hadden voor een bijzondere verrassing gezorgd: 1 bak Jupiler per collega! (het waren er zo’n 35!) Die werden allemaal op elkaar gestapeld aan de ingang van de zaal.
Toen bijna iedereen binnen was, kreeg ik weer last van stress… Ik moest speechen! En het duurde in mijn ogen veel te lang tot de DJ kwam zeggen dat we de intrede in de zaal mochten doen. Dat was echt een te gek moment! Toen de DJ ons als koppel aankondigde en de muziek startte, begon iedereen luid te klappen en te fluiten! We hebben ze nog even laten wachten en toen gingen we naar binnen. Ik krijg nog altijd kippenvel als ik eraan denk! Wat een fantastische ambiance! De zenuwen verdwenen als sneeuw voor de zon en mijn speech viel blijkbaar goed in de smaak. We hadden o.a. Stijn zijn papa verrast, want hij was die dag jarig. Hij was er echt van aangedaan!
Toen mochten we aan het buffet aanschuiven. We hebben de gasten getrakteerd op een lekkere bbq. Ik stond er echt van te kijken hoe mooi alles was gepresenteerd en hoe lekker alles eruit zag! Een dikke chapeau voor onze traiteur! Het smaakte ook supergoed, maar we hebben allebei maar 1 bord gegeten; geen honger door de spanning denk ik!
Daarna zijn we aan onze rondgang begonnen. Ondertussen deelden we ook de bedankgeschenkjes uit. Zo moesten we tijdens het dansfeest niet constant met de mensen meegaan om de geschenkjes mee te geven. Het waren take-away doosjes versierd met een houten gelukspoppetje met gelukskoekjes erin. De tekstjes die in de koekjes zaten, hadden we ook zelf gekozen. Daar hebben we ook veel goede reacties op gehad. Net toen het dessertbuffet klaar stond, waren we rond.
Toen was het tijd voor de openingsdans. Iedereen had een vuurwerkstokje gekregen en die werden toen aangestoken. Echt een aanrader! Dit geeft een heel mooi en gezellig effect! We hadden Wire to wire van Razorlight gekozen. Onmiddellijk daarna zijn we het dansfeest gestart met een polonaise! De sfeer zat er direct in! De dansvloer is niet leeg geweest! Na een reeks slows werden alle ongetrouwde vrouwen op de dansvloer geroepen en zou ik mijn bruidsboeket weggooien. Ik gooide en … hoorde geroep en gelach… Mijn boeket was op een rooster beland waar de belichting van de zaal aan vast hing! Dat was echt hilarisch! Een collega van Stijn werd dan maar tot winnares uitgeroepen omdat ze een losgekomen orchidee had opgeraapt, maar Stijn was al onderweg met een ladder. Nog vóór hij deze op de grond had gezet; spurtte één van mijn getuigen de lader op om het boeket van de rooster te halen! Dat was zo'n grappig zicht!
Daarna hebben we met z’n allen nog op de grond gelegen om het roeibootje te doen ("an der Nordsee Kuste"). Dat was ook super! De hele dansvloer lag vol!
Ik heb vrijwel de hele avond op de dansvloer gestaan en heb me geweldig goed geamuseerd. Heb op een bepaald moment mijn schoenen uitgedaan, want het ging echt niet meer!
Rond 4u waren de meeste gasten vertrokken en hebben we de openingsdans nog eens overgedaan met de overgebleven gasten in een cirkel rond ons. Ook een bijzonder moment!
Jammer genoeg is het al voorbij, maar we hebben gelukkig alweer iets anders belangrijks om naar uit te kijken: onze intrek nemen in ons huisje!

Linkje naar de foto's: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HCEYJ6K-D.jpg

Dit is misschien wel interessant voor de bruidjes van Limburg: enkele zeer aan te raden adresjes!
- Onze fotograaf was dus Ronny Wertelaers uit Hasselt. We zijn supertevreden over hem! Na een eerste gesprekje was het al meteen geregeld. Hij is heel aangenaam in de omgang en heeft enorm veel moeite gedaan om onze mooiste dag op foto vast te leggen. 1 week na de trouw mochten we de foto's al afhalen! We hebben de beste foto's op dvd gekregen en de rest (meer dan 1000) heeft hij op een externe harde schijf gezet. Een dikke pluim voor hem!
- De traiteur was Marisa Leesen en Raf Staeren uit Bilzen (Spouwen). Ook niks anders dan lof voor hen! We hadden gekozen voor een "proeversBBQ" met vlees én vis. Het fijne is ook dat je helemaal zelf mag kiezen wat je wil eten. Ze werken dus niet met vaste menu's. Hun personeel is ook heel professioneel en het buffet was ook heel mooi gepresenteerd.
- Onze DJ was Pascal Lavigne uit Diepenbeek. Hij heeft ons echt een geweldig dansfeest bezorgd! Hij heeft rekening gehouden met onze muziekvoorkeuren en ook met die van onze gasten. Het was echt volle bak ambiance!
- Onze ringen hebben we besteld bij de Faktorij in Hasselt. Daar was men supervriendelijk en hebben we ook een heel goede service gekregen.
- Het bruidsboeket komt van Bloemkepluk in Bilzen.
- Mijn kleed kwam van Le Chapeau in Bree. Daar kan ik (buiten een misverstand over mijn ketting) niks slechts over zeggen.
- De juwelen kwamen van Linx in Hasselt. Toen ik pas na een aantal maanden merkte dat er een gebroken parel in mijn halsketting zat, heb ik meteen een nieuwe ketting gekregen. Prima service dus.

En als afsluiter: geniet met volle teugen van jullie mooiste dag! Hij is echt veel te snel voorbij!

Vera
22-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 2879


mieke

 Meld misbruik6-9-2009 22:56:34

Leuk om zo'n mooi verslag te lezen!

Zou het kunnen dat de link die je doorgaf enkel van 1 foto is (jij? met je kleedje? Heel mooie jurk hoor, daar niet van ;-)). Je hebt me met je leuke verslag benieuwd gemaakt naar andere foto's!

Proficiat!



Sara
14-5-2010
 Meld misbruik6-9-2009 22:58:49

Dag Vera,

Proficiat met jullie huwelijk! Het ziet er op de foto's inderdaad een hele geslaagde en gezellige dag uit! Mag ik je vragen waar jullie precies de fotoreportage gemaakt hebben? En wie heeft jullie bloemen in de kerk zo mooi verzorgd?

Groetjes,

Sara



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik7-9-2009 8:49:46

Oei, dan ben ik even de mist in gegaan... Lukt dit wel?

http://www.mijnalbum.nl/Album=FI4NJXVJ



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik7-9-2009 8:54:47

Bedankt trouwens voor de felicitaties!
Hihi, mijn schoonmama, mama en tante hebben die bloemstukjes gemaakt. Wij vonden ze ook heel geslaagd!
De locatie van onze fotoreportage is een privédomein in Bilzen.



Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik7-9-2009 10:18:32

mooie jurk, leuk kapsel, mooie bloemen...en geweldige foto's! Wij hebben ook voor Ronny gekozen en het zien van jullie foto's heeft mijn zekerheid nog maar een bevestigd :-)



Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik7-9-2009 11:42:42

Je was een erg mooi bruidje! Mooi bruidsboeket ook.
Hoe hebben jullie op Wire to Wire gedanst? Dat wordt normaal ook onze openingsdans maar we vinden nogal moeilijk om op het ritme van dat liedje te slowen.



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik7-9-2009 11:55:25

Hey Lieve, dat was helemaal geen probleem hoor om te dansen op wire to wire. We hebben niet echt rekening gehouden met de verandering in het ritme; we hebben gewoon op hetzelfde tempo verder geslowd. Het is echt een prachtige nummer en een hele mooie tekst.



Sofie

 Meld misbruik7-9-2009 12:20:25

Dag Vera,

Heeft de traiteur toevallig ook een site?

Groetjes



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik7-9-2009 12:25:00

Dag Sofie,
Voor zover ik weet, niet. Maar hier is haar e-mailadres: marisa.leesen@telenet.be



Sofie

 Meld misbruik7-9-2009 12:29:27

Dank je wel Vera!

Het zijn prachtige foto's!!!



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik7-9-2009 20:33:29

Hoi,

Mooie foto's! Wij zijn een weekje voor jullie getrouwd (14 augustus) en hebben ook zo een prachtige en onvergetelijke dag gehad! We genieten er nog zo van na en ik hoop dat dat gevoel nog lang blijft, want we vinden het echt zalig!

Ik zag op de foto's dat we dezelfde halsketting hadden op onze trouwdag ... Ik heb mijn hele outfit gekocht bij Linx in Hasselt en was ook tevreden met hun service. Ik vond dat zo een leuke ketting met dat extraatje achteraan .... het rolde wel de hele tijd naar voor bij mij! Ik heb zelfs mijn ketting overlaatst nog al eens aangedaan op een tuinfeest bij mijn tante ... zo een leuk gevoel!

Veel groetjes,

Ellen



Sofie

 Meld misbruik7-9-2009 22:06:46

Dag Vera,

Heb je ook een emailadres?
Had nog enkele vraagjes over de traiteur?

Alvast bedankt!



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik8-9-2009 17:07:26

@ Ellen: ook een proficiat aan jou!! Ja, het is echt een geweldig mooie ketting. Ik zou hem het liefst iedere dag dragen, maar daar is 'ie net iets te chique voor :-) Dat pareltje vanachter maakte het echt af!

@ Sofie: mijn emailadres is vera.pauly@khlim.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info