Nu Online
Momenteel zijn er 114 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

terminaal zieke toekomstige schoonmama

  29-8-2009 23:05:18
Normaal gezien zouden wij binnen 2 weken, dus op 12/09/09, in het huwelijksbootje stappen.

Helaas moeten wij ons huwelijk verplaatsen. Mijn toekomstige schoonmama ligt namelijk op sterven. 2 weken geleden gaven de dokters ons nog goeie hoop. Nu weten we reeds 3 dagen dat ze nog een paar dagen te leven heeft. De laatste sacramenten zijn toegediend.

Dit is een ramp voor ons. Waar we zo naar uitkeken wordt overspoelt door verdriet.

Het is echt een hels karwei om iedereen te bellen, alles te verplaatsen en dergelijke. Maar voor mijn schoonmama is het nog veel erger natuurlijk...

Nu twijfelden wij om onze trouw te laten doorgaan op 14 november (alle andere weekends zijn al bezet) of eventueel februari volgend jaar.

Wij zouden liefst 14 november nemen, maar wat vinden jullie? Vinden jullie dit te vroeg?

wij denken dat het altijd "te vroeg" zal zijn. Binnen 2maand en een half of 6 maanden zal de herinnering er altijd zijn.

Ik heb echt jullie raad nodig!!

Elien

Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1098


Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik30-8-2009 10:09:30

Eerst en vooral wens ik je veel sterkte toe!

Het is ook jammer voor jullie om je huwelijk uit te stellen, maar het is beter zo. Achteraf zullen jullie er dan meer van kunnen genieten dan dat jullie het lieten doorgaan!

Over jullie nieuwe trouwdatum kan ik jullie moeilijk raad geven want ik weet het zelf ook niet goed.
Zoals je zelf al aanhaalt, denk ik ook dat het altijd "te vroeg" zal zijn. Iedereen rouwt op een andere manier, dus de éne zal langer tijd nodig hebben, dan de andere.
Heb je het al eens met je familie besproken want zei ervan denken?

Mandy
10/04/2010



patricia
26-7-2008
 Meld misbruik30-8-2009 11:05:28

Dit is inderdaad slecht nieuws. De trouw uitstellen is natuurlijk evident maar ik denk persoonlijk dat je in november toch nog steeds wat in een rouwperiode zal zitten. Vergeet niet dat je in deze periode ook weer alles opnieuw moet regelen. En ik denk dat dit mentaal zwaarder zal wegen dan je nu vermoed.
Ik zou even deze rouwperiode in acht nemen en het dan binnen zes maanden doen. Ook voor de rest van de familie. Er zijn er mss. ook wel bij die dan dit verdriet nog niet verwerkt hebben en dan mss. niet naar de trouw zullen komen omdat ze het te vroeg vinden.
Ik hoop dat ik je een beetje kunnen helpen heb. Veel sterkte!!
Groetjes,
Patricia



Marleen
12-6-2010
 Meld misbruik30-8-2009 11:15:26

Elien

Héél veel moed en sterkte in deze moeilijke periode.
Zoals je zelf zegt beide data zal te vroeg zijn om de dood van uw schoonmama verwerkt te hebben. Wanneer jullie ook gaan trouwen, jullie gaan aan haar denken en haar missen. Zelf zou ik voor november kiezen, het jaar waarin jullie huwelijk gepland was. Maar zoiets is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik wens jullie een mooie huwelijksdag toe ondanks dit grote verlies. Denk eraan dat je schoonmama graag zou gewild hebben dat het een mooie dag wordt voor jullie.

Marleen



Imke
4-4-2009
 Meld misbruik30-8-2009 12:36:49

Hey,

Wij trouwden een jaar nadat mijn vader overleden was en ik vond dit toch nog altijd moeilijk.
Mss sorry dat ik dit zeg maar is het niet mogelijk om het feest nog te laten doorgaan binnen twee weken en op het aller laatste moment af te zeggen? De medische wereld zit er vaak naast, zeker als het gaat over hoe lang ze nog te leven hebben (ik werk in de medische wereld). Als je de datum houd kan ze mss toch nog jullie trouw meemaken (al is het bijv. enkel gemeente of kerk). Ik heb toen mijn vader ziek was ook onze trouw altijd uitgesteld en heb hier veel spijt van.

Imke



annelies
9-5-2009
 Meld misbruik31-8-2009 10:40:26

Hallo,

Dat is wel heel erg voor jullie. Mijn echtgenoot zijn vader is 4 jaar geleden plots gestorven en toen waren wij ook al aan het kijken om te trouwen. Maar we hebben het dan uitgesteld onze plannen. Want ik had het nu ook nog moeilijk vooral in de eucharistieviering. En langs de ene kant vond ik het jammer hadden we er eerder werk van gemaakt dan was hij er misschien nog bij geweest, maar ja zoiets kan je niet voorzien. Het is een moeilijke beslissing, maar als ze echt zo ziek is en ze heeft niet lang meer te leven zal ze het waarschijnlijk toch niet meer kunne meemaken en stellen het misschien beter uit. Want als ze ziek is kan ze waarschijnlijk het gebeuren toch niet meer meemaken. Een moeilijke keuze. Ik wens jullie veel sterkte toe.

groeten,
Annelies.



s
1-6-2007
 Meld misbruik31-8-2009 11:05:17

Heel veel sterkte voor jou, je verloofde en je schoonvader.
Ik heb ondertussen ergens anders het nieuws gelezen.

Ik vind 14 november niet vroeg, alleen vind ik het geen 'feestelijke' maand. Vandaar mijn voorkeur voor februari.
Vroeg of niet vroeg, jullie moeten doen wat het beste voor jullie aanvoelt.



kim
4-9-2009
 Meld misbruik31-8-2009 12:46:32

Ik kan me perfect in je situatie inleven.
Mijn schoonmoeder is vrijdag 14/8 overleden en wij trouwen nu vrijdag (4/9).
We hebben dus een begrafenis en huwelijk op een periode van 14 dagen.
Het overlijden van mijn schoonmoeder was niet totaal onverwacht (al geruime tijd ziek) maar kwam voor mijn aanstaande even hard aan.
Wij gaan toch op en top genieten van vrijdag en zeker af en toe aan haar denken...



tami
26-6-2010
 Meld misbruik1-9-2009 11:15:57

Beste Elien,

vooreerst wil ik jou en je verloofde heel veel sterkte wensen in deze voor jullie bijzonder moeilijke periode.

Dat het altijd "te vroeg" zal zijn, is maar al te waar, vooral voor de rouwende(n). En over 6 maanden zal de wonde waarschijnlijk nog niet geheeld zijn voor je verloofde. (De officiële rouwperiode voor de kerk duurt 40 dagen).

November of februari zijn beide grauwe, trieste regenmaanden en nog koud ook, die te vermijden zijn ; herfst- en wintermaanden hebben de kwalijke reputatie "deprimerend" te zijn en depressiviteit te bevorderen. Daarom is het misschien 'beter' in lente of zomer ? Jullie kunnen dan evtl iets voorzien in de mis of erna, ter nagedachtenis ?
Om praktische redenen zou ik het ook eenvoudiger vinden ; je huwelijk gewoon met ong. een jaar uitstellen wordt door de meeste mensen beter onthouden.
Bekijk met jullie feestzaal anders de mogelijkheden voor over een jaar eens en neem dan een beslissing.

Hartelijke groetjes en nog veel sterkte gewenst.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...