Nu Online
Momenteel zijn er 193 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zwanger en trouwen

  16-8-2009 9:06:16
Zijn er die ervaring hebben met zwanger zijn en trouwen??? Voor de wet allemaal ok, maar bedoel kerk ... Je gaat kijken voor een kleed, maar tegen dat je trouwt is je buik wel al gegroeid ..... Zit wat verveeld ermee... Willen heel graag het kindje, maar vraag me af hoe je dat praktisch doet voor kleed enz... ofwel gewoon de kerk uitstellen

Lies
15-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1345


Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik16-8-2009 10:57:27

Ik wou zelf zwanger zijn op onze trouwdag (niet gelukt maar dat even ter zijde)
toen ik mijn kleed gekozen heb, heb ik een kleed gekozen in 2 delen, zodat ik wist dat ik dat nog makkelijk kon aandoen, ook al was ik 6 maanden zwanger (dit wel verteld tegen de verkoopster)

Dus over een kleed moet je je geen zorgen maken, wel even in het achterhoofd houden met de keuze...



shana
19-2-2010
 Meld misbruik16-8-2009 12:38:36

Hey Lies,

Wij wilden ook heel graag een kindje, nog voor we onze trouwdatum hadden vastgelegd, dus was ik in mei gestopt met mijn pil.
Nog steeds niets, nu hebben we een datum(19februari 2010) en ben ik gisteren voor een kleed gaan zien, nu wou ik echt wel een prinsesje zijn, maar ja dan moet je een grotere maat nemen, kunnen ze dat aanpasse,maar had echt bang ivm de ringen, oei wat als mijn maat van ring ineens niet past enzo???
Dus heb gisteren mijn kleed vastgelegd, en erover gepraat met mijn vriend, was een teleurstelling voor hem, maar nu hoeven we ons geen zorgen te maken.
We wachten nog wel even, zodat we volop van die dag kunnen genieten.
wel spijtig, maarja tkomt nog wel

xxx shana.



Tine

 Meld misbruik16-8-2009 13:40:41

Wij trouwen binnen 4 weken en ik ben momenteel 5 maanden zwanger. Ik ben 6 maanden geleden voor de eerste keer naar de bruidswinkel geweest voor een kleedje en heb toen de verkoopster ingelicht. We hebben hier rekening meegehouden bij de keuze van het kleedje (geen corset ed), maar nog even gewacht om te bestellen. De meeste merken moet je 3 maand op voorhand bestellen, dus als je de bestelling zolang mogelijk uitstelt kan je perfect inschatten welke maat je kleedje moet zijn.
Indien je 3 maand voor je bruiloft nog niet zwanger bent, zal je het ook nog niet echt zien. Indien je wel al zwanger bent, dan wordt je kleedje één maat groter/maand zwanger besteld. Enkele weken voor je huwelijk wordt het kleedje dan aangepast!

Mijn ring moet ik ook in de week van ons huwelijk nog eens passen. Als hij niet meer past, mag ik naar de juwelenontwerpster gaan om deze te vergroten en na mijn zwangerschap gaat ze hem terug aanpassen.

Als je graag zwanger wil worden, zou ik hier niet echt rekening mee houden, overal valt wel een mouw aan te passen. (tenzij je die dag moet bevallen natuurlijk)

groetjes,
Tine



Lien
1-8-2009
 Meld misbruik16-8-2009 15:12:00

Hoi Lies

Wij zijn op 1 augustus getrouwd en ik was toen 9 weken zwanger. Ik had mijn kleedje in oktober vorig jaar al gekozen, maar blijkbaar toch eentje die makkelijk aan te passen was. Want hoewel ik niet bijgekomen was, was mjin lichaam toch al veranderd: mijn borsten en buik vooral. In de winkel (Pierre Yves in Aalst) hebben ze de laatste aanpassingen de week voor ons huwelijk nog gedaan... ik had een kleed die achteraan moest 'gekruist' worden met een lint, zo een geregen stuk. Ze hebben dat dus wat breder gemaakt... en dat was wel nodig, ookal was ik maar 9 weken zwanger.

En ik moet zeggen: ik ben enkele weken erg misselijk geweest, maar op onze dag heb ik geen enkel moment last gehad! Zal ook wel met de adrenalinge te maken gehad hebben hé :-)

Veel succes ermee! Trouwens, bij ons was het van de eerste keer prijs! Na een rekensommetje wisten we dat ik maximum 9 weken kon zijn, moest het van de eerste keer lukken. Vandaar dat we dan ook pas geprobeerd hebben, want langer zwanger zijn op je trouwdag, dan zal je't wel al kunnen zien... ik ben nu bijna 3 maand en kan mijn buikje niet meer verbergen.

Groetjes

Lien



Jessica

 Meld misbruik16-8-2009 21:21:09

Hey

Mijn vriendin is dit weekend getrouwd, ze is uitgerekend voor eind september... ;-) Kerk is geen probleem hoor, allé hier toch niet. Ze had een heel mooi kleed aan, de meeste winkels doen toch retouches. Zij had haar kleed al een aantal maten te groot besteld zodat dit gewoon ingenomen kon worden.

Groetjes

JEssica



annelies
9-5-2009
 Meld misbruik17-8-2009 8:59:56

Hallo,

Ik heb mijn kleedje gaan halen bij Mia Monta in Zottegem en daar heb ik gezien dat ze ook trouwkleedjes hebben voor zwangere vrouwen.

Groeten, Annelies



vicky
28-8-2010
 Meld misbruik17-8-2009 13:52:21

ik trouw binnen 2 weken voor het gemeentehuis. De kerk hebben we uitgesteld tot 28 augustus 2010, omdat ik op het moment 7 maanden zwanger ben, en vind toch dat je moet kunnen vieren op zo een dag.(je moet je toch altijd aanpassen aan je zwangerschap) Binnen 2 weken gaan we dan ook geen echt feest geven, enkel bbq voor getuigen enz. volgend jaar is het grote feest!



Lies
15-5-2010
 Meld misbruik17-8-2009 14:12:23

@ Vicky:
hadden jullie al alles gepland en vastgelegd voor je wist dat je zwanger was?
Zoja heb je alles makkelijk kunnen aflassen?



Nele

 Meld misbruik17-8-2009 18:56:43

Hey, ik ben op 6 juni getrouwd en was toen net geen 6 maanden ver. Ik kan het je alleen maar aanraden, te bezien natuurlijk dat je niet teveel kwaaltjes hebt maar bij mij viel dat meer dan mee!
Eerste vrees was het vertellen aan de pastoor, maar die reageerde daar heel ludiek op en stelde ons direct op ons gemak, geen enkel probleem dus! Als je een priester zou hebben die er toch bezwaar op heeft, dan heb je altijd nog de vrije keuze om een andere pastoor aan te nemen hè, daarin kan je alle richtingen uit!
Het kleedje viel ook goed mee, gezien mijn vergevorderd stadium kon ik geen 'normaal' kleed meer hebben (we hebben het nog geprobeerd hoor, aan een aantal maten te groot besteld maar onderschat een zwangerschap niet! Het is héél moeilijk goed te krijgen...) dus is het een zwangerschapsmodel geworden, maar daar heb je ook pareltjes tussen zitten wees gerust! Iedereen vond het prachtig, ik heb massa's complimenten gekregen over m'n trouwkleed!
De dag zelf is heel goed verlopen, zonder complicaties, ik heb geen problemen gehad en zou zelfs tot een stuk in de nacht kunnen doorvieren hebben!
Dus wees gerust, nergens om je zorgen over te maken. Om het daarvoor uit te stellen zou het zonde zijn, ik ben zo blij dat ik tegen ons kindje ga kunnen zeggen dat het op onze belangrijkste dag er al bij was... ;-)
Vele groetjes en succes!
Nele


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...