Nu Online
Momenteel zijn er 200 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

jullie opinie nodig!

  14-8-2009 22:14:42
Bij ons is het zo dat de ene kant van de familie een traditioneel feest wil geven met suite in het lang en heren in kostuum en de andere kant van de familie wil dit helemaal niet. Ze zeggen dat allemaal show is en dat dat veel te duur is. Waarschijnlijk heb ik het hoog in mijn hoofdvolgens hen. Ben ik dan zo onredelijk om te vragen dat de mensen van de suite in het lang komen ? Hoe lossen we zoiets op?

Ines
10-4-2010
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1158


tami
26-6-2010
 Meld misbruik14-8-2009 22:35:50

Beste Ines,

laat gewoon de ene kant vd familie in het lang komen en de anderen in het "kort", aangezien zij dit 'toch maar show' vinden.
Ik zou het hen ook in die zin meedelen. 'Niet kwaad zijn als de andere kant van de familie in het lang komt, hé. Want evenzeer als jullie niet in het lang willen komen, wil de andere kant net grààg in het lang komen. Dus moet iedereen dan maar komen hoe hij of zij wil'.
Zo neem jij geen standpunt in en ligt de beslissing bij henzelf.
Hoe minder je iemand iets oplegt, hoe beter, denk ik. Dan doen mensen meestal hun best om er zo goed mogelijk uit te zien.
Niet te druk over maken. Het loopt heus wel los.
Groetjes



Ines
10-4-2010
 Meld misbruik14-8-2009 22:43:20

ik vind het toch jammer. We betalen zelf de kostuums van die kant van de familie en hebben zelf voorgesteld om ook bij te leggen bij de kledij vd vrouwen :(

Vinden jullie het dan echt niet kunnen dat ik dit toch vraag om wat uniformiteit te krijgen? Wil natuurlijk ook geen ruzie en ze moeten zich ook goed voelen ( maar lang is toch uitgebreid? Zelf een broek is mij goed) Zouden jullie het erbij laten? Voel me er wel ongemakkelijk bij want ik ben de moeilijke maar anderzijds zou ik dat echt wel heel graag willen...



yasmine
24-10-2009
 Meld misbruik15-8-2009 8:07:22

Beste Ines,
Ik zou men zin doen. Ik trouw 24oktober en ik wil ook een lange suite. Mijn ouders en zijn ouders dat was vrij snel oke, buiten misschien zijn vader die wat tegen spurtelde maar kom. Ik had of heb het probleem met mijn 5 bruidsmeisje (wat allemaal vriendinnen zijn van mij) en mijn toekomstige zijn getuige. Achter mijn rug langs moet ik ook horen dat wij het te hoog in onze bol hebben en dergelijke. ik heb net zoals jij mij dat super hard aangetrokken maar als er zo nog een aantal dingen komen (naargelang de datum nadert) tegen beginnen zitten zeg je om den duur trek allemaal jullie plan. Wil je niet int lang kom dan niet, en weet je ze zijn nu allemaal in het lang met gezaag en gezever maar ik heb uiteindelijk mijn zin. Het is misschien allemaal niet leuk maar heb al ondervonden dat een huwelijk jammer genoeg zo in elkaar zit. Hopelijk heb ik langs deze weg je een beetje steun gegeven, en gaat je suite er prachtig in het lang uitzien.



Tina
1-5-2010
 Meld misbruik15-8-2009 10:33:53

Kan je het niet over een andere boeg gooien en proberen idereen in een soort kleurcode te krijgen ?
Bv voor de mannen zwart en voor vrouwen rood tinten.
Op die manier kan iedereen het invullen op zijn manier. Kort, lang maakt niet meer uit. Je krijgt zo je uniformiteit met kleur. En het zou een mooi effect geven :
rode kort jurk, bordeau lang kleed, ...

Ik zou het proberen zo te regelen. Iedereen content en jij hebt het toch beslist voor iedereen !

Veel succes en laat weten wat het is geworden.

TINA



Ines
10-4-2010
 Meld misbruik15-8-2009 10:53:32

Het gaat niet zozeer over kort of lang hoor bij hen. Het gaat erover dat ik iets opleg. Of het nu lang is of kleur.. ze mogen zelf niet kiezen he...




Sophie

 Meld misbruik15-8-2009 12:44:33

Hey Ines,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat je moeilijk iemand iets kan opleggen, dat hij/zij niet wilt dragen. Die dames moeten een jurk kopen in't lang terwijl ze mss die nooit meer zullen aandoen. Of waar ze zich niet goed in voelen.
Je kunt vragen om in chicque kledij te komen maar thats it, vind ik. En willen ze niet, dan willen ze niet. Je kunt niet boos zijn omdat ze dat niet willen hé.
Ik wil niet grof doen, maar die mensen denken mss dat jij hen te commandeert en dan denken ze idd dat jij het hoog in je hoofd hebt.
Ik wou gewoon alle mannen in kostuum. Toen mijn vriends broer (getuige) gewoon zei dat hij zich daar niet comfortabel in voelt maar het wel wil doen, heb ik gezegd dat hij ook andere kledij mag aandoen. We zijn samen gaan winkelen en we hebben iets casual chic gevonden. Iets wat bij hem past.
Ondertussen vroeg mijn pa voorzichtig of hij dan ook niet mocht veranderen. Wel ondertussen heb ik nog 1 iemand die in kostuum komt. Maar zij zullen zich goed voelen in hun kledij en ook stralen op onze dag.


Dat is gewoon mijn mening. Ik bedoel het niet slecht

sophie



Wendy
28-8-2010
 Meld misbruik15-8-2009 14:11:01

Ines,

ik vind jouw verzoek helemaal niet onredelijk. Ik vind trouwens ook niet dat je het hoog in je hoofd hebt omdat je graag jouw suite in het lang zou hebben en de heren in kostuum.
Veel hangt natuurlijk af van het soort huwelijksfeest dat je voor ogen hebt. Zal het zeer traditioneel zijn of eerder casual? Ik vind dat dit reflecteert in de kledij van de suite. Wij gaan bijvoorbeeld voor zeer traditioneel. Bijgevolg hebben wij besloten om de heren van de suite in jacquet te kleden en de dames in het lang. De mama's gaan hier voor de echte suitekledij, maar de andere dames van de suite gaan eerder voor een lange avondjurk die na de trouw kunnen laten inkorten tot een stijlvolle zomerjurk. Zou het persoonlijk niet leuk vinden, moesten ze zich een kleed moeten aanschaffen voor mijn trouw waar ze achteraf enkel nog eens kunnen naar kijken in hun kast. Ik heb intussen al een tof en goedkoop adresje gevonden waar ik met mijn suite ladies terecht kan en ze hebben dit (tot nu toe) allemaal zeer positief opgevat. Bij ons is er zelfs een kleurenpalet afgesproken onder de dames.
Ik zou zeggen, praat met hen en probeer hen zo te overtuigen van jouw standpunt. Het is zoals je zelf zegt, "in het lang" is een breed begrip. Een mooie pantalon met een origineel zijden topje is ook lang en bijzonder stijlvol.
Geef de moed nog niet op meid!

Vele groetjes,
Wendy



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik16-8-2009 1:19:42

Ik had daar ook niet mee moeten afkomen hoor! Ze zouden nogal eens gelachen hebben. Ik heb dit dan ook niet geprobeerd. Gewoon gevraagd dat ze netjes komen. Dat de getuige van m'n man al een hemd aanhad was al heel wat. Als dat niet in de mensen zit, echt niet dwingen hoor. Als ze heel de dag lastig zijn dan is't ook niet leuk hoor. Dan gaan er af en toe toch venijnige opmerkingeskes vallen.

Als je dit echt wil, moet je feest en de rest van de dag ook wel in die trend zijn! Zo ken ik een koppel die ook de suite in kostuum had gestopt, overdag chi chi liggen verkopen en dan 's nachts een voetbalkantine (die te klein was, waardat niemand kon gaan zitten) en dan een frietkot laten komen. Zelfs geen dessert. Dan sta je daar met je chique gedoe... Daar wordt nog over gepraat.

groetjes, Carolina



nuki
9-10-2009
 Meld misbruik16-8-2009 10:28:29

Hallo Ines, ik kan dat ook niet, mijn suite opleggen hoe ze gekleed moeten gaan op onze trouwdag.
Ik vind dat ik niet verantwoordelijk ben voor hoe zij gekleed gaan.
Mijn zus trouwt drie weken voor mij en iedereen van de suite MOET iets rood aanhebben. Ik ga dat respecteren maar wel met tegenzin want hou niet echt van die kleur. En erna zal ik het ook nooit meer aandoen ook niet.
Het is niet omdat de bruid een voorkeur heeft voor iets dat ineens iedereen haar moet volgen, dat toont weinig rescpect voor de gasten al is het uwe trouwdag. Gij trouwt, niet heel uw suite !
Ik leg mijn suite of gasten helemaal niets op, ze zijn volledig vrij in kledingskeuze. Ze moeten zich goed voelen en onze dag beleven in een ongedwongen sfeer. Al hebben ze jeans aan(maar dan met een lachend gezicht), dat zal mij echt worst wezen. Nu ik hoop toch dat je een oplossing vindt voor je probleem en wens je alsnog succes !



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik17-8-2009 8:38:23

Hey,

ik begrijp dat veel bruidjes al een groot deel van hun leven dromen van een huwelijk, en vaak is dat een feest met alles erop en eraan... maar ik vind ook niet dat je iemand kan dwingen om speciaal te investeren in iets wat ze daarna nooit meer zullen dragen. Persoonlijk vind ik een mooi kort kleedje nog mooier dan een lange broek... Is het uiterlijk van je suite dan zo belangrijk en alle discussie waard? Ik zou voor de weg van de minste weerstand kiezen en iedereen z'n zin laten doen.

Groetjes,
Lieve



Marc
14-11-2009
 Meld misbruik17-8-2009 10:11:30

Bij ons lopen de mannen in de suite allemaal met hetzelfde (gehuurde) kostuum rond. Wij betalen er een deel van maar dan nog waren er 3 van de 7 tegen want ze moesten dan gaan passen enzo en ze hadden zelf een kostuum liggen thuis dat perfect dienst kan doen. Wij willen echter geen allegaartje bij mekaar, aanpassen of niet mee in de suite was dus de boodschap. Iedereen draagt nu zonder problemen hetzelfde kostuum.



Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik18-8-2009 16:33:47

Bij ons was het het tegenovergestelde. Wij wilden niets opleggen aan de familie, maar zij vroegen zich allemaal af of het niet mooier zou zijn om ergens iets gelijk te hebben. Uiteindelijk hebben we besloten dat de mannen (incl. mijn aanstaande) een ivoorkleurig hemd (ongeveer de kleur van mijn trouwkleed) met bijhorende das in hetzelfde kleur te laten dragen. Wij betalen hiervoor. Het hemd kopen we en de das huren we. Achteraf mogen ze het hemd houden.
De dames zijn allemaal samen achter kleren geweest, en zij hebben er gewoon voor gezorgd dat het niet vloekt.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...