Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

DANSAVOND OF ENKEL RECEPTIE ??

  1-10-2005 16:01:57
Hey, wij trouwen op 07/07/2007 en we zijn al is aan het denken over ons budget. Daar we alles zelf moeten betalen, willen we het niet te duur maken. Ik heb al verschillende prijzen gezien van feestzalen, en dit leek mij toch nogal kostelijk te zijn.
We denken nu gewoon met de familie te eten op restaurant en daarna een dansavond (lees: trouwfuif) te geven voor kennissen en vrienden. Ik was gaan horen voor een zaaltje (zonder eten) en dit kost 325 euro (zaal + opkuis). De drank is aan brouwersprijzen, maar natuurlijk heb je geen zicht op wat de mensen gaan drinken op heel de avond. Met als gevolg dat je niet op voorhand weet hoeveel het gaat kosten. Bovendien moeten we nog iemand betalen om te tappen. Langs de andere kant, in een feestzaal kan je forfaitaire prijs nemen voor de drank en moet je geen kosten voor de zaal betalen of personeel.
Al bij al, komt dit een beetje overeen in prijs denk ik. Heeft iemand hier ervaring mee?
Of een andere optie zou ook zijn, gewoon een receptie geven voor iedereen en geen dansavond. Maar ik vraag me af hoe je dan de avond kan doorbrengen, want ik wil niet dat dit een gewone avond is zoals alle anderen. Ik hoopte stiekem toch om een openingsdans enzo te hebben!!

Nathalie
29-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2232


Sofie
24-6-2006
 Meld misbruik1-10-2005 17:09:13

Wij doen ook een dansfeest met doorlopend verschillende gerechtjes op kleine bordjes voor zowel vrienden, kennissen als familie maar wel in een feestzaal. Dit is een pak minder kostelijk als een feest met als erop en eraan. Een gewone receptie zouden wij persoonlijk ni doen.
Veel succes



heidi
6-5-2006
 Meld misbruik1-10-2005 17:43:09

hoi,
ik zou zeker een avondfeest doen meid echt anders ga je er echt spijt van hebben ik heb ook redelijk veel mensen op avondfeest (150)
ik heb nu een feestzaal voor 200 euro maar moet ook drank van de brouwer nemen dus spreken we af frisdrank ,koffie en bier mag eventueel ook wijn al is die daar duur (2.50) voor glas maar geen dure bieren of sterke drank anders loopt het de spuitgaten uit we hebben lang getwijfeld voor eten want als je met zoveel bent is het ni te doen als je een feestzaal met eten bij neemt kost echt veel dus dachten we eerst open belegde broodjes of anders koud buffet zijn we nog over aan het beslissen momenteel
je moet daar eens over nadenken ik ga nu eens horen wat het ongeveer kost om traiteur met koud buffet te laten komen om een idee te hebben dan kan ik een beslissing maken ik ga maandag verschillende traiteuren horen dan heb ik een idee qua budget
maar ik zou sowiezo een avondfeest doen krijg je spijt van anders xxxx
heidi 06/05/06



Ilse
7-7-2006
 Meld misbruik2-10-2005 10:47:36

Hallo,
Wat wij doen : Wij hebben een feestzaal gehuurd die vrij is van brouwer en van traiteur. Wij geven eerst een receptie die we volledig zelf doen. Zelf voor drank zorgen en zelf voor hapjes. 's Avonds geven we ook een trouwfuif met een vijftal "kraampjes" waar mensen iets kunnen halen om te eten. Dit gebeurt doorlopend. Dit is een heel bugetvriendelijke formule en zorgt toch voor een leuke sfeer. Het zijn vijf gerechtjes uit verschillende landen.
Groetjes,
Ilse



Nathalie
29-8-2006
 Meld misbruik2-10-2005 19:05:42

VOOR ILSE:

Waar hebben jullie dan een zaaltje gevonden vrij van brouwer en vrij van traiteur??? Dit zoek ik ook, maar vind het niet!

Bedankt voor je reactie!



Ilse
7-7-2006
 Meld misbruik3-10-2005 13:34:34

Nathalie,
Ik weet niet precies van waar jullie zijn maar onze zaal is in Ruddervoorde. De zaal heet de westkant. Je moet maar eens naar hun site surfen. www.dewestkant.be
De zaal heeft een prachtige tuin, de zaal zelf is niet overdreven groot maar wel leuk. In regio Brugge heb je ook nog de pottemaecker in Meetkerke. De hoeveschuur is wel wat groter maar daar moet je nog al je materiaal zelf huren.
In de westkant heb je tafels, stoelen, glazen,...
De westkant vraagt €1000 en €100 om te poetsen.
De pottemaecker is de basisprijs ook €1000, maar dan zonder stoelen,...
Als je een goedkoper zaal wil, moet je je dan meer richten op parochiezalen en zo. Deze optie hebben wij ook overwogen maar dan moet je meer investeren in versiering om het gezelliger te maken en een feestzaal heeft die sfeer zo al.

Veel succes,
Ilse



Janneke
25-6-2006
 Meld misbruik4-10-2005 12:38:19

Low budget bruilof kan ook leuk zijn. Heb er ervaring mee. Wij hebben gewoon voor de mensen die heel dicht bij je staan een feest georganiseerd. (afgekocht zodat je weet wat de prijs is) En voor de rest een hele eenvoudige receptie. Verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Het is maar wat je belangrijk vind op JE DAG. Zo kun je bijv. geen speciaal trouwvervoer nemen maar bijv. je eigen auto aankleden met balonnen enzo. Ziet er ook feestelijk uit. Wat je ook kunt doen is de bruidstaart gebruiken als toetje bij het diner. Bespaart weer een toetje en je eet jezelf toch al een breuk op de dag zelf. Nee met wat leuke ideeen is er ook met een wat minder budget wel wat feestelijks van te maken zonder dat iemand het merkt. En zo te zien hebben jullie nog even de tijd om erover te denken en te sparen.
veel succes



Sofie
7-7-2007
 Meld misbruik4-10-2005 16:57:13

Hey, Nathalie,

Wij trouwen ook op 07/07/2007!
Ik had niet gedacht dat er voor die datum al toekomstige bruidjes op deze site zaten.
Leuk, leuk, leuk! Kunnen we samen aftellen naar de grote dag!

Veel organisatie-plezier!

Groetjes,
Sofie



carolien
2-7-2005
 Meld misbruik4-10-2005 20:23:58

Hoi,

Wij hebben een dansavond gedaan en het was zalig! Het voordeel hiervan is dat de mensen echt zin hebben om te dansen, ze zitten niet vol van het eten. De sfeer zat er bij ons direct in!
Een aanrader dus!
groetjes



Veroniek

 Meld misbruik6-10-2005 11:26:17

In welke omgeving vind het huwelijk plaats?Wij huwen op24juni 2006en willen het ook niet te duur houden en heb al enkele adressen die werken met een vaste prijs.



Nathalie
29-8-2006
 Meld misbruik6-10-2005 22:36:27

Ons huwelijk zou in de regio Vilvoorde - Mechelen zijn. En van jullie?



greet

 Meld misbruik8-3-2007 18:43:40

Hallo,

Ik ben Lies en trouw op 08/09/07.
We hebben net hetzelfde probleem... We gingen eerst enkel gaan eten met de dichte familie. Ik wou toch ook graag vieren met vrienden zonder het al te duur te maken. Dus wij willen nu ook een dansfeest geven. (We betalen ook alles zelf) We zijn nu al 3 weken aan het zoeken naar zaaltjes en het is een RAMP!! Ik geef de hoop bijna op. Wij trouwen in West-Vlaanderen (regio Diksmuide). Ofwel zijn de zalen al bezet, ofwel te duur, ofwel te klein. Ik wou soms dak er nooit aan begonnen was.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...