Nu Online
Momenteel zijn er 188 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonfamilie

  12-8-2009 14:36:55
Al lachende weg zei men ooit 'ns: "je partner kies je, je schoonfamilie niet" hehe zeer correct ... m'n toekomstige schoonma is een schat van een vrouw kan ik niet over klagen, schoonvader daarentegen ...

Lies
15-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1186


Ellen

 Meld misbruik12-8-2009 15:40:40

Ik heb de perfecte schoonouders, jammergenoeg is mijn schoonvader wel overleden 2 jaar geleden. Mijn schoonmoeder is een lief, zot geval die totaal niet strest over onze trouw. Ze heeft zelfs een super lief berichtje in ons gastenboek op onze trouwwebsite achtergelaten:
ik verlies geen zoon maar krijg er een leuke dochter bij

*kreeg traantjes in de ogen toen ik dit las*

Maar ik mag ook totaal niet klagen over mijn ouders. Het zijn schatten van mensen maar strassen dat ze doen... Vooral mijn mama dan. Ze strest nu al super veel en het is nog bijna een jaar voor we trouwen....

Ik heb heel veel geluk met mijn (schoon)familie :-)



Kim
12-9-2009
 Meld misbruik12-8-2009 15:52:43

Ja inderdaad.
Ik heb een leuke schoonvader, een schoonmoeder die de ene keer overloopt van vriendelijkheid en ons de andere keer weken negeert, maar de kers op de taart is toch wel de leegloper van de familie, mijn schoonbroer! De jongen heeft nog bijna geen dag gewerkt in zijn leven en is ondertussen bijna 30! Zijn dochtertje van 8 woont praktisch bij mijn schoonmoeder en de keren dat ze daar niet terecht kan hangt hij aan onze telefoon. Je zou nochtans denken... Wij werken beiden voltijds en hij niet, maar wij zouden wel in ons verlof op zijn kind moeten letten.
Maar geen verkeerd woord he over dienen duts volgens mijn schoonmoeder! Hij heeft het toch zo lastig en moeilijk, dat zal wel ooit eens beteren... en heel de rest van de familie denkt al jaren dat hij een hartwerkende alleenstaande papa is, maar als wij eens niet meekunnen op een feest omdat we moeten werken (6 op 7!) worden we wel neerbuigend bekeken, want 'wij hebben nooit eens tijd voor de familie' en mijn schoonbroer 'de hartwerkende alleenstaande papa' kan altijd tijd maken.
Echt soms wou ik dat ik ze gewoon ontploften ;)
Allesinds hij zit heeeeeeeeeeeeeeeeel ver van ons tijdens het feest, dat ik er niet te veel last van heb!
Groetjes
Kim



Lieve
5-9-2009
 Meld misbruik12-8-2009 15:58:06

Herkenbaar. Onze trouwdatums zijn 4 (wet) en 5(kerk) september. Ik heb nagenoeg alles zelf geregeld, geboekt, vastgelegd... Omdat ik meer vrije tijd heb gehad en omdat ik het ook best wel graag doe. Maar onverwacht kreeg ik dan tegenkanting van mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder had tegen mijn vraag in andere kleertjes gekocht voor hun kleinkind (dochter van schoonbroer)...; een spierwit kleedje met ongelooflijk veel strikjes en doorkijkstof. Op zich lelijk en zelfs overdreven. Niemand weet wat ik die dag ga dragen (en dat wil ik zo houden) maar het vloekt ook nog eens ongelooflijk bij het geen ik zal dragen. Omdat mijn schoonmoeder, tegen mijn uitdrukkelijke vraag in (want ik wou felle kleurtjes in combinatie met wit, meer bepaald groen en blauw) veel te veel geld had uitgegeven aan die outfit van haar kleindochter, wou ze dit niet meer veranderen.
Na veel woorden en vooral tranen gaf zij ook aan dat ze haar kleinkind belangrijker vond dan de trouw van haar andere zoon...
Knots... dat komt aan!
Intussen zijn de witte kleedjes terug gebracht naar de winkel door mijn verloofde en zou men iets anders voor haar kopen. Dat is al 5 weken geleden. intussen weet ik nog altijd niet wat ze zal dragen op onze trouwdag.
NIET LEUK !

Ergens ben ik blij om te lezen dat er bij andere mensen ook wel eens troubelingen zijn...
Sterkte !



Ellen
28-8-2010
 Meld misbruik12-8-2009 22:01:24

Tja, ik kan er helaas ook over meespreken... Mijn schoonouders zijn alles wat ze niet moeten zijn ! Mijn toekomstige zegt regelmatig dat hij veel beter overeenkomt met mijn ouders dan met zijn ouders, dat zegt genoeg denk ik... Sterkte allemaal !



stephanie
24-7-2010
 Meld misbruik13-8-2009 10:21:21

Bij mij is het al niet veel beter. Op mijn schoonvader kan ik niets aanmerken maar mijn schoonmoeder is een echte schoonmoeder! Zij bepaalt de locatie, de getuige van mijn verloofde, de kledij, de datum, ... Mijn vader is jammer genoeg overleden dus die kan dan mij hierin dan niet eens steunen. Maar mijn moeder is minstens even erg. Zij wilt niets horen van de trouw, ze wilt niet mee gaan kijken naar een kleed, ze wilt niets horen over de zaal, ... Ik had me mijn verlovingstijd toch wel anders voorgesteld! Het enige leuke tot nu toe was het verlovingsweekend. :-(



Lies
15-5-2010
 Meld misbruik13-8-2009 12:28:02

Mijn schoonma is een schat van een mens, ze moeit zich niet in de trouw. Mijn schoonpa daarentegen vindt de kerkceremonie te VER (60km) Hij is de eerste om te zeuren over tradities en dan doen we de traditie om te huwen waar het meisje opgroeide en is het te ver. Na de mis willen we met z'n allen met de bus naar feestzaal. Oh nee meneer wil nie mee, z'n auto mag daar nie blijven staan, dat kan niet. Andere mensen halen ze op, maar van hem mag niemand anders met z'n auto rijden (nogthans geen chique bak ofzo). Dan over de feestlocatie maar doordrammen, hij wist iets en twas nie duur (hallo 25 pp voor een trouwfeest daar geloof ik nix van!) en 't had een prachtige tuin (vroeg me af waar dat prachtige was). Daarnaast zeurt hij constant over de vriendin van z'n broer, over z'n ma (terwijl hij een kopie van haar is) Djezus ... We hebben nog nie verteld dat mijn partner weldra verhuist naar mij (ipv ik naar ginds) Goh zal ook wel weer DRAMA zijn.
Ondertussen heb ik al de gewoonte aangeleerd om 2x na elkaar goeiendag te zeggen tegen hem zodat hij het hoort... laatst zei hij heel brutaal OOK Goeiendag(al zeker 5de keer dat hij me dit lapt) laatste zei hij iets dat ik nie verstond, maar m'n partner wel en nem had gevraagd of dat m'n oren verstopt zaten.
Hij zeurt over wanneer we aan kinderen gaan beginnen, maar hij heeft wel de tweeling van z'n andere zoon (nu 1j en 3maand) nog nooit vastgehouden.
Man, ik krijg echt een hekel aan hem.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...