Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Laatste dag voor je huwelijk

  29-9-2005 16:18:35
Hallo,

Wij trouwen op 29 oktober 2005, de eerste dag van de herfstvakantie. Ik sta in het onderwijs, en heb geen recht op verlof vlak voor onze trouwdag. Volgens onze directeur zou ik wel omstandigheidsverlof kunnen nemen, maar ik zou liever gewoon gaan werken, kwestie van niet tè zenuwachtig te worden. Ik vind ook dat je in het onderwijs genoeg verlof hebt om te trouwen, maar mijn schoonzus was ons voor om in juli te trouwen, en mijn schoonouders zagen een tweede trouw in de grote vakantie niet zitten...

Denken jullie dat dit te doen is? Heb je nog veel werk de dag voor je trouwt? Mijn verloofde heeft wel vrij, mijn ouders en mijn broers ook, dus kunnen zij allemaal helpen.

Groetjes
Veerle

Veerle
29-10-2005
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1438


Els
1-4-2006
 Meld misbruik29-9-2005 16:30:08

Hey Veerle,

ik trouw op 1-4-06, eerste dag van de paasvakantie en zit in hetzelfde geval als jou... uiteindelijk moet het allemaal wel meevallen, de kleine dingen doe je dan zoveel mogelijk de woensdagmiddag ervoor nog en voor de rest moeten de anderen dan maar even zorgen!! Uiteindelijk zit je er zolang aan voor te bereiden, dat je die éne dag toch wel zou kunnen missen zeker??

groetjes, en veel plezier alvast!
Els



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik29-9-2005 16:45:26

Ik neem ook geen verlof de dag voor de trouw. Ten slotte heb ik, als bediende, maar 20 daagjes verlof, waarvan er al 12 naar de huwelijksreis gaan.

Dan zijn we ook aan het bouwen en moeten we dus ook rond de trouw verhuizen. Daar kruipen al snel de overige dagen verlof in. Voor onze trouw krijg ik wel nog 2 extra dagen, maar ik wil ook niet al mijn verlof al in mei op gebruiken.

Bovendien heb je, als je nog gaat werken, zoals je zegt, het minst last van stress.

En die kleine dingetjes kan je volgens mij perfect de avonden in de laatste week nog doen. En jij hebt nog een woensdagmiddag vrij.

Dat komt wel in orde!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik29-9-2005 19:53:24

Hey,

ik zou mij inderdaad niet te veel zorgen maken. Jullie zijn al zolang aan het voorbereiden en bovendien... als je de laatste dag nog dingen moet doen, ben je er toch veel te laat mee. Dus laat je maar lekker afleiden door de kinderen/jongeren in je klas en alles komt goed.

Groetjes,
Lieve



Wendy
17-6-2006
 Meld misbruik1-10-2005 14:56:52

Hallo,

Ik sta ook in het onderwijs en trouw op 7/06 (wet) en 17/06 (kerk en feest). Voor de wet krijg je wel een dag (maar moet normaal gezien die dag zelf zijn en niet de dag ervoor). Bij ons op school doen ze zeker niet moeilijk en indien echt nodig kan je je ook gewoon ziek zetten voor 1 dag.
Alvast het beste toegewenst!
Wendy



carolien
2-7-2005
 Meld misbruik1-10-2005 16:01:09

Hoi,

OOk ik sta in het onderwijs en wij zijn op 1 juli voor de wet getrouwd en op 2 juli voor de kerk. Dit was echt heel goed te doen hoor! En je hebt 100% gelijk wat dat bezig blijven. Als je thuis zit, ga je je toch maar zenuwachtig maken en op school heb je genoeg te doen! Geniet er van en nog veel voorbereidingsplezier!



liesbeth
1-4-2006
 Meld misbruik1-10-2005 18:42:45

Hallo Veerle,

Ik denk dat het heel goed te doen is hoor. Ikzelf sta ook in het onderwijs en trouw op 1/04/06 en moet ook de dag ervoor nog werken. Nu is het wel zo dat we net die dag lln van het zesde studiejaar bij ons ontvangen, terwijl onze eigen lln een dagje eerder vakantie hebben. Lesgeven moet dus niet, en om 16u zal ik thuis zijn.
Zorg gewoon dat je in de week ervoor goed op tijd gaat slapen :-)
Groetjes en veel succes!



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik6-10-2005 16:03:47

hoi Veerle

Wij zijn onlangs getrouwd en ik was maar al te blij met mijn vrij dagje voor de trouw. Ik had het eerst niet gepland maar uiteindelijk vond ik het wel beter (ik sta wel niet in het onderwijs) en geloof me, ik heb het kunnen gebruiken. Wij hadden ons nochthans ook heel goed voorbereid, maar toch waren er nog kleine dingetjes en ik weet niet of je je die dag zo goed zal kunnen concentreren voor de kas hoor! Je kan evengoed een verwendagje (of half dagje) inplannen voor de ontspanning :)

geniet ervan & groetjes!
Gaelle


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...