Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerkboekje !

  29-9-2005 13:01:56
hallo, wij trouwen op 19 mei 2006. Ik vroeg me af wanneer ik mijn kerkboekje moet beginnen maken. En hoe begin je daar best aan ? Bedankt voor de tips !

EVELYN
12-5-2006
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 2317


kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik29-9-2005 13:10:59

Hey Evelyn,

wanneer je er aan begint, hangt een beetje van jezelf af. Ik ben in februari stilaan aan het mijne begonnen (teksten zoeken) en wij trouwen 3/12/05.

Ik ben als volgt te werk gegaan:
- ik ben eerst via internet gaan opzoeken hoe de structuur van een huwelijksmis er uitziet zodat ik dit als kapstok kon gebruiken.
- daarna ben ik teksten gaan verzamelen. Ik heb teksten gevonden via internet (een echte aanrader is www.adagioceremonie.be -> staan heel veel misboekjes op), via misboekjes van vienden die recent getrouwd zijn en misboekjes die ik gekregen had van onze ceremoniemeester.
- al die teksten heb ik en mijn vriend (elk apart) doorgenomen en toen hebben we ook meteen aangeduid welke we zelf mooi vonden.
- daarna hebben we dat allemaal naast elkaar gelegd en zijn we een selectie beginnen maken tot we nu een misboekje hebben met teksten die we allebei heel mooi vinden en die echt toepasselijk zijn voor ons
- als allerlaatste hebben we dan nog onze muziek gekozen (sommige wisten we al veel langer dat we die er in wilden, anderen hebben we gevonden via andere misboekjes of inspiratie van het moment)

Nu is het enkel nog wachten op de definitieve goedkeuring van onze pastoor en dan kunnen ze gedrukt worden.

groetjes
kathleen



EVELYN
12-5-2006
 Meld misbruik29-9-2005 13:13:51

bedankt Kathleen ! Veel succes nog verder.
groetjes



gert
12-11-2005
 Meld misbruik29-9-2005 13:19:10

Hallo Evelyn,

Wij wilden echt werk maken van ons misboekje (wij willen een echt persoonlijke viering) en het is dan ook een langdurig en geleidelijk proces geweest om het samen te stellen. Vanaf ongeveer 6 maanden voor ons huwelijk zijn we gewoon teksten beginnen verzamelen : via internet, via vrienden die misboekjes hadden van mensen die ze kenden, via de ceremoniemeester misboekjes gevraagd etc. Wij moesten van de pastoor ook een verloofdenbegeleiding volgen en ook daar hebben we informatie gekregen over hoe een misboekje samen te stellen en verschillende voorbeeldteksten. De liedjes die we mooi vonden om eventueel te gebruiken, hebben we ook systematisch genoteerd. Dan zijn we op basis van de teksten die we gevonden hadden, mooie teksten gaan uitzoeken en een aantal teksten zelf ook aangepast om ze meer op ons van toepassing te maken. Momenteel leggen we de laatste hand aan ons misboekje (eventuele verbeteringen, ontwerp kaft, dankwoord ouders) en hebben we nog 44 dagen voor we trouwen (12/11/2005). Maar dat is nog tijd genoeg hoor, op een week zijn alle boekjes gemaakt in het copycenter.

Dus mijn raad is : op tijd beginnen met teksten en muziek te verzamelen en 2 maanden voor jullie datum er echt werk van beginnen maken. De huwelijksviering moet volgens mij toch echt iets van jullie persoonlijk zijn ipv een samenraapsel van teksten dat op een weekend efkes snel in elkaar wordt gestoken !

Groetjes en veel succes met de voorbereiding,
Gert



EVELYN
12-5-2006
 Meld misbruik29-9-2005 13:22:11

gert,
ik ben het volledig met je eens.
Ik vind het ook persoonlijk.
zal zeker rekening houden met je tips !
veel geluk !


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...