Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

CADEAU

  27-7-2009 14:00:27
Hallo iedereen,

Wij zijn ondertussen al 6 maanden gehuwd maar ik kom toch regelmatig nog eens piepen op dit forum hoor, beetje bij beetje afkicken denk ik :-)
Mijn broer trouwt volgend jaar en ik ben al een hele tijd aan het denken aan een origineel idee om geld te geven als cadeau.
Hebben jullie leuke ideetjes of tips om een geldcadeau te geven?

Alvast bedankt voor de reacties !

Groetjes,

Jill

Jill
24-1-2010
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1477


vicky
28-8-2010
 Meld misbruik27-7-2009 14:16:25

een geldtaart ofzo? op de site van de kaarskesprocessie in lummen staat er een voorbeeld van.



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik27-7-2009 14:19:49

Ik hang dat soms aan een plant of steek het tussen de pagina's van een leuk boek (aan de zus van mijn man hadden we 'Ons seksboek' van Goedele Liekens gegeven).
Wat ik ook nog doe, is van die grote chocoladerepen (die dikke) in de Aldi kopen. Daar de buitenste wikkel van af halen (dan blijft er een gouden wikkel over) en daar dan briefjes geld rond wikkelen.
Ik heb zelf voor ons huwelijk een bankkaart gekregen. Moesten we de code van opzoeken in een telefoonboek. Maar ik vond dat we daar heel veel moeite voor moesten doen, nog naar de bank lopen en zo. Dat vond ik eigenlijk niet zo leuk.



Carolien
19-9-2009
 Meld misbruik27-7-2009 14:46:46

Hej,
Wij hadden voor de nicht van mijn aanstaande kleingeld in beton gegoten. Is wel veel werk om eruit te halen, maar das de bedoeling he ;-)
Groetjes



Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik27-7-2009 14:53:26

Wij hebben ook nog de telefoon-boek-variant cadeau gedaan, maar dan met een aantal vrienden. Elk koppel kwam met een telefoonboek, en dan 1 koppel met een kluisje met al onze enveloppekes in. We hadden een woord gezocht met 8 letters (want de code van de kluis had 8 cijfers), en dan in elk telefoonboek op 1 pagina een letter en een cijfer aangeduid. Als ze dan het woord maken met de letters, hadden ze zo de code voor de kluis. Wel veel zoekwerk voor hen, maar eenvoudiger dan een bankkaart om het geld te innen. (moet ik zeggen dat ik nu van hen bang ben voor represailles ;-)

Of anders ook nog: Monopoly, en het speelgoedgeld vervangen door echt geld.

Of anders nog: een fotoalbumke kopen, en dit dan vullen met wat leuke foto's van vroeger, een paar liefde-is-tekeningen uit de krant, de betekenis van hun naam (allemaal zo'n dingen) en hier en daar dan bankbiljetten.

Of een grote kaars laten maken en dan het geld in muntstukken erin?

Zo, mijn inspiratie zit erop!

Veel plezier met de zoektocht!



Katrien
14-8-2009
 Meld misbruik27-7-2009 15:08:41

heej,

niet echt een ideetje, maar wat ik heb opgevangen van getrouwde kameraden is dat je enkel geld niet meer in de voorgevormde cartouches naar de bank kan brengen en dus moet betalen om te laten tellen. Misschien wel rekening mee houden, want dat is natuurlijk wel een beetje zonde van t geld ...

Groetjes
katrien



Sofie

 Meld misbruik27-7-2009 15:28:35

- een baksteen met in elk gaatje briefjes (10-20-50 euro) voor mensen die gingen bouwen
- een plant met als "bloemen" geldbriefjes
- een kader met geld in ipv foto's
- een ballon met geld in (kan je laten doen door bepaalde geschenkzaken en kost niet zoveel, iets van 10 euro voor een ballon met meestal nog kleine ballonnetjes binnenin)
- een BBQ met geld in (hadden we wel met heel veel mensen voor samengelegd) de 5 euro briefjes lagen er dan ipv de kolen
- ...

hopelijk vind je iet leuks!

Sofie
15/05/10



daisy
3-9-2010
 Meld misbruik27-7-2009 16:17:20

dag jill,

wij hadden het koppel goed liggen, we staken zogezegt het geld in een betonblok, maar na zweten en zwoegen vond hij dan een kokertje met een briefje erin. goed gewerkt maar het geld is gestort. dit was echt tof

hopelijk heb je er wat aan

succes



heidi

 Meld misbruik27-7-2009 17:54:08

wij zijn ondertussen bijna 3maand getrouwd, en we hadden ook een geschenk gekregen dat we zullen blijven herinneren. we kregen een reuzebloempot met aardegrond in en bloemetjes in gepland, ze zeiden dat we mmar moesten graven, wel we hebben welgeteld bijna 8a9uur bezig geweest met alles er uit te halen , te wassen en sorteren, want het waren allemaal 1centen en 2centen.



Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik28-7-2009 11:53:54

Wij hebben voor een collega een bij een chocolatier een groot hart laten maken (hol vanbinnen) en hij heeft het geld daar dan in gestopt. Het zat dan wel in een plastiek zakje.Zag er supermooi uit!



Marc
14-11-2009
 Meld misbruik28-7-2009 14:58:36

Wij steken meestal geld in iets voor de kinderen moesten die er zijn of iets voor het huisdier. Laatste trouw waarop we werden uitgenodigd geld aan zo'n koord gehangen voor de hond.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...