Nu Online
Momenteel zijn er 84 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jaloerse familie/collega's

  8-7-2009 14:26:48
Hallo bruidjes
Eventjes mijn hart luchten en geen betere plaats om dit hier te doen bij andere bruidjes.
Stilaan beginnen bij ons de reacties binnen te lopen voor receptie en avondfeest. Via via hoor ik dan dat sommige collega's of verre familie 'in hun gat gebeten zijn' omdat ze maar voor de receptie gevraagd zijn.
Je kan toch niet iedereen uitnodigen voor het avondfeest? en is het niet logisch dat je mensen waarmee het echt klikt vraagt op het avondfeest, en andere voor de receptie?
Hebben jullie dit ook meegemaakt? Trek ik het mij teveel aan?
Groetjes,
Tine

Tine
28-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1199


s
1-6-2007
 Meld misbruik8-7-2009 14:31:09

Probeer het je niet aan te trekken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Steekt het je tegen, kom dan hier wat stoom af laten.

Reacties krijg je altijd!! Je kan nooit goed doen voor iedereen, dus de mensen moeten hun er maar bij neerleggen.

Wij hebben hierover geen reactie gehoord. Wat niet wil zeggen dat er totaal geen geweest zijn. Mensen moeten toch iets hebben om over te praten, te zagen, te reclameren?? Da's eigen aan onze diersoort.



beynen
12-9-2009
 Meld misbruik8-7-2009 14:35:12

wij hebben iedereen gevraagd voor alles zodat daarover al geen discussie kon zijn.
Wij zijn ook maar met een kleine 100 pers dus is het wel haalbaar aangezien toch niet iedereen naar het avondfeest kan komen...

Bij ons is er eigenlijk qua familie totaal geen interesse das ook niet leuk... en dan weliswaar langs mijne kant (bruid) dus heb een enorm schuldgevoel tov mijn vriend en diens moeder maja... Heb er mij ook moeten bij neerleggen en denk dat jullie dat ook gewoon moeten doen...




Sofie

 Meld misbruik8-7-2009 14:36:45

Oh Tine dat is schering en inslag hoor, zeker op het werk
Bij ons zijn al 3 collega's getrouwd en elke keer was het wel iets: "ik mag niet naar de receptie en hij wel, iedereen naar tdessertbuffet waarom de goede collega's niet het feest, pfff zo'n dure huwelijkslijst zo snobs", en blabla
roddelen zit gewoon in de menselijke natuur, trek het je niet aan. Jij moet gelukkig zijn met je keuze en enkel mensen op je feest vragen die jij wil want het is jouw dag
maar ik weet het, het is enorm moeilijk om te selecteren en politiek correct te zijn je kunt nooit voor iedereen goed doen...succes! xx



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik8-7-2009 15:10:22

Da's hetgeen mij het meeste is bijgebleven in de hele voorbereiding van mijn huwelijksfeest: er zal altijd wel iemand commentaar hebben!



Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik8-7-2009 15:14:51

Tine ,

Wij hebben dus ook zo een 100 personen en iedereen die naar de receptie komt mag ook blijven op het avondfeest. Zodat er geen comentaar kan komen zoals " Jij mag blijven , ik niet..."

En trouwens comentaar zal er altijd zijn :)

Ik trek het me niet aan , en dat zou jij ook niet moeten doen. Het is jullie dag en jullie moeten genieten!

Groetjes Dorien
09 juli 2010



Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik8-7-2009 15:55:10

Beste Tine,
je daar echt niks van aantrekken, dat is gewoon een gegeven dat er altijd jaloezie en toestanden zijn bij huwelijken.
Zo heb ik een heel deel van mijn familie die'k nu nog niet meer bezie met mijn neus en een collega die kwam opdagen in haar kuisplunje en vervolgens absoluut ruzie moest maken met haar man die wél in een net pak kwam opdagen !!!
Je kunt er alleen maar van leren hoor.
Succes
Nathalie



Nathalie
27-6-2009
 Meld misbruik8-7-2009 16:35:46

Voor iedereen goed doen in onmogelijk. trek het je gewoon niet aan, dat hoort standaard bij een huwelijk :)

Groetjes,
Nathalie
11 dagen getrouwd



Ludo
10-10-2009
 Meld misbruik8-7-2009 18:02:34

Hallo Tinne,

Bij ons was het net hetzelfde...wij hebben dus besloten om 's middags enkel met onze ouders, zussen en meter en peter te gaan eten en 's avond geven we een dansfeest voor iedereen...zo'n 150man... Waarschijnlijk zal dat voor een aantal te min zijn, niet chique genoeg, maar daar trekken we ons niets van aan...dan moeten ze maar niet komen!
Je kunt nooit voor iedereen goed doen...lig er dus niet van wakker...
Weet je dat ze bij mij op het werk ruzie hebben gemaakt omdat zo gezegd niet iedereen was uitgenodigd? Ik werkte in een dierenkliniek, mijn verloofde is dierenarts in andere kliniek...de dierenartsen hadden we al een uitnodigingsmail gestuurd...een save the date zodat ze op tijd hun wachtdiensten konden regelen...ook op facebook hadden we een aankondiging geplaatst...de eigenlijke uitnodiging gaat pas binnen een paar weken op de bus en toch hadden mijn collega's assitenten (ook op facebook) al gaan klagen bij de baas dat ze niet utgenodigd waren...met ruzie tot gevolg! Erg hé!
mijn moraal: je kunt achterklap niet vermijden, dus trek het je niet aan!

geniet van de voorbereidingen,

Inge
Nog 94dagen!



Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik8-7-2009 21:59:00

Dat is echt heel normaal! Maar als jij je feest geeft is het belangrijk dat je een mooi avondfeest hebt met mensen die je echt graag hebt. Wij willen ook geen vreemden op ons avondfeest. Dat is onze keuze en geef ik ook duidelijk aan aan iedereen. Maar je kan het ook anders bekijken: het feit dat mensen graag op je avondfeest komen is een teken dat ze ook graag dicht bij jou staan die dag en alles van de dag willen meemaken. Het is niet altijd negatief hoor. Trouwens als ik alleen naar een receptie mag gaan dan ben ik ook boos en denk ik ook in men eigen dat ik alleen maar goed ben om een eveloppe af te geven. Nu vind ik het ook wel een verschil als ik naar een receptie mag gaan in een mooie zaak met lekkere hapjes als in een parachiezaal. Ik heb al tegen mensen gezegd dat als ze niet voor ons als bruidspaar komen om ons gelukkig e zien trouwen dat ze dan maar niet moeten komen want als het alleen is om af te keuren dan heb ik liever dat ze thuis blijven. En ik meen het, ik heb het zo al gezegd tegen mensen. Mensen die jou heel graag zien en voor jou komen die gaan zeker komen en voor hen gaat het ook niet uitmaken of ze nu naar de receptie mogen komen of naar een avondfeest. Denk daar maar eens over na.



heidi

 Meld misbruik9-7-2009 7:16:09

niets van aantrekken, voor iedereen goed doen kan je niet. Wij moesten van mijn man zijn ouders vele mensen uitnodigen, hebben dit dan ook gedaan (en zelf betaald), maar je kreeg er niets van terug, we kenden die mensen met moeite en ze bezagen ons nog niet. Doe waar jij je goed bij voelt...



Tine
28-8-2009
 Meld misbruik9-7-2009 8:49:47

Bedankt iedereen voor de vele reacties, ik had eventjes een dipje, dus bedankt om me op te peppen!
Tine



kimberly
21-5-2010
 Meld misbruik9-7-2009 9:47:24

Hey Tine,

Het is nooit leuk om zo reacties te krijgen natuurlijk.
Bij ons is het nog veraf, maar wij verwachten ook een aantal reacties. We hebben zowiezo al een grote familie, veel directie en indirecte collega's,... De indirecte collega's geven nu al een aantal reacties. Daarom hebben wij beslist om simpelweg geen receptie te geven, en enkel avondgasten (zijn er wel 140).
Zowiezo kan je nooit voor iedereen goed doen, probeer er niet mee in te zitten. Diegene die zo reacties geven, laten zich op die manier ook kennen hé. Dan weet je onmiddellijk wat je eraan hebt, en zijn ze zeker geen gemis op het feest. Het is toch jullie dag? Je wilt toch alleen maar mensen die je er echt bij wilt? Laat dit geen domper zijn op de voorbereiding en jullie dag!!

geniet ervan!!



vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik9-7-2009 10:47:51

hej meid,
kdenk dat dit een veelvoorkomend fenomeen is ..

wij hadden dit ook: verre tantes die al van in't begin als we verloofd waren zo zeiden van 'en wanneer is den datum .. dat we al kunnn beginnen sparen voor een cadeau blabla..' zo lachend weg doorsteken dat ze er bij willen zijn ...
dat waren mààr tantes van m'n ma, die we zelden horne of zien, en toen puntje bij paaltje kwam, (ze waren ook naar de receptie gevraagd) hebben ze niet eens de moeite gedaan om iets te laten weten, tegen m'n opa hadden ze gezegd dat het de moeite niet was als ze maar naar de receptie mochten komen ... ik vond het hatelijk dat ze niet eens de moeite deden om een telefoontje te doen .. maar weet je wat: we hebben ze niet gemist op ons feest, ZIJ hebben iets gemist :)

niets van aantrekken meid, als ze niet content zijn dat ze naar de receptie 'mogen' komen, dan is dat hun eigen probleem :)

groetjes vanes



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik15-7-2009 9:02:43

hey Tine

Dat komt overal voor!
Je kan niet voor iedereen goed doen en er zal altijd wel iemand zich tekort gedaan voelen.
Daarom is mijn gouden advies: zie gewoon dat jouw verloofde en jij tevreden zijn, de rest is bijzaak.
Mijn man heeft 1 collega uitgenodigd en dat hebben ze op zijn werk nooit geweten.
Heel bewust om de achterklap te onderdrukken, voor de rest waren alle collega's van hem en mij gelijk en uitgenodigd op de receptie.
Laat het niet aan je hart komen, negeer die achterklap en vraag er niet meer naar.
Wij hebben ons verplicht gevoeld een aantal mensen te vragen en dat wreekt zich toch zenne. Je voelt u daar ongemakkelijk bij of -zoals bij ons nu het geval is- je wordt dan niet naar hun trouw gevraagd die amper een jaar later is...
Denk aan jezelf. Als ik mijn trouwfeest vorig jaar opnieuw zou doen, er vallen direct al 6 mensen van de genodigdenlijst af!
Groetjes



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik17-7-2009 13:12:21

Hey. Dit klinkt mij allemaal zéér bekend in de oren. De boodschap is dan ook inderdaad om er echt niet wakker van te liggen. Kijk maar gewoon uit naar de grote dag en geniet er vooral van. Zolang je het zelf maar goed vindt, is het feest voor jou alvast geslaagd.
Sofie.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...