Nu Online
Momenteel zijn er 105 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nieuw samengesteld gezin : huwelijkscontract ?

  24-6-2009 21:25:49
Hallo, wij staan op het punt van trouwen (volgende maand) en zijn nu bezig met het huwelijkscontract. Na gesprek met notaris niet veel wijzer geworden.

Situatie : vrouw 2 kindjes uit 1e huwelijk en 1 kindje nu tesamen, man enkel het kindje van ons tesamen. We wonen reeds samen in een gekocht huis.

Wat is er dan best ? Wettelijk stelsel of scheiding der goederen. Vooral wat gebeurt er voor de kinderen bij overlijden van 1 of beide partners. Kan ex nog in het verhaal komen. Hoe wordt alles verdeeld onder de 3 kinderen.

Iemand in dezelfde situatie ? Moeilijk om voorbeelden te vinden hoewel er toch veel nieuw samengestelde gezinnen zijn... ;o)

groetjes

michelle
16-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2806


Krista
30-5-2009
 Meld misbruik24-6-2009 22:38:00

Beste Michelle,

Dat zijn inderdaad dingen waar je goed moet over nadenken. Ikzelf kan je geen raad geven ( wel getrouwd met huwelijkscontract maar geen kindjes ) maar misschien moet je toch nog eens een andere notaris raadplegen want uiteindelijk zijn zij het beste op de hoogte van alle regeltjes. Ik weet niet van welke streek je bent, maar wij hebben goede ervaringen met notaris De Smedt uit Wommelgem.

Groetjes,
Krista



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik24-6-2009 23:40:27

Oei, dat weet ik ook niet echt. Het zal er wat van af hangen wat je wil. Bv. je man sterft, mogen jouw kinderen uit je eerst huwelijk van hem erven of enkel het kind dat jullie samen hebben? Wij hebben het wettelijk stelsel maar er een stukske bijin laten zetten; het keuzebeding. Wij hebben nog wel geen kinderen. Maar als er één iemand sterft gaat het geld naar de langstlevende niet naar de kinderen of ouders (als je geen kinderen hebt). De langstlevende kan dan beslissen wat hij doet, alles zelf houden of al een deel aan de kinderen geven. (zo kunnen je kinderen je nooit uit je huis zetten, je blijft baas over je eigen geld) Als ik van jullie was zou ik nog eens naar een andere notaris gaan. Wij zijn in Lille bij Nolens geweest en echt wel nen goeie uitleg gekregen. Alhoewel het ook wel wat nen kwiet is.

groetjes, Carolina



patricia
26-7-2008
 Meld misbruik25-6-2009 9:53:33

Wij zijn ook een samengesteld gezin en vorig jaar getrouwd. Ik heb 2 kids en mijn man 1. Wij hebben gekozen voor scheiding van goederen omdat bij overlijden alles onder de kinderen verdeeld word ook de spaarcenten die ze tot nu toe al hadden en dat vonden wij niet echt eerlijk. Dus nu blijft alles (bij overlijden van één van ons) alles van de kinderen wat van hun was.
Natuurlijk wij hebben geen gemeenschappelijke kindjes, dus ja das weer iets anders he.
Nog veel succes



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik26-6-2009 13:37:20

Hey,

Ik zou werken via een huwelijkscontract. Dan kan je alles regelen hoe je hetzelf wil.

Groetjes en succes!



greet
3-4-2010
 Meld misbruik4-11-2009 14:34:40

hallo , wij zouden graag volgend jaar trouwen maar zitten nog met een aantal vragen .
Ik heb drie kinderen uit een vorig huwelijk , mijn partner 1 . Wij hebben dus nu samen vier kinderen . Ik bezit een huis , hebben samen een gezamenlijke spaarrekening .We zijn al 13 jaar samen . Wij zouden graag hebben dat later al onze bezittingen en/of centen worden verdeeld onder hen vier, iedereen gelijk voor de wet . Kan dit eigenlijk wel ? Kunnen we dan best trouwen met een huwelijkscontract ? Waar kunnen we best terecht ?
groetjes en bedankt voor reactie



michelle
16-8-2009
 Meld misbruik4-11-2009 19:52:56

Hey Greet,

Best contact opnemen met een notaris, die zal je kunnen adviseren, hebben wij ook gedaan. Een huwelijkscontract zullen jullie zeker moeten nemen!

groetjes en succes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...