Nu Online
Momenteel zijn er 38 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe contract verwoord in gemeentehuis?

  9-6-2009 11:41:29
hey bruidjes,
is er iemand van jullie die weet hoe ze in het gemeentheuis jullie contract voorlezen.
zeggen ze dan X en Y trouwen in volledige gemeenschap van goederen of zeggen ze dan X en Y trouwen volgens contract?

xxx

Valérie
3-12-2009
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 970


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik9-6-2009 12:00:37

Hey,

daar zeggen ze niets van hoor. Dat gaat toch niemand iets aan?

Groetjes,
Lieve



Karen
11-7-2009
 Meld misbruik9-6-2009 12:19:14

Hey
bij ons hebben ze dit wel vernoemd in het gemeentehuis. Ik denk dat het zo was: X en Y trouwen volgens het wettelijk stelsel onder contract dat verleden werd op... bij notaris...
Het hangt er misschien van af waar je trouwt.
Groetjes



s
1-6-2007
 Meld misbruik9-6-2009 12:42:33

Ik kan me niet herinneren dat dat bij ons is vermeld.



tami
26-6-2010
 Meld misbruik9-6-2009 13:37:31

Hi Valérie,

het wordt inderdaad heel kort gezegd, voor alle duidelijkheid en vooral opdat jullie beiden daarmee kunnen instemmen. Een huwelijk is een publieke aangelegenheid en dus wordt er even melding gemaakt van een contract of niet maar dat is heel erg kort. Het zou wel kunnen dat sommige gemeenten dit niet vernoemen en andere wel...
Groetjes



isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik9-6-2009 14:39:22

Ik heb dit nog nooit gehoord. Hangt af van plaats tot plaats. In elk geval staat het wel duidelijk vermeld.
Maar goed, meestal teken je een blanco blad, wat ze achteraf "vullen" met je huwelijkscontract. Ook best gek he?



katelijne

 Meld misbruik9-6-2009 15:16:59

er wordt enkel een bewijs afgegeven in het stadhuis die melding maakt of je al dan niet met contract trouwt, en zo ja, onder welk stelsel, dus sowieso kan er niet meer dan dat vermeld worden tijdens de trouw in het gemeentehuis! Want inderdaad, das privé hé wat er in het contract staat. Enkel de notaris en jullie kennen dus de inhoud.



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik9-6-2009 15:22:38

Bij ons was t zoals Karen zegt... een vermelding van welk stelsel, bij welke notaris en wanneer... Er wordt niets privé uit de doeken gedaan! Ik had t eerst zelfs nog niet door wat ze aan t zeggen waren! ;))
groetjes,
Nele



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik9-6-2009 16:39:19

soms wordt er ook gewoon gezegd: met contract getrouwd van notaris x
maar als je wil dat ze alleen het hoogstnodige (wat echt moet volgens de wet) zeggen, laat het dan weten op het gemeentehuis, dan ben je zowiezo zeker...



Inge
23-5-2009
 Meld misbruik9-6-2009 23:17:16

Bij ons hebben ze er helemaal niks van gezegd.

Groetjes,
Inge



Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik10-6-2009 7:57:09

Hoi,

Bij ons in Brugge wordt het ook heel kort vermeld, zoals hieronder reeds beschreven: notaris X, dat stelsel.
Bv bij de verkoop van ons ouderlijk huis stond er in de akte ook onder welk stelsel en eventueel bij welke notaris dit was, dat mijn broer en zus waren gehuwd. Er wordt uiteraard nooit in detail gegaan, want dat zijn de anderen hun zaken niet.

Maar uiteraard, voor alle belangrijke zaken zoals huwelijk, aankoop, verkoop woning e.d. is dit essentieel en wordt het sec vermeld. Op zich niet erg.

Succes!

Rebecca
27/06/09



Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik10-6-2009 7:57:49

Oh, en volgens mij, als je gewoon het wettelijk stelsel neemt, kan het zijn dat ze er gewoon niets van zeggen.




Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik10-6-2009 11:22:20

Hey,

In Brugge maken ze daar inderdaad niet te veel "spel" rond. Bij ons was de ceremonie op het stadhuis met Bernard De Cuyper eigenlijk nog plezant. Hij stak wat humor in gans het gebeuren.

Groetjes,

Gerlinde


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...