Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidsstoet

  15-1-2004 11:02:03
Hallo iedereen,
wij trouwen op 4 september en we weten nog niet echt goed hoe we onze stoet zullen samenstellen. Ik heb nog een broer en een zus die nog alletwee geen vriend(in) hebben. Zij zouden er geen probleem van maken moesten ze samen in de suite lopen, maar ik vind dat ze elk iemand anders moeten meenemen.
Hoe wordt dit meestal geregeld? En wie betaalt dan het suitekleed van het meisje?
Aan iedereen nog veel voorbereidingsplezier toegewenst!!!
Nele

Nele
4-9-2004
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1288


Letitia

 Meld misbruik15-1-2004 12:51:49

Er wordt gezegd dat als je de kledij van de stoet kiest, je ze elf moet betalen. Ik heb 1 getuige en 4 bruidsmeisjes en ik kan ten eerste ze niet op de zelfde manier laten kleden omdat ze niet de zelfde smaak hebben en ten tweede wij betalen zelf ons huwelijk, dus hebben we al genoeg kosten. Ik vind het eerlijk gezegd ook schoon als iedereen op de zelfde manier is aangekleed maar ik heb er over gesproken met mijn vriendinnen en ik vind het belangrijker dat ze zich op hun gemak voelen in de kledij dat ze zelf gekozen hebben! Maar das mijn standpunt! Veel succes nog....



An-Sofie
3-3-2008
 Meld misbruik15-1-2004 13:06:47

Hoi! Wij trouwen op 25 september, drie weken na jou!
Wij betalen de huur van de kostuums voor de heren, maar de dames bekostigen zelf hun kledij. Ze mogen zelf kiezen wat ze dragen, maar gaan onderling wel wat afspreken voor welke stijl ze gaan (geen suite suitekledij, maar iets dat ze achteraf ook nog wel es aankunnen).
Bij het huwelijk van mijn schoonbroer was aan de suite gevraagd om zo veel mogelijk voor zwart te gaan, maar dat vond ik niet zo leuk, leek meer een begrafenis dan een feest. Wat kleur mag dus zeker voor mij!
En dan je broer en zus... Eerst en vooral, 4 september is nog een eind weg, dus wie weet hebben ze tegen dan wel een relatie? Toen mijn andere schoonbroer trouwde, was ik zes maand samen met mijn vriend. Maar de bruid wou niet dat ik in suite liep, want "de relatie kon wel nog slecht aflopen". Ik kan je verzekeren dat dat heel pijnlijk was om te horen. Ondertussen zijn we vijf jaar samen, en gaan we zelf trouwen! Wat ook belachelijk was, was dat de groepsfoto's van de suite dan iedere keer dubbel moesten, een keer met het andere meisje, en een keer met mij erop. Pijnlijk en tijdrovend!

Als je broer en zus nog geen relatie hebben, kunnen ze idd met elkaar gaan, waarom wil jij dat liever niet?
Nog een ander idee, vrijgezelle neven of nichten kunnen naast je broer en zus in de suite lopen? In onze familie is dat al vaak de oplossing geweest.
Ik wens je in elk geval veel succes!

An-Sofie



Kathy

 Meld misbruik16-1-2004 15:28:27

hallo nele,
MIjn toekomstig schoonzusje heeft ook geen vriend, en ze zal waarschijnlijk met een neef van haar in de suite lopen. Mocht het zijn dat ze tegen 18 september iemand heeft, mag ze gerust van mij met die vriend in de suite lopen! Enkel haar moeder (mijn toekomstige schoonmama) zal daar meer problemen mee hebben....
succes nog!!



Anne-Sophie

 Meld misbruik16-1-2004 17:56:48

Voor de mannen zou ik alles huren; aan de vrouwen zou ik vragen dat ze suitekledij dragen met een hoed. Ik denk niet dat ik hun kledij moet betalen...
Dit kan altijd nog van pas komen op een of ander feest en een hoed kunnen ze huren. Een ander probleem is mijn getuige, die zal hoogzwanger zijn op mijn trouw; ik kan moeilijk verlangen dat ze suitekledij koopt voor die ene keer; dat zal nog besproken moeten worden. Ik dacht: zorgen voor de kledij van de heren en de kleedjes van de bruidsmeisjes kopen en de rest betaalt zijn eigen kleren. Willen ze niet in suitekledij, tant pis, ik kan maar vragen wat ik graag zou hebben. Ik kan ze moeilijk verplichten, maar ze zouden er mij een plezier mee doen. Zal er nog eens over nadenken hoe ik dit zal voorleggen aan de familie.



Nele
4-9-2004
 Meld misbruik16-1-2004 23:23:47

Hey Ann-Sophie,
Dat was ook zo ongeveer wat ik in gedachten had kwestie van de betalingen. Een hoed staat inderdaad wel heel schoon in de suite, maar niet iedereen wil dit dragen natuurlijk.
Wat jou hoogzwangere getuige betreft: de meeste suite-ensembles zijn toch met rok en topje apart. Misschien kan ze (als ze dit wil natuurlijk) gewoon een sjieke rok kopen of losse broekrok met daarboven een aangepast topje??

Nele



Theo

 Meld misbruik27-4-2004 22:01:58

De betaalbare videoreportage.Met 2 camera’s ,en goedkoper dan elders:
www.videomanie.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...