Nu Online
Momenteel zijn er 49 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

welk gemeentehuis?

  4-6-2009 16:07:13
misschien een rare vraag, maar in welk gemeentehuis moeten wij trouwen, of mogen we dat kiezen?

ik hoorde dat het traditie is dat men trouwt op het gemeentehuis van waar de bruid afkomstig is (in ons geval Westerlo), maar nu heb ik ook al gehoord dat men in het gemeentehuis moet trouwen waar je nu woont, en da's momenteel bij ons Kasterlee, maar tegen volgend jaar hopelijk Herentals.

Iemand een idee?

Groetjes
Lien
7/5/2010

Lien
7-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1082


Evi
5-9-2009
 Meld misbruik4-6-2009 16:11:12

Hoi,

Normaal moet je trouwen op de plaats waar je domicilieadres is. Het is wel zodat een van de trouwers wel in die gemeente moet gedomicileerd zijn.

Groetjes
Evi



Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik4-6-2009 16:25:14

Hoi, je zult moeten trouwen in het gemeentehuis waar je woont op de dag van jullie huwelijk (meen ik).
Zou dat eens navragen bij jullie op de gemeente.
Groetjes.



Joke
29-8-2009
 Meld misbruik4-6-2009 16:48:17

Eén van de twee partners moet normaal gezien gedomicileerd zijn in die stad.
Voor uitzonderingen zou ik dat eens navragen in het gemeentehuis waar je wil trouwen.

Joke
29/08/09



Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik4-6-2009 19:07:35

Hoi,

Het is inderdaad zo dat je moet trouwen in de gemeente waar 1 van beide partners woont. Al heb ik onlangs ergens gelezen dacht ik dat - indien je pas 3 maand voor je huwelijk verhuisd bent, je ook nog kan trouwen in je 'oude' gemeente... Maar best toch eens navragen op de gemeentedienst zelf.

Groetjes
Vicky
15/05/2010



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik4-6-2009 20:08:38

normaal kan je alles echt vastleggen 6 maanden voor jullie trouwen en de gemeente waar je dan woont, kan je trouwen.
Moesten jullie dan daarna nog verhuizen, denk ik wel dat je nog kan veranderen, maar niet omgekeerd.

zo is dat aan onze kanten toch...



Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik5-6-2009 11:59:16

Hallo,

Normaal trouw je in de gemeente waar je domicil staat.anders navragen bij de gemeente zij kunnen je vast en zeker wel raad geven!

Gwen
14/05/2010



Lien
7-5-2010
 Meld misbruik5-6-2009 12:04:21

ik heb daarstraks ff met de gemeente Westerlo gebeld...idd 1 van de partners moet er domicilie hebben staan...
maar Herentals is ook pas ten vroegste 6 maand op voorhand aan te vragen, dus tegen dan weten we hopelijk ongeveer waar we zullen wonen volgend jaar in mei


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...