Nu Online
Momenteel zijn er 40 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kasteel coninxdonck of andere locatie rond gent

  26-5-2009 12:30:02
Hallo bruidjes,
Wij willen graag trouwen volgend jaar eind augustus of begin september. We hebben reeds een aantal zalen bezocht (braemhof, caipirinha, hof ten bosse, de roskam). Nu zaterdag mogen we kasteel coninxdonck bezichtigen. Het zal echter niet gedekt staan omdat er een walking dinner plaatsvindt. Heeft er soms iemand foto's van de zaal daar die zij/hij wil delen?
Het is zo immens moeilijk om een goede keuze te maken. Wij twijfelen enorm tussen caipirinha, braemhof en eventueel kasteel coninxdonck of kasteel van saffelaere.
iemand tips? We moeten er namelijk snel bij zijn....
Oh ja, wat denken jullie: beter kans op goed weer eind augustus of eerste twee weken van september? Heb namelijk het gevoel dat het de laatste jaren steeds slecht weer is eind augustus...

vele groetjes
Kim

Kim
21-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1398


Lien
16-2-2008
 Meld misbruik26-5-2009 13:26:07

Caipirinha was voor ons absolute TOP en een garantie dat je je als bruidspaar over niets zorgen hoeft te maken. Mijn zusje trouwt er volgende maand ook, da's de beste reclame natuurlijk... Mijn oudste zus is in 2004 getrouwd in Coninckxdonck met walking dinner. Persoonlijk vond ik de zaal wel mooi maar in L-vorm gaf dat problemen. De laatavondgasten werden echt in een hoekje gepropt... Ik was niet echt betoverd door die zaal, wel door Caipirinha... daar is dan het eten ook nog eens buitengewoon lekker, ik kijk er al naar uit om er volgende maand mijn voetjes terug onder tafel te schuiven.
Succes met de keuze!



CHANTAL
26-9-2008
 Meld misbruik26-5-2009 13:39:40

hallo,
Wij zijn vorig jaar getrouwd op 26 september en ons avondfeest ging door in hof ten bosse en ik kan maar één ding zeggen het was subliem de zaal het eten en het personeel!
We zijn onlangs geleden naar een huwelijk geweest in het kasteel coninxdonck en we waren jammer genoeg voor het koppel niet onder de indruk.
Het eten was lekker maar zeker niet meer dan dat en het dessertbuffet was eerder lachwekkend.
Wat héél jammer is want goedkoop zijn ze niet hé.
Als je wil kan ik een paar foto's mailen van onze receptie en zaal om je een beter beeld te vormen.
Alvast veel succes met de voorbereidingen.
groetjes chantal



Sofie

 Meld misbruik26-5-2009 13:58:24

Hey Kim

Wij hebben Coninxdonck geboekt en ik ben er tot nu toe nog heel tevreden over. Ik vind de locatie veel mooier dan Caipirinha bvb: veel specialer aangezien het een kasteel is met een prachtige tuin eraan. ook mooi gelegen: midden in het groen en toch dicht bij alle invalswegen

Ik heb ook heel veel zalen bezocht in Oost-Vlaanderen
- Hof Ten Bosse: veel goede dingen over gehoord maar ligt echt middenin een woonwijk waardoor de gasten met een shuttlebus moeten komen, dit vonden wij niet zo aantrekkelijk. ook een kleine tuin maar voor de receptie
-kasteel Carelshof= mooi maar een beetje vervallen en dat is wel jammer, het zou een prachtige locatie knn zijn. Wel een vriendelijke uitbaatster
- kasteel v saffelaere: duurder en de zaal is gescheiden door pilaren waardoor ik het niet zo gezellig vind maar wel dik in orde qua eten
- roskam: niks op aan te merken: duidelijke service, mooie tuin, vriendelijke mensen. Dit was onze tweede keuze maar ik wilde persé een kasteel :-)
- kasteel v Zwijnaarde: prachtig wel duurder en slechts plaats voor max 140-150 personen = te klein voor ons

Ik heb voorlopig nog geen spijt van mijn keuze voor Coninxdonck.

@chantal: Het dessertbuffet is inculsief ijskar, taart en normaal heel uitgebreid dus ik vind het een beetje raar dat je het lachwekkend vond, was het niet lekker/te weinig of zo? hopelijk valt het uiteindelijk goed mee want ik ben er zelf nog niet geweest voor een huwelijk maar in vgl met andere kastelen zijn ze heel schappelijk van prijs en zeer flexibel

succes met de zoektocht en als je nog vragen hebt, stel maar altijd!

ps: ik zou begin september nemen denk ik, heb ook eerder het gevoel dat het dan beter weer is hoewel we vorig jaar een trouw meegemaakt hebben 30/08 en het dan een stralende dag was
tja België hé :-)



Sofie

 Meld misbruik26-5-2009 14:04:34

vergeten:

http://www.vanbelgie.be/index.php?lang=nl&cat=2


daar staan mooie foto's van alle soorten feestzalen oa coninxdonck



tami
26-6-2010
 Meld misbruik26-5-2009 15:55:09

Hi Kim,

Over Caipirinha heb ik nog niets dan lof gehoord, ook door DJ's die er vaak komen.
Duidelijke prijslijsten, duidelijke afspraken, beslist een aanrader.
Braemhof ken ik niet behalve qua prijs en die vonden wij niet zo 'goed' tov andere locaties. Coninxdonck blijkt op dit forum geweldig populair te zijn en ik twijfel er niet aan dat het heel mooi is maar dat mag ook wel voor wat het kost (ongeveer het dubbele van Caipirinha)...

Groetjes



Sofie

 Meld misbruik26-5-2009 18:48:22

Ik vind het zo raar dat iedereen denkt dat Coninxdonck zo heel veel duurder is dan bvb Caipirinha, volgens de brochures die ik heb, zijn de prijzen niet zo verschillend?

Ik denk dat we per persoon (all in) voor diner + dansfeest tussen de 80-90 euro zullen kwijt zijn. Als ik dit vergelijk met andere kastelen of zalen heb ik er al gezien van 150 euro/persoon dus ja...

@Tami Ik vind hier weinig terug over Coninxdonck, wel hééél veel over Caipirinha, maar ik ben niet zo'n IT goeroe dus mss zoek ik verkeer ;-)



Kim
21-8-2010
 Meld misbruik26-5-2009 18:56:18

Hej Sofie,
Ik heb toch ook de indruk dat coninxdocnk niet duurder is dan vb caipirinha, braemhof, ten bosse. Liggen allemaal in dezelfde prijsklasse. Met hof ten bosse heb ik echter niet zo een goeie ervaring. De gastvrouw deed toch wel 'tamelijk' minachtend toen wij vertelden dat het 'maar' om een feest van een 85 tal personen ging. Met de rest van deze zaken heb ik wel positieve ervaringen.
Net de prijslijst ontvangen van 'de lozen boer' en is inderdaad wel duur, vooral omdat je niet met een drankenforfait kan werken.

groetjes
Kim



Inge
14-7-2009
 Meld misbruik26-5-2009 21:17:48

Hallo,
wij geven ons feest op 1 augustus in hof ten bosse. We hebben het anderhalf jaar geleden gereserveerd en toen was dit de enige zaterdag in de zomer die nog vrij was.
Ik ben er al verschillende keren geweest voor personeelsfeesten en alles was telkens in orde. Het eten was lekker, het personeel vriendelijk en de zaal is ook heel mooi.
Voor een zaterdag in juli of aug moesten we wel met minstens 100 personen zijn, anders konden we de grote zaal niet krijgen.
Qua prijs - kwaliteit vonden wij hof ten bosse de beste keuze.
Wij gaan nu 55 euro betalen per persoon voor het avondfeest, voor een 5-gangenmenu. We zijn het menu al gaan proeven en 't was echt chique en lekker. We hebben ook het dessertenbuffet en een bruidstaart voor die prijs. Achteraf betalen we 12 euro voor de drank tot vier uur 's morgens.

Ten bosse heeft ook een bruidssuite, wij hebben die ook vastgelegd.

Groetjes,
Inge (1/8/09)



Jamine
8-5-2010
 Meld misbruik26-5-2009 22:18:52

Hallo,
het eten in Braemhof is erg lekker, maar voor mij is dit geen 'trouwzaal', vooral de lage 'plafonds' nemen het gevoel van trouwzaal weg vind ik. Wij trouwen in Kasteel Sanderling in De Pinte. Niet te groot, niet te klein, en erg mooi!
veel succes!



Rik

 Meld misbruik26-5-2009 23:33:15

He Kim, wat betreft multimedia Conincxdonck, mail mij even, info@discovideo.be
grtz rik



inge
25-9-2009
 Meld misbruik28-5-2009 11:11:53

@jamine
Hey
wij trouwen volgend jaar ook in kasteel sanderling. We zijn er wel nog nooit geweest en kennen ook niemand die er al geweest is, maar waren meteen verkocht voor de zaal. Wanneer is jullie trouw? Hoe zit het met de voorbereidingen? Zijn jullie er vroeger al naar een feest geweest en hoe verliep dat. Het zou wel leuk zijn wat ervaringen en voorbereidinstips te kunnen uitwisselen....Groetjes,



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info