Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

documenten aanvraag huwelijk

  7-9-2005 11:54:50
Hoi medetrouwertjes,

1 oktober kunnen wij eindelijk naar het gemeentehuis om ons huwelijk aan te vragen. Dit kan bij ons namelijk maar zes maanden van tevoren. Kan iemand me vertellen welke documenten ik dan moet bijhebben? Moeten er ook documenten van de getuigen bij?
Groetjes en aan iedereen nog veel succes met de voorbereidingen!!!

Saskia
1/4/06

saskia
1-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1769


Guy
29-7-2006
 Meld misbruik7-9-2005 12:11:19

Dag Saskia,

Je moet eens een kijkje nemen op de website van jullie gemeente. Daar hebben wij ook alle informatie gevonden. Normaal kan je er ook de nodige documenten downloaden.

groetjes,
Guy
29/07/2006



Christophe en Joyce
2-7-2005
 Meld misbruik7-9-2005 12:12:03

Ja zeker ook een kopie van de paspoorten van beide getuigen! Wist je dat vanaf aangifte je reeds echtgenoot en echtgenote tegen elkaar mag zeggen ?

Groetjes,

Joyce
Al 67 dagen getrouwd



ann

 Meld misbruik7-9-2005 12:12:55

Hej, als je gewoon eens langs je gemeentehuis passeert (dienst bevolking)dan zullen zij je wel een blad meegeven met wat je moet meebrengen. Of misschien heeft jou gemeentehuis wel een website met alle info?
groetjes,
Ann (17-9-2005)



An
24-9-2005
 Meld misbruik7-9-2005 13:04:32

Hallo,

Bij ons in de gemeente geldt het volgende:

Als je wilt trouwen, kom je best even langs op de dienst burgerlijke stand. Hier kan je de dag en het uur vastleggen waarop je ‘voor de wet’ wilt trouwen. Dan wordt er samen overlopen welke documenten je moet voorleggen voor de aangifte van het huwelijk. Maximum 6 maanden voor je trouwt, kan je aangifte doen van het huwelijk.

Aangifte van het huwelijk
Wat moet je meebrengen?
identiteitskaarten;
recent afgeleverd eensluidend verklaard afschrift van de geboorteakte;
een bewijs van nationaliteit;
een bewijs van identiteit;
een bewijs van ongehuwde staat of van ontbinding van het vorige huwelijk of huwelijken;
een bewijs van inschrijving in het bevolkings-, vreemdelingen- of wachtregister;
attest van de notaris indien er met een huwelijkscontract gehuwd wordt;
uittreksel van de geboorteakte van het kind of kinderen, als er al kinderen zijn van bruid en bruidegom geboren voor het huwelijk;
kopie van de identiteitskaarten van de getuigen;
als de partner bij de aangifte niet kan aanwezig zijn, moet je van hem een gelegaliseerd schriftelijk bewijs meebrengen, waaruit blijkt dat hij instemt met de aangifte. Met gelegaliseerd wordt bedoeld, dat de handtekening van de patner die deze volmacht schrijft, dient gewettigd te worden in de gemeente waar hij woonachtig is.
Als je in orde bent met alle documenten en je hebt aangifte gedaan van het huwelijk, moet je nog 14 dagen wachten voor je kan trouwen.

Ik weet natuurlijk niet of dit een algemeen geldende regel is.

Groetjes,

An & Tom - 24.09.05



els

 Meld misbruik7-9-2005 13:23:48

Toen ik langs het gemeentehuis ging om de dag te reserveren zei ze mij dat ik GEEN papieren moest meebregen dat ze dat zelf allemaal gingen regelen, wanneer we in ondertrouw gingen.

groetjes,

Els



Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik7-9-2005 13:25:53

Hey

Wij zijn gisteren geweest. We hadden enkel ons identiteitskaart nodig. Nu moeten we enkel nog de geboorteakte gaan afgeven. Ik denk dat het verschilt van gemeente tot gemeente.

groetjes



Els
1-4-2006
 Meld misbruik7-9-2005 14:18:02

kijk eens op www.mortsel.be en dan bij de dienst burgelijke stand kijken en huwelijk, daar staat het allemaal netjes bij!!

veel succes alvast, wij kunnen ook vanaf 1/10 vastleggen ;-)

groetjes
Els
1/4/06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...