Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help

  6-9-2005 10:40:35
hello iedereen ik word 20 in november. mijn vriend heeft op 3september 05 mij ten huwelijk gevraagd. ik heb nog geen ervaringen met huwelijken en ik weet ni echt goed hoe ik er moet aan beginnen en welke gewoonten er zoal zijn omtrent de bruiloft. wie kan mij helpen

kimberley
1-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1074


sonja
30-9-2005
 Meld misbruik6-9-2005 10:47:05

Eerst en vooral, proficiat. Ik had ook niet veel ervaring, maar dat leer je snel hoor :o) Hebben jullie al een datum vastgelegd (schekken op de gemeente of deze vrij is en alvast vastleggen) zo vlug mogelijk een feestzaal voor deze datum vastleggen en de kerk ook. Daarna heb je rustig de tijd voor de andere zaken, maar deze drie zijn de belangrijkste van al. Succes bij de voorbereidingen.

Sonja
30.09.05



Lien
26-5-2006
 Meld misbruik6-9-2005 10:52:23

helemaal geen reden tot paniek hoor ! Ik word er 25 dit jaar en had ook eerst niet echt een idee wat allemaal te doen, maar dat leer je wel gaandeweg en hier vind en lees je ook meer dan voldoende om ideekes op te doen !

groetjes

Lien
26/05/06



Els
1-4-2006
 Meld misbruik6-9-2005 11:23:30

enkele topics terug vind je informatie over beurzen: ga er eens een kijkje nemen, je zal al heel veel informatie krijgen!! en bovendien, als je eens een tijdschrift over trouwen koopt (bv. bruid en bruidegom), staat er ook altijd een checklist in die je kan helpen. vooral geen paniek, hier kan je alle vragen stellen, want we zitten allemaal een beetje met dezelfde probleempjes ;-)

groetjes, en alvast proficiat!!
Els



kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik6-9-2005 12:11:14

Hey Kimberly,

allereerst proficiat!!!

En zoals hieronder al staat, absoluut geen reden tot paniek. Ik denk dat de meesten onder ons redelijk onervaren zijn op het vlak van huwelijken organiseren :o) ... maar dat komt wel goed.

Belangrijk is dat je eerst een datum vastprikt wanneer jullie willen trouwen. Bekijk dan of dit mogelijk is voor het gemeentehuis (ik weet niet van waar je bent, maar in Antwerpen bv. kan dit maar besproken worden 6 maanden voor de trouw, dus daar kan/hoef je dan al geen rekening mee te houden).
Misschien weet je het al, maar anders moeten jullie ook beslissen of je voor de kerk wil trouwen en de datum al vastleggen bij de pastoor.

Verder is het belangrijk om zo snel mogelijk een zaal vast te leggen. Maar snel betekent niet direct hé. Bepaal voor jezelf wat je wil, probeer al een eerste lijst met aantal genodigden samen te stellen zodat je al een idee hebt over de grootte van de zaal en dan zou ik zeggen .... kijk en vergelijk!

En zoals Sonja ook al zegt, als je dit al hebt vastgelegd, zit je al een heel eind. Ik persoonlijk vond het dan ook nog belangrijk om een goede DJ en fotograaf vast te leggen maar dat hangt natuurlijk van jezelf af.

Ga ook eens kijken naar de planner die op deze site staat en ook een goed beeld geeft van wat wanneer precies moet gedaan worden.

In ieder geval veel succes, geniet van alle voorbereiden en kom maar af met je vragen (dat doen wij ook :o) ...)

groetjes
kathleen
03.12.05



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik6-9-2005 12:25:03

Zoals al gezegd: gemeentehuis, kerk, en zaal zijn het belangrijkst.

Dan zou ik gewoon rustig je dag overlopen en alles opschrijven wat je tegenkomt en waar je voor moet zorgen.

De dingen waar je ook best niet te lang mee wacht, zijn: fotograaf, vervoer, DJ.

Heel belangrijk ook: een budget opstellen.

Dit forum kan je in ieder geval heel goed helpen!!

Proficiat en alvast veel succes.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...