Nu Online
Momenteel zijn er 19 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tijd tusse n trouw en feest

  20-5-2009 12:36:39
Hallo allemaal

wij trouwen op 11 juli om 14 uur voor de kerk, dan gaan van 15.30-18 uur foto's nemen en om 18.30 uur begint het feest. De mensen die naar de mis komen, hebben dus in tussentijd niks te doen. Wij dachten dat dit voor de meeste geen probleem is aangezien iedereen dichtbij woont en dus makkelijk eens naar huis kan gaan of iets anders doen waar ze zin in hebben. Nu hoor ik van sommigen dat ze dit raar vinden en dat ze zouden willen dat we iets voorzien om de tijd op te vullen. Hoe regelen jullie dit? Ik vind het moeilijk om nu nog iets te regelen, we weten ook op voorhand niet wie aan die activiteit zal meedoen en om iets van eten of drinken te voorzien vind ik ook niet ideaal aangezien we 's avonds een buffet geven.

Groetjes

Karen
11-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 979


Natalie
18-9-2010
 Meld misbruik20-5-2009 13:19:09

Het gebeurd heus wel vaker dat er een 'lege' ruimte zit tussen dienst en feest. De mensen zullen hun plan wel trekken hoor, ofwel gaan ze naar huis, of ze gaan in de buurt iets drinken. Dat kan toch geen probleem zijn?
Groetjes
Natalie



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik20-5-2009 13:29:27

Hey,

Wij hadden mensen die van ver kwamen op ons huwelijk. Doordat wij twee recepties hadden, konden die mensen ook niks doen.
Mijn ouders hebben dan de sleutel van hun huis gegeven aan een vertrouwbare tante en gezorgd dat er iets om te drinken klaar stond.

Groetjes,

Gerlinde



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik20-5-2009 13:48:06

ik zit er ook niet meer mee in: je kan blijven geld uitgeven en verzinnen en organiseren. Heb het nog nooit geweten dat mensen iets tussenin organiseerden en idd: ze moeten maar iets gaan drinken, gaan shoppen, enz. Wij hebben bvb neefjes en nichtjes die mee zouden moeten komen met de tantes en nonkels, maar tantes en nonkels komen eerst naar grote receptie en neefjes en nichtjes niet. Wel, ze moeten zelf maar een oplossing zoeken :-)
Ik zeg het: als ik daar ook nog van moet wakker liggen :-)

Valerie
04/07/09



tami
26-6-2010
 Meld misbruik20-5-2009 14:11:48

Hi Karen,
zoals Valerie hieronder terecht opmerkt ; als je daar nou ook al moet van wakker liggen ! Organiseren, zorgen dat er zowel voor binnen als buiten iets is -want je kan op het weer ook niet rekenen- en vooral, nog maar eens geld er tegenaan ! Voor diegenen die vinden dat er wat voorzien moet worden is het makkelijk praten, hé. ZIJ willen er wel geen frank (of euro, beter) aan uitgeven, hé ? En zelfs als je iets voorziet zal het voor de enen mss goed zijn maar voor de anderen dan weer niet, dus... je hoofd niet over breken.
Want ik vind dit alles -helaas- zeer betreurenswaardig vanwege de onbeleefdheid. Doen die mensen dat op trouwfeesten van vrienden ook ? Of houden ze dààr hun mond ?
Doe gewoon zoals jullie van plan waren en laat ze maar zeuren. ;o)
Groetjes



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik20-5-2009 15:15:03

De meeste mensen gaan ondertussen wel even over huis of een pintje drinken! Bij ons kon de suite bij mijn ouders terecht, ook voor de kindjes even te rusten te leggen, maar voor andere mensen hebben we helemaal niets voorzien. Geen klachten gehoord!
Groetjes,
Nele



Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik20-5-2009 15:18:58

Wij hadden ook niets voorzien. En ik ken ook niemand die dat wel doet. De kerk was om 14u, de eerste receptie om 17u30, de 2e receptie om 19u00 gevolgd door diner. Wij gingen tussenin gewoon foto's nemen; eerste deel alleen en tweede deel met ouders-getuigen.
Wat zouden die mensen dan willen doen? Je kan ze toch niet meenemen naar de verschillende fotoshoots. Foto's nemen doe je beter alleen, anders kan je je niet naturel zetten en krijg commentaar van zet u eens wat beter of lach eens wat meer ed. En die commentaar laat je beter over aan de fotograaf.
De mensen die bij ons naar de kerk geweest zijn, zijn nadien of naar huis geweest (als je dichtbij woonden) of gewoon ergens in een dichtbij gelegen stad wat gaan winkelen, terrasje doen.
Als ze toch een activiteit willen en als jullie dat zien zitten, kan je ze voorstellen dat die moment de ideale gelegenheid is om jullie huis te versieren met ballons en spandoeken. Dan kunnen ze idd iets doen en kost het hun geld en niet jullie.




nuki
9-10-2009
 Meld misbruik20-5-2009 16:30:51

Hey Karen, ik ben van Italiaanse origine en bij ons is het dus echt not done dat familie terug naar huis gaat.
Wij trouwen ook voor de kerk om halfdrie en terwijl wij erna foto's trekken vertrekt fam al naar de feestzaal waar ze een borrel en een hapje krijgen. Ik laat het feest beginnen om 19u en dan is er geen receptie omdat het idd hopen geld kost allemaal.
Ik weet ook dat een receptie geen vier u kan duren maar gelukkig is onze zaal in een bosrijke omgeving en als het weer het toelaat kunnnen ze een ommetje maken. Iedereen maakt dat voor zijn eigen uit maar bij ons in de familie verlopen alle bruiloften zo.



isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik20-5-2009 20:47:08

Ik zou me daar geen zorgen om maken, dat is meestal zo hoor. Ik ken ook geen enkele bruiloft waar ze iets in de namiddag voorzien.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...