Nu Online
Momenteel zijn er 160 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verloren

  14-5-2009 8:56:18
hey mede of ex mede bruidjes...
gisteren werd er besloten onze trouw uit te stellen / stop te zetten en het doet verdorie veel pijn!!!
wij zien elkaar zeer graag en vinden alles in elkaar , maar op een of andere manier lijkt het ons niet te lukken zes maand zonder ruzie te zitten :'(
ne moeten wij beslissen wat er verder zou gebeuren en ons hart zegt blijven ons verstand zegt gaan ... en dat maakt het juist zo moeilijk !!! hoe kan je nu weglopen van iemand dat je graag ziet maar dat het blijkbaar gewoon niet lijkt te klikken ?
al die mooie voorbereidingen ... ik zag ons al onze openingsdans doen ik in een mooi kleed en hij in zn kostuumke...
het is zo moeilijk

danitsja

Meld misbruik



Reacties: 27 | Gelezen: 1376


Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik14-5-2009 9:03:03

Dag meisje,
Enorm moeilijk kan ik me voorstellen. Jullie gingen trouwen in 2010 als ik me niet vergis? In oostende zeker?

Ik heb ook ooit een relatie gehad met ieman die ik doodgraag zag, ongeloofelijk.
Anders dan mijn "man" nu zelf... maar ik kon er geen leven met opbouwen. Hij bedroog me en beloog me toen ben ik ook met die relatie gestopt, was verdomme moeilijk, maar het MOEST... sommige dingen veranderen/verbeteren immers nooit en kijk ik ben ondertussen al getrouwd, 2 jaar later.

Het leven neemt soms rare wendingen. Jullie moeten zelf eens je balans gaan opmaken, goed/slecht.. wel/niet, voordelen/,nadelen. Niemand kan dat natuurlijk voor jullie doen.

Sterkte

Marieke



danitsja

 Meld misbruik14-5-2009 9:06:23

heyla,

idd!!! mja dat maakthet net zo moeilijk is hij lief hij is trouw hij helpt me in huis hij verwent mij tot en met maar we komen niet overeen :(



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2009 9:07:25

meisje ik snap het niet zo goed.. het lukt niet om 6 maand zonder ruzie te zitten?

Wil je dan zeggen dat je 1x per 6 maanden ruzie maakt?




Joke
30-5-2009
 Meld misbruik14-5-2009 9:09:19

Hey Danitsja

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hierop moest zeggen. Ik begrijp dat dit echt veel zeer moet doen, ik zou er zelf ook kapot van zijn.

Liefde kan soms echt hard zijn, iemand doodgraag zien en toch niet samen kunnen leven... Om wanhopig van te worden.
Ik hoop natuurlijk dat jullie er nog uitkomen en dat alles goed komt. Maar het belangrijkste is dat jullie allebei gelukkig zijn en als dat niet lukt met elkaar is het soms beter om elkaar los te laten.

Hopelijk komen jullie er samen uit!

Groetjes
Joke




danitsja

 Meld misbruik14-5-2009 9:09:39

ik wil zeggen dat we om de zoveel tijd zo'n harde ruzie maken dat we er beiden kapot van zijn en dan telkens zeggen wij laatste kans en het is al zoveel maal de laatste kans geweest dat we het niet meer aankunnen eerst een periode doodgelukkig en dan zoveel pijn en verdriet gewoon omdat we verschillen



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2009 9:15:36

meid toch! Als het tussen die 6 maanden goed zit, dan moet je echt niet twijfelen!!!!

Ik heb ook zo'n relatie (zijn intussen 8 jaar samen en hebben een kindje)

Wij hadden ook om de 5 a 6 maanden eens een echte zware ruzie, waarbij we ook riepen dat we onze koffers gingen pakken. Maar in die 5 maanden tussen in, maakten we nooit ruzie.

Intussen hebben we een kindje en maken we ook nog wel ruzie, maar roepen we nooit meer dat het de laatste kans is. Omdat als je diep in je hart kijkt, je dat op die moment van ruzies toch ook al wel weet.

Als je echter alle dagen ruzie maakt, dan is het beter om te stoppen. Maar eens een fikse ruzie af en toe, dat is zelfs gezond voor een relatie!



Nina
16-8-2008
 Meld misbruik14-5-2009 9:19:43


Je zegt dat je vriend trouw en lief is, dat hij je helpt...dus dat klinkt helemaal niet slecht! Wel lijken die zware ruzies erg moeilijk. Misschien moeten jullie relatietherapie overwegen, dan leren jullie op een andere manier om te gaan met conflicten.

groetjes,

Nina



danitsja

 Meld misbruik14-5-2009 9:19:49

mja zo gezond vind ik dit niet...
maar tis echt moeilijk! we zijn zo bang dat het binnen enkele jaren zo erg geworden is dat we niet meer vrienden gaan kunnen zijn en eerlijk ... hem 100% kwijt raken kan ik niet :(

hij wilt nooit uit gaat niet graag naar cinema , vind reizen te duur... zit liefst van al thuis... ik daar in tegen ben al redelijk wa verhuisd en ken dus zeer weinig mensen en heb het gevoel dat mn leven momenteel enkel bestaat uit werken ... ik heb al proberen idd er mee te leven dat sociaal contact voor hem minder noodzakelijk is , maar tis gewoon niet simpel



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik14-5-2009 9:21:21

hey meisje,

mijn vriend en ik zijn alletwee nogal vurige types.
af en toe maken wij ook eens ruzie waarbij er dan harde woorden gezegd worden. dat is inderdaad niet makkelijk, energievretend en telkens hebben we er spijt van maar toch lukt het ons niet om dit nooit meer te doen.
we zien elkaar echter doodgraag en willen ons verdere leven samen met elkaar doorbrengen... ondertussen zijn we reeds 4.5 jaar samen en wonen we 3 jaar in ons huis en hebben we 1 jaar bij mijn ouders ingewoond.

meestal zijn het stomme zaken die een ruzie uitlokken... hij die niet al te handig is, ik die slordig ben, ...
praat met elkaar... in elke relatie is het wel iets, en de perfectie bestaat niet.

veel sterkte , groetjes ellen



danitsja

 Meld misbruik14-5-2009 9:25:48

bedankt allemaal voor jullie lieve reacties en steun!!! ik wil het echter niet zomaar direct opgeven ... maar dat die trouw afgelast is dat doet zo'n pijn :(
hij zei gewoon ja mail eens naar die zaal als we ons voorschot nog terug krijgen :s



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik14-5-2009 9:34:29

Als ik je berichtje lees, zit ik echt wel met je in. Misschien is het gewoon beter om niet te trouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat je uit elkaar moet gaan. Laat even die plannen voor wat ze zijn, en werk aan je relatie. Ik denk, zoals anderen hieronder, dat jullie tijd nodig hebben, maar dat zijn dingen die je voor jezelf moet uitmaken... Je liefde voor hem en de lieve dingen die je over hem zegt, zijn wel positieve dingen, waar je je aan kan optrekken. Een relatie is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn!
Laat een huwelijk en de voorbereidingen geen druk uitoefenen op je relatie... soms is het beter niet te overhaast te handelen! En probeer ieder zijn vrijheid te laten, probeer compromissen te sluiten die voor jullie beiden werken. Als er van beide kanten vertrouwen is, die jullie niet schenden, kan er heel veel... Jij kan proberen wat sociaal leven op te bouwen, terwijl hij misschien liever thuis is, en er misschien wel eens van kan genieten alleen thuis te zijn? ( zo heb ik er eentje thuis)
Hopelijk komen jullie eruit, geef t een kans... en tijd!
Kop op meid!
groetjes,
Nele



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik14-5-2009 9:39:20

Ik volg Nele haar mening hoor.
Laat anders even de plannen voor wat ze zijn. Is het echt al afgelast? Of wacht nog enkele dagen hé met zaal etc af te bellen, neem geen impulsieve beslissingen.
het is overal wel eens ruzie.

Eens goed u gedacht zeggen kan geen kwaad, alle dagen ruzie is natuurlijk iets anders.

Vertrouw je elkaar niet? Is de liefde niet groot genoeg? Want ik begrijp het probleem niet echt... iedereen maakt wel af en toe eens ruzie hé.

Ge kiest voor elkaar in goed een kwade dagen, ziekte en gezondheid... wil je dat voor die ene persoon opbrengen?...
Voor eeuwig.

JA -> trouw je dan maar
NEE/twijfel ja -W wacht even af



danitsja

 Meld misbruik14-5-2009 9:44:26

het probleem is eigenlijk gewoon dat zijn manier van genieten thuis voor tv is en mijn manier van genieten meer actiever is...



Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik14-5-2009 10:12:21

Hey meisje, wij zaten ook in die situatie. We zagen elkaar graag maar het leek alsof we elkaar niet begrepen£. Uiteindelijk zijn we in relatietherapie gegaan als laatste kans en praten we ook meer met elkaar en duidelijke afspraken maken waarin julie beiden elkaar kunnen vinden . Beiden water bij de wijn doen. Misschien ook iets voor jullie zo een therapie, praat er eens over met hem.
Veel sterkte en niet opgeven als je vind dat hij het waard is.

Nathalie
03-07-09



vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik14-5-2009 10:32:43

wij hadden ook veel ruzie, de dag voor het huwelijk was het zelfs heel erg, toch hebben we doorgezet, en we zijn nu zelfs in blijde verwachting, in iedere relatie moet er geknokt worden, en overal vallen er woorden



Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik14-5-2009 10:34:57

Ik heb vroeger ook in zo een relatie gezeten. Ik wou ook heel erg dat het goed ging maar het lukte niet. Gelukkig ben ik iemand anders tegengekomen en zo zijn mijn ogen opgegaan en is die relatie verbroken. Had ik hem niet tegengekomen dan was ik dood ongelukkig nu. Nu ga ik trouwen met mijn nieuwe liefde en ons relatie is fantastisch. Kijk, als het goed zit zit het goed, dan ben je zo gelukkig en komt het mooiste van jezelf naar boven. Onze trouw was zo snel geregeld omdat we ook zo goed overeen kwamen en dat was de bevestiging dat alles goed ging. Ofwel is het een fantastische relatie ofwel is het GEEN relatie maar met iets daar tussenin moet je gewoon niet tevreden zijn. En al dat gedoe van die relatitherapie, allemaal zever, ik zeg het nogmaals, het zit goed of er is geen relatie. Jullie zullen alle twee een pak gelukkiger zijn met iemand anders in plaats dat je mekaar ongelukkig maakt en dan zijn jullie nog zo jong en hebben nog niet veel samen meegemaakt. Door iets te regelen ga je pas beseffen of jullie een team zijn. Zet al dat sprookje van de trouw uit je hoofd want na het huwelijk wacht echt de hel op jullie als je hiermee doorgaat.



Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik14-5-2009 10:56:37

Hey meid,
ik heb u een beetje gevolgd en uw enthousiasme hierin is groot. Ik vind jullie een zeer mooi koppel maar nog erg jong. Ik dacht eerlijk gezegd in mezelf: zouden ze dit halen tot aan de trouw?
Ik had het gevoel dat je té erg bezig was met de trouw enz en dat je hem daarmee zou kunnen verstikken. Mannen zijn daar anders in, denken veel meer aan het financiële...
Toen ik jouw leeftijd had toen was ik net zo. Ik zag het huwelijk als een sprookje, als iets wat de mooiste dag van mijn leven zou moeten zijn...
Nu ga ik trouwen met een aanzienlijk budget na jaren te sparen en ben véél gelukkiger! Ben zelf ook rustiger geworden.
Ik raad je aan om aan je relatie te denken met hem alsof er nooit trouwplannen waren. Steek ze in de diepvriezer en haal ze er jaren later pas terug uit.
Als het de man van je dromen is en jullie zijn voor elkaar gemaakt dan zal het het wachten waard zijn. Geloof me!
Anders vrees ik het ergste.
Ben erg rechtuit en meen wat ik zeg: jullie zijn een zeer mooi koppel en ik zou het zonde vinden als jullie door zoiets uit elkaar zullen gaan.
Jullie zijn nog jong en nog niet klaar ervoor, dat is duidelijk.
Leer jullie zelf eerst goed kennen en geniet van het leven en als de tijd daar is dan weten jullie dit wel.
Vind rust en stabiliteit in jullie relatie.
Veel succes!!!!



danitsja

 Meld misbruik14-5-2009 10:59:19

mjah ik viel hem er niet echt lastig mee met de trouw en financieel rekende ik alles uit twas door zijn dingen dat het duurder uitkwam...
maar versta het idd en vind het erg dat de trouw niet doorgaat maar kzou het erger vinden als de relatie kapot is



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik14-5-2009 11:07:40

Hey,

Ik heb niet alle reacties hieronder gelezen, maar wil toch even mijn verhaal doen.

Wij zijn afgelopen zomer getrouwd en hoe dichter de trouw kwam, hoe vaker er woorden vielen. De situatie was ook niet simpel. Hij woonde nog thuis en ik ook. Onze bouw vlotte maar niet en dan nog eens de trouw. Iedereen ging zich moeien met vanalles waardoor wij woorden kregen. Uiteindelijk hebben we ingezien dat het door anderen was dat wij woorden hadden en hebben we goede afspraken gemaakt. Hij de bouw en ik de trouw, maar we vragen elkaars mening. Het ging stukken beter en onze trouw was een zalige (!!!!!) dag.

Misschien moet je eens nagaan waarom jullie ruzie hebben. Is het door elkaar of door anderen? En wat kan je eraan doen.

Groetjes,

Gerlinde



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik14-5-2009 11:09:00

Hey,

Als jullie grootste probleem jullie sociaal leven is, of he gebrek daaraan, dan passen jullie nog altijd bij elkaar hoor!
Ik ben ook socialer dan mijn verloofde, maar ik heb geleerd compromissen te maken.
Hem iets sneller op voorhand de weekendplannen meegeven en van die dingen.
Hij is erdoor ook socialer geworden !
Je moet je ventje leren "aanpakken", ik zeg het met een verkeerd woord, maar denk dat je wel weet wat ik bedoel.
Ik weet bvb perfect wanneer ik iets wel en niet kan zeggen, en omgekeerd.
Leer beter op mekaar inspelen, ook als de ander een slechte dag heeft.
En als wij ruzie hebben kan ik je verzekeren dat we soms het bloed vanonder mekaars nagels halen, enkel en alleen omdat we elkaar zo goed kennen. We kunnen elkaar juist ook zo goed kunnen opjagen.

Hoe dan ook je twijfels hebben toch een gegronde reden anders zou je het huwelijk niet aflblazen.
Praat met elkaar, en ja er zal mss ruzie van komen.
Vraag jezelf af welk gevoel je hebt als je thuis komt en de sleutel in het sleutelgat steekt : oef, thuis en blij OF och nee, wat nu weer...

Maak compromissen, echt, zoek een sport of hobby waarin je je kan uitleven.
Dat hoeft daarom niet per se samen te zijn, zolang je niet elke avond apart bent zitten daar geen graten in.
Het is niet omdat je samen bent dat je siamees moet zijn ook he.
Ieder heeft zijn persoonlijkheid en karakter.

Veel succes !



Sofie

 Meld misbruik14-5-2009 11:36:26

van: Sofie 14/05/2009 11:35:23

Oei meisie,
dat is niet leuk om te horen
Ik ben akkoord met mijn naamgenootje hieronder
Kijk je er nog steeds naar uit om hem te zien? Of is het eerder tegen je zin? Mss helpt het als jullie elkaar een tijdje niet zien (ik weet niet of jullie al samen wonen)
Als je hem dan echt mist weet je dat het de moeite waard is om er voor te vechten. Als het eerder als een opluchting aanvoelt, moet je er mss over denken om toch maar een einde te maken aan de relatie (hoe hard dat ook zal zijn)

toen ik een relatie begon met mijn huidige verloofde, hadden we allebei iemand anders. We hebben echter voor elkaar gekozen en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. mss is er een ander dekseltje dat beter op jouw potje past...heel veel sterkte en hopelijk kom je er (al dan niet samen) uit !
x



Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik14-5-2009 12:48:19

Hey, nog eens ikke,
ik wou nog ff kwijt dat ik en mijne vent totaal verschillende karakters zijn, ik ben ook de actieve en hij zit ook liever thuis. We kennen elkaar al lang en vroeger ook eens een relatie gehad maar dat lukte niet op die leeftijd. Nu integendeel zijn we 4 jaar samen na 5 jaar bevriend te zijn tussenin en we vullen elkaar nu perfect aan! We doen ook veel water bij de wijn.
Hij is voor mij zelfs gaan sporten en hij houdt er nu van en ik geniet nu meer van thuis te zitten, van de kleine dingen.
We hebben nu een perfect evenwicht en harmonie in de relatie met ook nog de nodige discussies maar we verdragen dat van elkaar, we kennen elkaar véél beter.
Ik hoop dat het voor jou ook gaat lukken: een huwelijk dat niet doorgaat is niet zo belangrijk, een relatie die goed zit is hetgene wat telt. Ge moet de tijd nemen om uzelf goed te leren kennen.
Gun elkaar desnoods de nodige vrijheid binnen de relatie.
Véél geluk nog samen!!!



Kim
1-8-2009
 Meld misbruik14-5-2009 13:54:11

Hey,

ik ken jullie natuurlijk niet. Maar als je elkaar echt graag ziet zou ik er gewoon voor gaan. Ik ben zelf 5 jaar samen met mijn verloofde en wij hebben regelmatig meningsverschillen waar al wel eens geroepen word en zeker 2 à 3 keer per jaar echt ruzie waar er dan met vanalles naar elkaars hoofd geslingerd wordt en er echt sterke taal wordt gebruikt. Het is zelfs al een paar keer voorgevallen dat ik dreigde om aan te gaan. Maar we zijn nu eenmaal enorm verschillend en ik vind dat dat het juist spannend maakt. Volg je hart zou ik zo zeggen. Luister vooral niet naar wat andere zeggen.

Kim



inge
27-6-2009
 Meld misbruik14-5-2009 14:25:04

Hey meiske,
Ik ben een al wat oudere vrouw, ik heb dus al wat levenservaring.
Ik heb vele jaren geleden ook getwijfeld, zou ik wel trouwen?? Grote ruzies hadden we niet, maar zijn na al die jaren uit elkaar gegroeid. Nu bedenk ik vaak, was ik maar nooit met hem getrouwd. Ik heb nooit het gevoel gehad, dat DIT hét nu was.
Na 16 jaar huwelijk zijn we uit elkaar gegaan, en het was een opluchting...Zeer zwaar, moordend, uitputtend, een emotioneel debacle..Een zeer emotionele en lichamelijk zware periode.
Ik geef je de raad...als je nu al twijfelt, doe het niet! Nu al naar een relatietherapeut gaan? Kom nou!! Als de relatie nu al niet werkt, dan zal ze nooit werken, geloof me. Trouwen, omdat het zo romantisch is, dat moet je niet doen, dat is een verkeerde reden.
En zoals hieronder al geschreven staat, hij zal het juiste dekseltje niet zijn. Nu enkele jaren later ben ik mijn grote liefde tegegekomen, en het voelt helemaal anders!
Kom meisje, je bent jong, denk na. Je hebt nog véééél tijd om gelukkig te worden, je bent té jong om in een onstabiele relatie te stappenen ongelukkig te zijn. Veel moed!



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik14-5-2009 17:08:06

Hallo,

Ik heb voor ik de man van mijn leven ontmoet heb 2 relaties gehad. De eerste van 6,5 jaar was met een stille jongen die alles voor mij deed, maar hij wou nooit uitgaan, op reis wel als ik alles regelde, ik wil babbelen over gevoelens, hij kon dat niet goed, enzovoort. Ik ging dan wel alleen uit, voelde me er eigenlijk niet super bij, had hem bijna bedrogen,... Uiteindelijk waren we meer vrienden dan geliefden en dan heb ik de knoop doorgehakt.
Mijn tweede relatie van 1,5 jaar (beiden samengewoond wel) was héél stormachtig, als ik er nu over nadenk, dan denk ik van 'hoe heb ik dat in godsnaam zo lang kunnen uithouden, al die ruzies, onenigheden, hij was vrij dominant'. Ook daar beëindigde ik de relatie.
Ik dacht: niemand zal me nog kwetsen, niemand zal mij nog veroveren. Tot ik Geert tegenkwam: hij heeft er lang moeten over doen, maar uiteindelijk is hij alles wat ik ooit gedroomd heb. Ik wist niet dat dit bestond!!! We maken ook wel eens ruzie, maar dat is steeds van voorbijgaande aard en onbelangrijk.
Dus mijn raad: als je niet denkt: dit is hét, dan is het mss beter om er niet mee door te gaan. Je gaat door een hel (ikke zelfs een paar keer), maar uiteindelijk kom je er sterk uit en dan plots, wanneer je het niet verwacht, is je soulmate er!

Valerie
04/07/09



jurgen

 Meld misbruik14-5-2009 19:26:11

hallo,
veel sterkte nog en hopelijk toch een trouw; ikzelf zit een beetje in het dezelfde senario maar bij mij is het nog 90 dagen en heb veel zin om er de brui aan te geven. Ik zie mijn vrouw ( wet gehuwd ) graag maar het begin een beetje teveel te worden heb veel toegevingen gedaan en alles een beetje tesamen van aan 1 kant komen is niet goed.



Ilse
28-5-2010
 Meld misbruik15-5-2009 12:14:47

Veel sterkte! En hopelijk komen jullie er sterker uit!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...