Nu Online
Momenteel zijn er 84 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aantal getuigen kerk maximum

  14-5-2009 8:07:44
hallo,

ik heb een probleem met de beslissing van wie tot mijn getuigen te benoemen.
Ik neem mijn zus voor ih stadhuis en had graag mijn andere zus EN mijn broer voor de kerk?
is dit mogelijk of is dit mede afhankelijk van de persoonlijke voorkeur vd pastoor? Hoe is het bij jullie?

Groetjes,

hopelijk kunnen jullie me wijzer maken
hierin
Lies

lies
18-9-2009
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1389


s
1-6-2007
 Meld misbruik14-5-2009 8:22:45

2 getuigen in de kerk kan zeker normaal. Ik dacht dat je er 4 of 5 wilde en zoveel plek is er in dat boek nu ook weer niet.
2 getuigen voor de kerk is nu niet echt uitzonderlijk veel.

Gewoon aan je pastoor vragen.
Ik snap wel dat je dat hier snel effe wil vragen, da's zoveel makkelijker. Maar hoe goed vaak de raad hier bedoelt is, er kunnen foutjes in staan. En stel dat het toch verschilt per parochie dan ben je er nikske mee. Maar ik denk dat het wel kan.



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik14-5-2009 9:54:53

Ik denk ook dat het kan hoor, maar zoals s als zei: best navragen, want sommige pastoors ;-)

Valerie
04/07/09



Saskia

 Meld misbruik14-5-2009 12:43:47

Hoi Lies,

ik en mijn verloofde mogen beide max 2 getuigens voor in de kerk. Het mocht enkel van onze pastoor als het mensen zijn die ons zeer nauw aan het hart liggen en we moesten het ook kunnen aantonen. Ik heb echt geluk dat ik zo'n geweldige pastoor heb want niet iedereen is zo gemakkelijk naar het schijnt!



Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik14-5-2009 14:12:00

hey Lies,

mijn schoonmoeder is 2 jaar geleden hertrouwd.
schoonpapa 5 jaar geleden gestorven.
bij hem ook hetzelfde verhaal.
mijn schoonmama heeft 3 zonen en hij 3 dochters.
ze waren allemaal getuige in de kerk.
maar misschien toch effen checken met de pastoor.

groetjes Daisy
25/09/2009


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...