Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zweten op je huwelijksdag ???

  12-5-2009 22:44:26
Hey bruidjes, hoe pakken jullie het probleem 'zweten' aan op jullie trouwdag? We zijn tenslotte al van 's morgens vroeg onderweg en ik zou niet willen dat de mensen op het avondfeest in zwijm vallen;-)
Een goede deo werkt toch ook maar een paar uurtjes (ook al beweren sommigen dat ze 24u frisheid garanderen) dus alle tips zijn meer dan welkom!

Krista
30/05/09

Krista
30-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1382


Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik12-5-2009 23:03:31

Ik ga opfrissing pauzes inlassen denk ik. Washandje, zeep en deo. Terug fris als een hoentje. Best op tijd doen, voor je al "stinkt".

groetjes, Carolina



Joke
18-4-2009
 Meld misbruik12-5-2009 23:23:20

Hallo

Hierbij een tip (niet enkel voor huwelijk maar ook daarbuiten): "axitrans". Loop eens langs bij je apotheker en vraag wat uitleg. je gebruikt het als een deo, één maal per dag (na een tijdje zelfs maar 1 keer per week of per maand) en blijft echt 'droog', en zweetvrij! Wel tijdig mee starten, want in het begin kan wat irritatie ontstaan.
Tijd voor waspauzes had ik echt niet op mijn huwelijksdag... was blij dat ik vooraf "geaxitansd" had!

Succes ermee!

Joke
18 april 09



Sofie

 Meld misbruik13-5-2009 7:46:40

Hey Krista

Je doet best altijd een "nood"tasje mee (laat het dragen door je getuige of iemand anders van de suite) met vanalles in: zakdoekjes (emo-momenten) een mini-deodorant, cash geld (voor fooien of zo) etc
inderdaad beetje op voorhand testen welke deodorants je het best "geurtjesvrij" houden :-)



Elke
19-9-2009
 Meld misbruik13-5-2009 8:14:54

Inderdaad, axitrans is voor zo'n probleempjes een wondermiddel. Ik gebruik het zelf ook regelmatig en na een tijdje moet je het inderdaad maar enkele keren per maand meer gebruiken.

Succes



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik13-5-2009 8:42:20

hey,

op dit forum heb ik ook axitrans ontdekt.
is echt wel een wondermiddel.

groetjes ellen



Ellen
23-5-2013
 Meld misbruik13-5-2009 9:53:06

ik neem wegwerp washandjes mee en een reiszeepje.. dan hoef ik even op te frissen en geen natte washandjes dat je moet meeleuren..



Sara
8-8-2009
 Meld misbruik13-5-2009 10:01:46

helaba iedereen,

Die axitrans is dat dan een vervangmiddel voor deo? Want mijn ventje heeft altijd last van "okselvijvers" :) En hij zoekt al lang iets om er vanaf te geraken... Wat meer uitleg is welkom!!!

Groetjes Sara
08/08/'09



vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik13-5-2009 10:11:41

is het met zo'n producten als axitrans niet zo dat je zweet dan elders komt piepen?
m'n mama heeft dit ook nog gebruikt, en 't helpt wel, maar dan ga je elders zweten, zweten op je rug is ook niet echt aangenaam ...

ik draag normaal de normale deo's (fa, adidas, ushuaia ...) maar voor ons huwelijk ben ik een flesje deo gaan halen van hetzelfde merk als m'n parfum, is wel iets duurdere deo, maar die heb ik in m'n tasje bij me, en tussendoor spray ik m'n okseltjes wat bij, om zo zweetgeurtjes te voorkomen, das toch niet zo'n drama om af en toe eens bij te sprayen :)



Nina
16-8-2008
 Meld misbruik13-5-2009 12:53:20


Op mijn eigen huwelijk had ik het nog niet ontdekt, maar nu ben ik een grote fan van axitrans! Geen 'okselvijvers' of zweetgeurtjes meer! Ik heb zelf een heel gevoelige huid, en irritatie krijg ik er niet van (natuurlijk niet vlak na het scheren gebruiken...). Het is ook niet zo dat je ergens anders meer zweet, daar heb ik nog nooit wat van gemerkt. Prima product, dus.

groetjes,

Nina



evy
1-3-2009
 Meld misbruik13-5-2009 14:43:31

Ook ik ben axitrans beginnen gebruiken 2 maand voor m'n huwelijk. Ik ben ook iemand die makkelijk zweet, zeker onder de oksels.
Echt waar, een supermiddel! Zeker proberen!

Groetjes Evy



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik13-5-2009 15:26:55

Hmmm, klinkt interessant dat product. Ik heb altijd zo'n beetje schrik dat zo'n spul niet te agressief is ofzo. Ik gebruik héél soms (is al heel lang geleden) odorex extra dry. Normaal gezien hebben ze dat bij kruidvat. Op een watje doen en je oksels deppen en dan gaan slapen. De dag erna hoef je geen deo meer op te doen. Kan wel erg prikken als je je net onthaard hebt, maar het werkt supergoed! En anders inderdaad een washandje meenemen, wat zeep en deo, maar dan een deo die niet te erg geparfumeerd is.



nuki
9-10-2009
 Meld misbruik13-5-2009 19:09:24

Hey Krista, ik gebruik al een hele tijd axitrans. Dat koop je bij de apotheker en kost bijna 13 euro voor een deoroller. Is enorm effectief maar wel redelijk agressief ook. Ik zou zeggen probeer het eerst uit, ik krijg er jeuk van aan mijn oksels maar dit wel enkel de avond dat ik het gebruik. In de zomer doe je dat 2x per week, in de winter kom ik nog niet aan 1x per week en het is nog erg effectief.
Ik kan het u alleen maar aanraden, ik ben er heel erg mee geholpen daar ik nooit lichte kleuren kon aandoen in de zomer en nu dus wel. ik heb nooit meer natte oksels gehad sinds ik het gebruik.



Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik14-5-2009 9:06:14

Er is een duidelijk verschil tussen een deodorant en een antitranspirant. Een deodorant bevat doorgaans een middel om bacteriegroei tegen te gaan (zweten op zich ruikt niet echt slecht, maar het zijn de bacterien die zorgen voor de slechte geur) en een aangenaam parfum om slechte geurtjes te 'verdoezelen' als die toch nog zouden ontstaan. Maar een deo op zich doet weinig aan het zweten zelf.
Een antitranspirant (genre axitrans ed) daarentegen, gaat specifiek het probleem van zweten aanpakken. Ze bevatten aluminiumchloride of iets gelijkaardig die ervoor zorgt dat de uitgangen van de zweetkliertjes plaatselijk verstopt zijn, waardoor je daar niet kan zweten. Geen zweet, geen geurtjes. Het is wel strikt bedoeld voor plaatselijk gebruik, d.i. onder de oksels. Want overal waar je het aanbrengt, zal je niet kunnen zweten. En zweten is heel belangrijk om voor de regulatie van je lichaamstemperatuur. Als je enkel onder de oksels niet kan zweten, is dat niet erg, want op de rest van je lichaam kan er wel nog gezweet worden. Je zou dan kunnen denken, zal ik daar dan niet beginnen 'stinken'. Normaal niet. Onder de oksels zitten graag veel bacterien, terwijl dit minder het geval is op andere plaatsen zoals rug ed.
Van axitrans bestaan 2 soorten: een normale en een voor de gevoelige huid. De normale is het meest effectief maar kan irritatie veroorzaken. Een tip: NOOIT gebruiken als je je net gescheerd hebt! Pijnlijk! De andere (groen flesje) zorgt voor minder irritatie maar is iets minder efficient (maar toch nog goed hoor). (Axitrans is er ook in een vorm voor de voeten en voor de handen. ) Beide zijn niet schadelijk.
Een andere tip om minder te 'ruiken': goed wassen met water en zeep. Dit is om de bacteriepopulatie onder de oksels te verminderen. Hoe minder bacterien, hoe minder geur. In combinatie met een goede deo of antitranspirant, volstaat dit bij de meeste mensen.



Inge
1-10-2011
 Meld misbruik14-5-2009 15:55:40

Heeft er iemand ervaring met de axitrans voor de handen? Ik heb namelijk last van zweethanden en niets is zo vervelend als iedereen een hand moeten geven met natte handen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...