Nu Online
Momenteel zijn er 210 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ideetjes nodig voor viering

  5-5-2009 15:30:05
Hallo iedereen. aangezien wij niet voor de kerk trouwen, hebben wij een extra viering die we zelf in elkaar steken. Mijn creativiteit laat me in de steek: ik zou graag naar het einde van de viering toe de aanwezigen betrekken, iets wat zij allemaal moeten doen (een wens naar ons ofzo) en iets wat voor ons een blijvende herinnering kan zijn. hebben jullie leuke tips, die niet veel kosten en die een meerwaarde geven aan de viering? bij vrienden was dit bvb een zonnebloemetje opkweken en er een wens aanhangen en dan allemaal afgeven op een moment.... alvast bedankt voor jullie hulp!

Marlies
19-9-2009
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 924


nele
8-8-2009
 Meld misbruik5-5-2009 17:14:30

Hey,
Wij trouwen wel met een pastoor, maar niet rooms-katholiek omdat het op locatie zal zijn. In onze viering zitten naar mijn idee wel leuke dingen. Zo moeten we 2 groepjes samenstellen (ouders of vrienden of collega's, ...) die beide een huwelijkswens voorbereiden en dat dan ook komen voorbrengen. Onze ouders worden enorm betrokken in heel de viering maar hoe juist blijft ook voor ons nog een verrassing. Ipv hosties gaan mijn ventje en ik trouwens brood bakken en dat uitdelen met onze getuigen die een bekertje wijn geven. En om de mensen erbij te houden wou onze pastoor liever geen misboekjes. Zo moeten de mensen wel volgen wat er gebeurt want anders zijn ze maar aan het bladeren en aan het lezen. We hebben het geluk dat onze pastoor er een interactieve viering van wil maken. Ik hoop dat je hier een beetje inspiratie uit kan halen, hoewel bij ons vooral de ouders en getuigen echt mee actief moeten zijn tijdens de viering.
Veel succes!
Nele
08-08-09



Sofie

 Meld misbruik6-5-2009 10:07:30

Hallo

Op de trouw van mijn schoonzus moest ikzelf "priester" spelen. Ze hadden een heel mooie tekst uitgeprint die ik heb voorgelezen, een soort keltische huwelijksceremonie. Alle genodigden moesten in een kring rond het koppel gaan staan en ipv een ring kreeg het bruidspaar bloemenkransen op het hoofd
Daarna hebben we buiten gegeten in volle natuur, het was natuurlijk wel een prachtige dag (29 graden en volle zon) anders zou alles letterlijk en figuurlijk in het water gevallen zijn.

veel succes nog!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...