Nu Online
Momenteel zijn er 103 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

een hele boterham

  29-8-2005 11:19:18
hoi bruidjes/bruidegommen in spé

Wij trouwen binnenkort (de 16e september) en ik heb nog een paar vraagjes/probleempjes (het is eigenlijk een heel pak):

- we hadden ervoor gekozen om geen ceremoniemeester in te huren. Nu is het wel zo dat ik hiervoor op mijn beste vriendin mag rekenen - we gaan ons één dezer dagen eens samenzetten om alles te overlopen. Vandaar mijn vraag, wat verwachten jullie van de ceremoniemeester? Het enige wat ik me tot nog toe kon bedenken, was de volgorde van de suite. Verder? Ik zou haar graag wat tips geven want ik vind het heel lief dat ze dat wil doen voor ons!
- onze dag begint als volgt: opmaken, klaarmaken en om 11 komt hij mij halen voor foto's. De trouw is om 14u in het gemeentehuis bij mij, en nu hebben de moeders beslist om tussen de foto's en de plechtigheid elk weer naar huis te gaan!!!!!! Ik kan hier echt niet bij, dat is toch niet gebruikelijk, of wel? Zogezegd om "op te frissen" en om geen hele rimram met broodjes bij mij te moeten voorzien. Zucht. Mijn toekomstige komt dus voor de foto's, gaat dan weer naar zijn ouderlijk huis en komt nadien terug?! Hoe doen jullie dit? (en vooral: hoe kan ik dit voorkomen?)
- mijn ouders hebben voor de stoet naar het gemeentehuis plots een andere wagen (normaal deden we dat ook al met de oldtimer van mijn ventje) gekozen van iemand uit de familie. Ik heb geen probleem met "gewone" wagens, maar toch vind ik het niet kunnen dat ik in een oudagelijkse auto naar het gemeentehuis gereden word :( 'k had een ceremoniewagen in gedachten, vandaar. Ik wil mijn ouders en mijn nonkel die met zijn auto als chauffeur optreedt niet beledigen, maar hoe breng ik hen aan het verstand dat een ceremoniewagen (die zijn er sowieso in de familie) echt wel leuker is?
- tenslotte, jullie hebben het misschien al gelezen op het forum, ik sukkel nu wat met mijn gezondheid. Mijn beste vriendin (die die ook ceremoniemeester zal zijn) organiseert een bachelor party, wat ik ontzettend tof vind. Maar ze doet dat twéé dagen ervoor - ze heeft me wel verzekerd dat het "proper" zal blijven en niet te lang zal duren, maar hoe benadruk ik dat ik (ook met mijn sukkelende longetjes in gedachten) echt niets speciaals wil, zonder haar te kwetsen?

Dit zijn voorlopig zo wat mijn laatste bekommernissen. Voor de rest komt alles wel in orde ... Alvast dank voor jullie antwoorden en tips, en wat zal ik dit forum missen na de 16e ;)

groetjes
Gaëlle

Gaëlle
16-9-2005
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 652


Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik29-8-2005 11:39:02

Dag Gaëlle,


wij trouwen op 09/09/05! nog 11 dagen te gaan... spannend!!!

ook wij hebben geen ceremoniemeester, we wouden alles losjes.

Wel onze planning:
mijn vriend komt me ook om 11 uur halen. dan gaan we foto's gaan nemen in Gent (we gaan voorzien dat we daar een broodje kunnen eten met de fotograaf en de cameramannen)
Rond 15u gaan we zeker maken dat we thuis zijn. en dan gaan we foto's nemen van ons met de familie bij ons in de buurt.
Om 16u begint de viering in de kerk. tot ongeveer 17 uur en om 18 uur hebben we de eerste receptie.
(ooh ja, wij trouwen een week op voorhand voor de wet: nu vrijdag dus!!!)

Nu, die auto's.. weet je, wij wonen ocharme 300 meter van de kerk, dus als het goed weer is: gaan we gewoon te voet!! regent het, neemt iedereen zijn eigen auto. 'k vond het echt wel weggesmeten geld om ceremoniewagens te nemen. als de eerste aan de kerk staat, staat de laatste nog bij ons thuis ;o))

'k zou er dus niet mee inzitten dat je familie efkens naar huis gaat om zich op te frissen hoor. je moet het positief zien he: jullie zijn nog efkens op jullie gemak, ook om jullie wat op te frissen desnoods, en tja, jullie hebben de rimram niet van de broodjes..

voor dat feestje, mmm, kan je haar niet voorzichtig duidelijk maken dat je dat liever niet hebt? allez, ik denk, de trouwdag is voor jullie veel belangrijker dan dat feestje, en als je terug hervalt, of echt ziek wordt, dan ga je je het echt beklagen.
dat feestje kan misschien achteraf gedaan worden????

alvast nog veel succes met de voorbereidingen

Groetjes

Vanessa



els

 Meld misbruik29-8-2005 11:42:30

Voor de ceremoniemeester weet ik van mijn nicht dat die ervoor zorgt dat iedereen op tijd vertrekt zodanig dat niet te laat gekomen wordt, die zorgt voor een vlot verloop van de dag, gaat mee met de fotos en doet dienst als muilezel voor de fotograaf, zorgt dat je kleed goed ligt, zorgt voor de bruidskindjes, heeft twee valiezen bij met ehbo-kit, naaigerief, panties, productjes allerhande om vlekken uit stofje te halen, houdt deuren open van wagens, zorgt bij het buitenkomen uit de kerk/gemeenehuis dat ook het afgeven van planten e.d. ordentelijk verloopt dat de kindjes hun snoepjes krijgen, .....

Wat betreft je ouders. Ik zou tegen die van mij zeggen dat hun auto wel tof is, maar dat het jouw dag is en dat je toch liever zou hebben dat zze een ceremonieauto nemen, of ze dat niet voor jou kunnen doen. Op dezelfde manier zou je verloofde dat aan zijn ouders kunnen vragen om bij jou te blijven.
Wat bertreft de broodjes, volgens mijn toekomstige schoonouders (en zij hebben al twee bruiloften georganiseerd) is het is best dat je het maken van de broodjes uitbesteed aan een bevriend koppel dat deze broodjes niet te veel op voorhand smeert, koffie maakt en de bediening doet wanneer jullie eten. Op die manier kunnen beide ouders op het gemak zijn die dag, want das misschien de reden waarom ze het niet willen.

Wat betreft je vrijgezellen avond, waarom vraag je niet of hij niet wat vroeger georganiseerd kan worden dan heb je meer tijd om achteraf te recupereren, omdat je ziek bent. Ik ga aan mijn zus vragen om hem minstens een week op voorhand te organiseren zodat ik nog een week kan bekomen.

groetjes,
Els
29-07-2006



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik29-8-2005 13:15:25

Gaelle,

Denk ook eens na over de misboekjes. Moet je vriendin die op de stoelen klaarleggen of moeten die uitgedeeld worden bij het binnenkomen. Ik heb onvoldoende boekjes, weet ik nu al, dus zal er per koppel één worden moeten gegeven. Ik moet nog aan een vriend van mijn broer vragen of hij dat wil doen. De snoepjes evt.voor de kindjes moet zij mss wel aangeven na de viering, en de duiven?
Dat van die moeders, ik zou ook een beetje teleurgesteld reageren. Wij hebben een verrassingsbrood besteld bij de beenhouwer. Zo blijft iedereen constant samen. Onze ouders vinden het ook weggesmeten geld. Maar het is jouw feest!
En wat betreft die auto, wij hebben een auto gehuurd waar zijn ouders ook niet voor waren, zij wilden liever dat wij met onze auto gingen. Allemaal niet slecht bedoeld, ze denken aan de centjes die we kunnen sparen. Maar voor die éne dag mag je toch wel je eigen vervoer kiezen hé. Ik zou gewoon heel eerlijk zijn. Zeggen dat het jullie dag is en dat jullie liever voor een andere wagen kiezen. Eerlijk duurt het langst, en jullie zullen het contentst zijn. Ik heb ook nog op het laatste nippertje veranderd van kapster. Het was een kennis die ook uitgenodigd is op de trouw en haar reactie was dat ik gelijk had om op die dag alles te doen waar ik mee beter bij voelde. Misschien reageren ze ook wel zo en anders is het wat flauw.
En ook wat je vriendin betreft, eerlijk...

groetjes
Valerie
nog 5 daagjes



Kelly
10-12-2005
 Meld misbruik29-8-2005 21:22:16

Héj Gaëlle,

Onze planning voor 10 sept., onze trouwdag loopt gelijk met die van jullie. Ik heb een kennis die alles in goede banen gaat leiden zoals: mijn kleed in orde houden (sleep omhoog naaien na openingsdans enz...), de deuren van de wagens openen, de verrassingkjes voor de kindjes meenemen enzo... Om 10.30u komt mijn vriend met zijn ouders en broer naar mijn ouders thuis. Wij vertrekken daar om foto's te gaan nemen en om 14 uur trouwen we voor het gemeentehuis. In tussentijd zitten die ouders samen, in het begin ook wat protest omdat het zo lang zou duren maar mijn mama heeft mini sandwiches en koffiekoekjes besteld zodat ze toch al iets kunnen eten. Mijn "ceremoniemeeter" zorgt dan ook voor de "bediening" van de ouders. Uiteindelijk hebben e hun aan de uurregeling en de afspraken gehouden omdat wij het zou willen. Mijn toekomstige schoonmoeder had zelfs haar kapper al vastgelegd om 11u terwijl wij willen dat ze dan al klaar bij ons is. Zij heeft die afspraak vervroegd. Dus bij ons is het toch gelukt hoe dat wij het willen...
Ah ja, heb ook een verkoudheid van eergisteren. echt storende hoest, ben nog niet naar dokter geweest maar als het eind deze week niet beter is, ga ik maar eens. Welke middeltje gebruik jij?

Veel succes!!
Groetjes
Kelly



An
24-9-2005
 Meld misbruik30-8-2005 9:06:27

Hallo Gaella,

Wij hebben een ceremoniemeester en dit is wat hij ons "belooft":
Hij komt een halfuurtje voor de bruidegom bij de bruid aan om mee te helpen moest het nog nodig zijn en alles in goede banen te leiden als mijn ventje aankomt. Hij helpt dan ook met een eerste glaasje te schenken. Hij houdt in het oog wanneer we moeten vertekken (Hij gaat bv. zeggen binnen 10 min vertrekken we, maak uw rustig klaar -WC enzo-) en in welke volgorde. Hij gaat verder ons uit de auto's laten aan het gemeentehuis en in de kerk. Hij zorgt ervoor dat de misboekjes en de snoepjes in de kerk geraken, hij zorgt ervoor dat de zangeres in de kerk betaald wordt, dat de mensen in de kerk rechtstaan als dit moet - niet iedereen weet dit uit zichzelf - hij wijst mensen met vragen de weg en hij gaat dan mee op fotoreportage om mijn kleed zo proper mogelijk te houden.
Dus eigenlijk zorgt hij ervoor dat wij heel de dag die kleine details niet in het oog moeten houden.
Qua dagplanning zitten wij helemaal anders, dus daar kan ik je niet direct mee helpen. Maar voor zover ik mij kan herinneren heb jij wel een goede band met moeder en schoonmoeder, dus ik zou hen gewoon zeggen dat het voor jullie belangrijk is om heel de dag samen te zijn en dat je zal zorgen voor een gelegenheid om hen op te frissen. Zeg hen dat er toch was afgesproken voor ceremoniewagens en niet die van Nonkel X Het is jullie dag en ze begrijpen het zeker en vast wel.
En voor je gezondheid: vraag aan je vriendin of ze het toch niet wat vroeger kan laten doorgaan . Zeg haar gewoon rustig dat je schrik hebt dat je even moet recupereren ook al blijft het proper. Dat je je sowieso al wat zwakjes voelt door je ziek zijn en al de zorgen en zenuwen van het laatste moment. Zeg haar dat je haar moeite enorm apprecieert, maar dat je tenminste 10 dagen ervoor je vrijgezellenfeestje wil.
Wees gewoon eerlijk tegen je vriendin en tegen je (schoon)ouders. Zorg ervoor dat je later geen spijt hebt omdat een paar kleine details anders waren dan jij had gedroomd, want het is jullie dag en die is er maar één keer.

Veel suc6 en ook nog eens veel beterschap,

An & Tom 24/09/05


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...