Nu Online
Momenteel zijn er 48 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bevestigen... maar dan toch afbellen...

  26-4-2009 23:38:23
Hallo allemaal,

Wij trouwen op 23/05/09.

Ten laatste vorige maandag moesten onze gasten laten weten of ze kwamen of niet. We hebben nog enkelen moeten nabellen, maar eigenlijk is dit wel binnen de perken gebleven.

Wij wonen in Limburg, en woensdag was het de 2e halve finale voor de Beker van België, met RC Genk als winnaar... De finale was eerst op zondag 24/5, maar is verplaatst naar de zaterdagavond.

Jullie horen mij al af komen zeker? Jaja, sindsdien hebben we dus mensen die afbellen, ook al hadden ze bevestigd dat ze kwamen.

Nu, ik vind, je kan supporter zijn van een voetbalploeg, maar daar eerdere plannen voor afzeggen... gaat toch wel ver he?

En sommigen hebben het lef om dat via een berichtje op Facebook te doen. Je moet maar durven he.

Gelukkig hebben we ons definitief aantal gasten nog niet doorgegeven en kleine wijzigingen kunnen altijd nog, maar dit is geen fijn nieuws om te krijgen. Het zorgt alleen maar voor meer stress, want de laatste afzegging hebben we maar juist binnen. Want: wie volgt er nog?

Ben wel ontgoocheld in sommige mensen...

Groetjes,

Inge

Inge
23-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1620


nathalie
18-7-2009
 Meld misbruik27-4-2009 8:15:12

hey inge,

ik ga ook trouwen met een voetbalfanaat... van kv mechelen, dus de andere partij in de beker finale! wij hebben ons trouwfeest speciaal niet in het voetbalseizoen voorzien omdat anders heel wat vrienden later zouden komen. dat klinkt onvoorstelbaar voor een niet-voetbalfan, maar blijkbaar heel logisch indien je wel voetbalfan bent...
maar ik vind het wel superonbeleefd dat mensen nu nog afbellen!

good luck!

nathalie



tami
26-6-2010
 Meld misbruik27-4-2009 9:04:09

Inge,

Jij bent ontgoocheld, ik zou razend zijn ! Als mensen liever naar het voetbal kijken dan naar het trouwfeest te komen, dan spreekt dat wel boekdelen over hun mentaliteit en dan kan je je afvragen in hoeverre het eigenlijk vrienden zijn...
In onze vriendenkring zitten ook heelwat sportmensen (en dat zijn dan stuk voor competitiemensen) maar die weten wel al lang hoe je een videorecorder moet programmeren !
Trek het je niet teveel aan, je kan er toch niks aan doen maar nu weet je wel waar jullie staan. Blijkbaar is voetbal méér waard. Bij mij zouden ze na het feest niet moeten afkomen van "En ? Hoe was het trouwfeest ?" want ik zou hen botweg zeggen : "Je had maar moeten komen, dan wist je het !" Heb geen respect voor mensen die eerst-wel-en-dan-niet, vooral als blijkt waarom niet ! Zij hebben tenslotte ook geen respect voor jullie want ze annuleren lafweg langs Facebook zodat ze jullie niet rechtstreeks te woord moeten staan !
De enige maar wel zeer magere troost is dat je voor hen niks hoeft te betalen.
Concentreer je op al die anderen die wèl komen want die mensen zijn jullie vriendschap echt waard ! Mensen die mensen belangrijk vinden, zijn nooit ergens afwezig.
Komaan ! Laat je door die pummels niet onderuit halen !
En maak er een spetterend, onvergetelijk feest van !

Groetjes.




isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik27-4-2009 9:37:38

Gasten kunnen tot op het laatste moment afzeggen voor zaken die onvoorzien zijn (bvb overlijden familielid of zo). Maar voor voetbal??? Dat is eigenlijk behoorlijk egocentrisch vind ik.
Ik zou hen heel vriendelijk maar beleefd vragen: 'en hoe was de match?'. Niet om ruzie te stoken, maar zij hebben lef, dan mag jij ook lef hebben. Beleefd en gepast welteverstaan. Je mag ze duidelijk maken dat je het wel door hebt, want zij leven in de gekke waan dat jij het mss niet weet, en ze lekker hun eigen ding kunnen doen.
bah



annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik27-4-2009 10:21:13

Inge,

Mijn verloofde zijn tantes en nonkels komen niet omdat ze een 'optreden' hebben met het koor. Hij vind dat ook heel jammer, echt niet leuk dat er dan niemand van uw tantes en nonkels zullen zijn. Nu ja, toen ze hoorden dat ze eten kregen en in een kasteel zou zijn, dan leken ze opeens wel weer geïnteresseerd, maar dan hoeft het voor ons ook niet meer.
Is langs de ene kant jammer, langs de andere kant leer je echt wel de mensen kennen hè en weet je hoe belangrijk je voro hen bent.
Van ons willen we al niet meer dat ze komen. ALs het enkel voor het eten en het decor is....

Ik zie het als een leerrijke periode, met idd de bijhorende ontgoochelingen.

gr
Ann



Inge
23-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 11:12:39

Hoi,

Dat doet goed, dat jullie er hetzelfde over denken.

Inderdaad, dat is egoïstisch, afzeggen voor een voetbalmatch. Zoals Isabelle zegt, voor een "echte" reden zoals ziekte of zo, kan ik daar begrip voor opbrengen.

Stiekem hoop ik dat Genk verliest, op zo'n manier dat ze gezichtsverlies lijden.

Nu, de afzeggers hebben afgedaan. Ik ben van enkele geschrokken, maar inderdaad nu weet ik wel wat ik er aan heb. En we gaan er een fijn feestje van maken, dat is zeker. De dag zelf ga ik er niet meer aan denken. Het is hun verlies, zeg maar.

En Tami, ik ben ook razend hoor, nog altijd. Maar het is, zoals je zelf zegt, een troost, dat we voor hen niks moeten betalen.

Merci voor de peptalk en ik wens jullie ook een onvergetelijke dag!!

Inge
nog 26 dagen...



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik27-4-2009 11:19:49

idd dat trekt echt op niks!

Maar langs de andere kant, beter dat ze nu afzeggen dan dat ze gewoon niet komen opdagen. (dan moet je er nog voor betalen ook)



patricia
26-7-2008
 Meld misbruik27-4-2009 15:17:14

hey, de tantes en nonkels van mijn man kwamen niet omdat het "te ver was"!. Ocharme een 40tal min. rijden via autostrade! de echte reden was dat ze dan niet veel kunnen drinken en overnachten dat vonden ze te duur! ik ga wel niet voor 60 pers. een hotel reserveren he!! Enfin van de 60 neven,nichten,tantes en nonkel waren er 5 aanwezig en de rest had als excuus dat ze op vakantie waren!! Juist allemaal op 26/07?? komaan he!! Dus ik verschiet er niet van dat er nog meer mensne zijn die echt niet beseffen hoe belangrijk zo een dag is voor het trouwkoppel!!

Groetjes en maak en een spetterend feest van!



Ans
8-8-2009
 Meld misbruik27-4-2009 16:22:23

Hey,

Wij hebben bij het kiezen van onze datum ook rekening gehouden met het voetbalseizoen, althans dat was de bedoeling. (ikzelf ben een KV supporter en zeker 30 man van onze gasten zijn dat dus ook) Wij trouwen op 8 augustus. Normaal was dan het seizoen nog niet bezig, maar nu dus wel...
Ik heb tegen al onze vrienden gezegd dat ze het zelf moesten weten, maar niemand die ons huwelijk wil missen dus de voetbal wordt even opzij geschoven die dag. Er waren er eerst die vroegen of ze nadien nog konden komen maar dat gaat dus niet vermits we met een heel diner werken. Niemand dat daar dus verder een probleem van maakt en iedereen zal er zijn :-).

Het feit dat jou gasten eerst toezeggen en dan om deze reden niet komen zegt natuurlijk veel over hen zelf. Ik zou zeggen, trek het je niet aan, en geniet met de mensen die er wel zijn!!

Grtz



inge

 Meld misbruik27-4-2009 17:08:24

Beste Inge,

Ik kan dat verhaal van ergens... Mijn vriend en zijn familie is grote fan van Cercle... Tot voor kort waren ze kanshebben voor de finale op onze trouw en zag het onweer al even opkomen: constant smsjes en bellen voor de tussenstand...

Maar neem het niet persoonlijk op... ik denk dat je echte voetbalfans toch niet kan overtuigen om naar de trouw te komen en dat ligt niet aan jullie



candy
23-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 21:30:27

hey
Ik trouw ook de 23ste mei!
Tis dus een rampdatum e!!!!
En ze bellen dan af omdat ze opeens geboekt hadden voor een verleng weekend al lang op zogezegd.. voorhand... ( uhum) en dat ze dat nu niet kunnen annuleren.

Terwijl ze al weten dat wij trouwen op 23ste mei van 27 DEC 2007!!!!! en wij aan iedereen kaartjes gestuurd hebben van: hou de datum vrij.

wij zijn ook op onze tenen getorten.. En er zaten dus ook voetbal liefhebbers tussen.
Ik vind dus dat dit dus niet kan e..
en inderdaad via facebook.. en wij maar allemaal slikken.

Ik ben bijna zo ver dat ik Valium nodig heb!



candy
23-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 21:32:10

En ik hoop e...dat ze flink verliezen.
Als ik mijn eieren breng naar de Arme klaren, doe ik er nog een schoonmaakbiddel bij dat ze bidden dat ze verliezen. né...



daisy
19-9-2009
 Meld misbruik27-4-2009 23:05:56

Beste inge,
Ik zou het ten eerste zelf heel erg vinden als genk moest verliezen omdat ik zelf en mijn toekomstige hele grote fans zijn van krc genk.Ik begrijp dan ook wel dat een bepaald aantal van u volk niet kan komen.Wij hebben met de datum te moeten kiezen voor onze trouw ook moeten puzzelen ivm de voetbal wij nemen het risico in september dat er hopelijk op die zaterdag een uitmatch zal plaats vinden of zelfs eventueel geen match.Ik weet dat het voor heel veel mensen ook gewoon belangrijk is.Het is toch belangrijker dat je weet dat je volk komt als ze niet komen is dat pech voor hun het is jou dag en daar heb je alleen je toekomstige voor nodig.
Mvg



jessie
31-7-2009
 Meld misbruik28-4-2009 8:37:31

Je moet weten dat je huwelijk en alles daarrond alleen maar belangrijk is voor jezelf. Andere mensen gaan hier niet zo in op. Andere mensen hebben ook hobby's en andere interesses. Als je het definitief aantal gasten nog niet hebt doorgegeven zie ik het probleem eigenlijk niet in.



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik28-4-2009 9:44:22

hey,

wat jessie zegt ivm ons huwelijk en dat wij eigenlijk de grotste enthousiastelingen zijn begrijp ik volledig.

maar als een toekomstige mama trots haar echo's toont enzo dan ben je toch ook een en al oor. awel dan moeten ze die paar maanden helse bruiden ook maar overleven.
ikzelf heb het voordeel dat MIJN vrienden zeer enthousiast zijn en mijn vroeger buurmeisje ook.
mijn ouders en meme ook, maar bjorn zijn ouders, tja, als je over den trouw begint beginnen ze over iets anders. niet met opzet, gewoon nogal boeren blijkbaar.

enfin, over de voetbal... kan dat dus niet begrijpen he...

of je nu een hobby hebt of niet, doe ff normaal. ben ooit eens bijna over tafel gesleurd door een aangetrouwde neef van bjorn. we waren een datum aan het prikken om met alle tantes en nonkels en kleinkinderen en meme en pepe eens samen te komen.
1 datum kwam voor iedereen uit, behalve voor die neef want die ging naar de voetbal.
toen ik voorstelde om eens 1 keer niet te gaan want de datum lukte voor echt iedereen werd die nogal hysterisch... tja.

en daisy, niet persoonlijk... maar ik begrijp het niet dat een aantal personen niet naar den trouw kan komen omdat het nu stomme voetbal is...
beetje respect he

inge probeer zo rustig mogelijk te blijven onder de situatie , je hebt altijd echt domme mensen.
laat je dag niet verpesten, maar ik zou ze nadien, zonder ruzie wel eens vragen of het echt de moeite waard was!!!
voetbal boven vriendschap / familie en respect.
en da is niet alleen voor de voetbal, maar ook voor zo domme andere dingen.
en ben nu wel empatisch, bjorn zijn tante en nonkel baten een taverne uit, het weekend dat wij trouwen is het daar nu net kermis.
ze zegden ons dat ze heel graag gingen komen, maar dat ze tijdens hun beste weekend qua verdienste dit niet kunnen maken.
spijtig genoeg voor hen zijn ze al 6 werkkrachten kwijt die normaal gezien kwamen helpen maar die dus op onze trouw zitten.

enfin, tis echt een epistel geworden, maar kan hier echt niet bij met mijn hoofd.
laat ze het gerust eens voelen dat je het echt wel niet kan hebben zulk gedrag, maar doe dit na de trouw. dan kunnen eventuele gevolgen je nog niet slechter van gevoel maken.

groetjes ellen,



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik28-4-2009 13:00:14

dat vind ik dus wel cru.. dat mensen liever naar voetbal gaan dan naar de trouw van een familielid of vriend!?

Voetbal kan je opnemen en bekijken zo vaak je maar wil.. die mensen trouwen maar 1 keer!!!




Irena
17-9-2016
 Meld misbruik28-4-2009 17:01:33

Ik kan je situatie helemaal begrijpen. Wij zitten met hetzelfde probleem maar een klein graadje erger. Mijn verloofde is hevig supporter van KV Mechelen en ik... KRC Genk. Hij is natuurlijk doodongelukkig dat hij niet kan gaan kijken en ik ook wel, maar daar is natuurlijk niets aan te doen.

We hebben gedacht om een scherm te zetten zodat iedereen kan kijken (veel supporters van Genk in de familie), maar ik heb zoiets van dit is onze dag. Mijn verloofde en ik staan in de kijker en niet de voetbal. Ik vrees ook dat het de sfeer een beetje zal breken. Dus nu gaan we waarschijnlijk de tussenstanden laten afroepen om het kwartier. Als we niets doen, gaan ze toch om de de zoveel tijd naar de auto om te horen wat de stand is.

Gelukkig bij ons nog maar 1 persoon afgebeld (de partner van een collega) dus ik til er nog niet te zwaar aan.

Veel succes!!!

Irena



tami
26-6-2010
 Meld misbruik28-4-2009 20:43:07

@ Irena,

een scherm zetten zou ik ook niet doen. Dat is het voetbal extra in de verf zetten en is het dan nog wel een trouwfeest ? Bovendien, stel dat er bij een doelpunt betwisting is en dat daardoor de gemoederen verhit raken onder de 'supporters' :/
Echt niet aan te raden maar je kan bv. wel aan de DJ vragen dat die af en toe de stand omroept, dat wordt nog gedaan.
Veel sukses nog !



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik29-4-2009 0:00:10

Verschrikkelijk sech. Sommige mensen kunnen toch echt lomp lomp lomp zijn hoor. Ik versta dat echt niet. En dan zijn er hieronder nog die dat verstaan???? Dat vindt ik nog erger.
Weet ge beter nu dan op de laatste moment.

groetjes, Carolina



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik8-5-2009 13:53:30

hey Inge

Dat bewijst hoe belangrijk die mensen jullie vinden tov de voetbal.
Iets om je lessen uit te trekken.
Ik was met dergelijke smoesjes ook niet gediend. Een vriend van ons zei dat hij misschien maar halfweg het eten ging kunnen komen als zijn basketbal ploeg waarvoor hij supportert verder ging naar de halve finale.
Ik heb hem toen gezegd dat hij volledig komt of niet, er is niets daartussen tenzij je moet werken.
Hij is toch heel de avond gekomen!
Het is gewoon onbeschoft.
Nuja die mensen klasseer je dan en je weet wat je eraan hebt in de toekomst, maar het is inderdaad soms pijnlijk confronterend!
Trek het je niet te zeer aan, ik denk dat elk koppel wel zo een mensen op de gastenlijst staan die het allemaal net niet serieus genoeg nemen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...