Nu Online
Momenteel zijn er 76 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tijd tussen kerk en feestzaal- hapjes?

  25-8-2005 19:54:48
Hallo,

Nog 9 dagen te gaan en dan is het onze grote dag. We hebben met de ouders onze dag gaan bespreken en nu is er het één en ander verandert. Om 12u komt de familie en de getuigen bij ons thuis toe om samen belegde broodjes te eten. Om 13.30u trouwen wij voor de gemeente, om 14.30u voor de kerk. Normaal gezien gingen wij na de mis naar mijn vriend zijn ouders met de familie om een glaasje te drinken. Maar omdat we met 60 personen zijn, zien zij dat niet zo goed zitten om dat bij hen thuis te doen, dus is dit nu toch bij ons. Wat zouden jullie hen presenteren in die tijd? Ik vermoed dat dit voor een uurtje is ongeveer en dat we dan samen naar de feestzaal rijden. Geven wij hen gewoon iets te drinken (schuimwijn, pintje, wijn, fruitsap?) met een hapje. En welke (gemakkelijke) hapjes. Evt. iets dat wij op voorhand in potjes kunnen doen de dag voordien zodat we maar een folietje af te halen hebben.

Groetjes
Valerie

Valerie
3-9-2005
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1244


Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik25-8-2005 19:55:32

sorry, veranderd moest met een 'D'!!



Nancy
15-7-2006
 Meld misbruik25-8-2005 21:12:58

Hoi
Afgelopen weekend moesten we ook allerlei hapjes maken omdat we familie op bezoek hadden. We hadden kleine worstjes in een potje gedaan (in GB of Aldi kan je dat halen), een soort van chips in dipsausjes. Had allerlei soorten kaas gaan halen waar ze een stukje van konden snijden en wat stokbrood er bij gelegd. Eventueel rauwe worteltjes en bloemkool met dipsausje? Misschien nog wat chips of koekjes. Ik zou ze toch ook niet te veel geven, stel je voor dat ze geen honger meer hebben tegen dat het avondfeest begint :-).
Succes.
Groetjes
nancy



cindy
10-6-2006
 Meld misbruik26-8-2005 7:17:22

hoi

of kan je niet aan de buurvrouw vragen of die van die kleine worstenbroodjes wil opwarmen tegen de tijd dat je komt.

grts cindy



An
24-9-2005
 Meld misbruik26-8-2005 8:25:26

Hou het sober. Zoals al gezegd is moet er die dag nog veel gegeten worden.
Bij ons loopt het als volgt:
- 09.30u komt de bruidegom aan met zijn gevolg. Daar wordt de eerste fles champagne gekraakt met een droog koekje. Mijn moeder wilde eerst kleine koffiekoekjes voorzien, maar de hapjes die ze uiteindelijk voorziet zijn "vlekkenvrij". Iedereen staat dan in volle ornaat klaar en als er dan gemorst wordt.
- 10.30 u gemeentehuis
- 12u kerk
na de kerk gaan wij foto's nemen, w de suite aan de feestzaal afgezet waar een broodjesmaaltijd is voorzien en gaan hele goede vrienden van mijn ouders een belegd broodje voorzien bij mijn ouders thuis voor mijn tantes en nonkels die van verder komen. Zij kunnen zich daar dan nog verder opfrissen om nadien naar de zaal te komen voor de receptie en het avondfeest. De familie van mijn ventje woont allemaal in de buurt op een paar enkelingen na die dan wel bij iemand anders terecht kunnen.

Hebben jullie niemand die je kan betrouwen, die tijdens de mis of de burgerlijke plechtigheid wat broodjes wil beleggen met kaas en hesp (slaatjes zou ik niet doen, want dat w morsen)?

Groetjes,

An & Tom 24/09/05



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik26-8-2005 9:25:34

De buren kennen wij niet. Wij hopen ze te leren kennen bij de schieting.
En wij eten 's middags al belegde broodjes die ik bij de traiteur heb besteld. Niemand kan eventjes naar huis want ze komen van overal, natuurlijk niet in de buurt van ons.

Groetjes
Valerie



An
24-9-2005
 Meld misbruik26-8-2005 9:40:43

Wat altijd snel klaar is:
- buggles chips met boursin
- kleine croque-monsieurtjes die je al een beetje vooraf bakt en dan nog even terug in de grill om op te warmen
- kleine brochettes die je al wat kan voorbakken en dan nog eventjes terug in de pan voor het opdienen
- warme hapjes om in de frituur te bakken, zoals loempiaatjes, bitterballetjes, ...
- cocktailprikkertjes met een kerstomaatje en een mozarellabolletje en een blaadje basilicum en vlak voor eht opdienen kruiden en olie erover
- scampi's in currysaus, kan je ook op voorhand maken en dan in een kookpot opwarmen en in een klein kommetje of lepel serveren
- kleine pizza en worstenbroodjes die je maar in de oven hoeft te schuiven
- ....
of meer in de dessertenstijl:
- fruitsla
- rijstpap
- chocolademousse
- een ijsje
- taart

Ofwel snij je op voorhand broodjes ('s morgens) en zet je een grote pot klaar met worstjes in en een met zuurkool. Even opwarmen en je kan hotdogs serveren, maar dat w volgens mij echt al wel gepros.

Heb je geen slager/traiteur in de buurt die eventueel een schotel met hapjes kan klaarmaken tegen dat je thuiskomt?

Een kaasschotel is ook redelijk rap op tafel gezet, maar dat w allemaal al heel uitgebreid vind ik.

Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel tijd jullie dan hebben hé.

Dit zijn voorlopig de tips waar ik zo direct opkom.

Groetjes,

An & Tom 24/09/05



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik27-8-2005 13:33:39

Rauwe groenten zoals radijzen, bloemkool met een dipsausje kan je op voorhand klaarmaken en is lekker.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...