Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen voor de wet in Brugge

  23-4-2009 9:45:35
Hallo!

Aangezien mijn toekomstige helemaal niet gelovig is (en ik daar toch op z'n minst ook niet zo fanatiek in ben), hebben we beslist om niet voor de Kerk te trouwen.

Omdat we al een paar "alternatieve" vieringen gezien hebben, en dat ook niet ons ding lijkt te zijn, zouden we het erop houden om te trouwen voor de wet en dan eventueel 's avonds op het feest een woordje te zeggen.

Nu vroeg ik mij af of er iemand weet of het op het stadhuis van Brugge gebruikelijk is de wettelijke plechtigheid wat te "rekken", eventueel plaats te maken voor een liedje of geloften?

Ik vroeg me ook af of het gebruikelijk is om meerdere getuigen te hebben?

Anouck
12-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1216


tami
26-6-2010
 Meld misbruik23-4-2009 11:48:32

Anouck,

volgens mij is het rekken van de plechtigheid alleen mogelijk als dat voor de ambtenaar vd burg. stand geen bezwaar is of als er na dat van jullie, geen ander huwelijk gepland is...
Voor zover ik weet heb je max. 2 getuigen.
Groetjes.



heidi
27-6-2009
 Meld misbruik23-4-2009 15:45:32

Bij vrienden van ons wordt er zelfs gezongen naar het schijnt. Trouwen ook in Brugge...
Groetjes



Heidi
10-7-2010
 Meld misbruik23-4-2009 17:07:36

Hallo,

Mijn vriendin had 5 zussen en vond het moeilijk om haar getuigen te kiezen.
Voor het kerkelijk huwelijk had ze de 2 oudste zussen als getuige. Haar man had zijn zus en zwager als getuige.

Ik weet niet exact of het kon bij het burgerlijk huwelijk.

Veel succes.



isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik25-4-2009 13:20:00

Hoi
het hangt af of er trouwers achter jullie komen. Normaalgezien duurt het 10 à 15 minuten, als jullie het langer willen, moeten jullie meer tijd 'reserveren', denk ik.
succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...