Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Binnenkomst zaal

  25-8-2005 9:20:53
Hoi iedereen,

Het is bijna zover voor ons!

Maar ik heb een praktisch probleem: mijn schoonouders in spé zijn gescheiden. Mijn schoonmoeder wil mijn schoonvader absoluut niet zien. Met ons huwelijk maken ze nu een uitzondering.
Maar: ik had gedacht om de ouders als laatste de zaal te laten binnen komen maar dit wil mijn schoonmoeder nu niet omdat ze dan in die ruimte moet achter blijven met mijn schoonpapa.

Hoe zouden jullie dit oplossen? Gewoon ouders aan tafel laten gaan zonder veel poetspats? Dat ze dus samen met andere familieleden gewoon naar tafel gaan ofzo?

Groetjes,
Sophie

Sophie

Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1274


cindy
10-6-2006
 Meld misbruik25-8-2005 10:37:25

JE KAN BV LATEN AFROEPEN HIER IS DE MOEDER VAN DE BRUIDEGOM, en dan kan je zeggen hier zijn de ouders van de bruid, en dan hier is de vader van de bruidegom, en rtrtrtrtrtrtrtrtrtrtr hier is het bruidspaar!!! dan hebben ze allemaal appart een applaus gekregen he. alle ik weet niet zenne ik heb wel wat fantasie :))))

grts cindy 10.06.2006



sonja
30-9-2005
 Meld misbruik25-8-2005 11:19:07

Vind het idee van Cindy schitterend.



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik25-8-2005 12:01:28

Of misschien de 4 ouders samen laten binnenkomen?



Sophie

 Meld misbruik25-8-2005 12:49:48

neen, dat is net het probleem: zijn moeder wil gewoon op geen meter van zijn vader staan.
dus wil zelfs in een zaal op meters van hem verwijderd staan.



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik25-8-2005 13:31:52

Hallo,

Mijn schoonouders zijn ook gescheiden en bij het binnenkomen van de zaal zijn eerst de drie vrouwen binnengekomen gevolgd door de drie mannen en daarna wij.
Iedereen vond dit een schitterende oplossing.

Groetjes,
ann



Els
1-4-2006
 Meld misbruik25-8-2005 15:59:45

Ik vind je schoonmoeder wel kleinzerig hoor... Er zijn zoveel mensen waar je misschien niet meer overeen komt, maar je gaat er toch niet dood aan?? niemand verplicht je om met iemand anders te babbelen hé... bij mij zou het zijn: iedereen wordt afgeroepen en die schoonmoeder die komt dan maar eens binnen als ze de weg veilig vindt, desnoods met een maliënkolder aan!



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik25-8-2005 17:24:27

Hoi Sophie,

Misschien een kleine tip.
Doe ook eens navraag bij het gemeentehuis hoe de ouders moeten zitten. Bij ons wilden ze er niet vanaf wijken en moesten de natuurlijke ouders naast mekaar zitten. Dit kon helemaal niet voor mijn schoonmoeder, gelukkig heeft onze ceremoniemeester dit goed weten op te lossen.

Beter probleempjes voorkomen hé!
Gr,
Ann
Al 54 dagen getrouwd!



An
24-9-2005
 Meld misbruik26-8-2005 8:37:10

Hallo,

Wij weten natuurlijk niet wat er allemaal gebeurd is in de interne keuken van je schoonouders, maar duidelijk is dat je schoonmoeder echt niet is opgezet met je schoonvader.
Vraag mss eens aan haar wat zij wel mogelijk ziet. Vraag rustig of ze echt niet naast hem wil staan, dat ze er niet moet mee praten.
Hoe lossen jullie dit de rest van de dag op. In het gemeentehuis, de kerk, ...
Onze ceremoniemeester vroeg als 1 van de eerste vragen in de tijd of al de mensen van de suite nog bij hun oorspronkelijke partner waren en of er delicate situaties waren. Bij ons was dit nu niet zo, maar als je eens een ceremoniemeester contacteert komt die mss wel met een eenvoudige oplossing.
Als je schoonmoeder echt niet in 1 ruimte met je schoonvader wil, zou ik inderdaad gewoon iedereen apart aan tafel laten gaan (elk in hun hoek van de zaal). Als het echt zo gevoelig ligt - beter mogelijke ruzies ed vermijden.
Het is mss voor haar al een hele overwinning van voor jullie trouw een uitzondering te maken en hem nog eens te zien. Ze heeft mss alle redenen hiervoor.

Dus, bespreek het eens samen zou ik zo zeggen.

Alvast veel suc6 en laat het zeker je mooie dag niet beïnvloeden,

An & Tom 24/09/05



Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik26-8-2005 14:55:05

Hey Sophie

Ik ken dit probleem een beetje. Mijn ouders zijn ook gescheiden. Ik heb wel een voordeel, ze spreken nog tegen mekaar en ze zijn alle twee hertrouwd. Dus kunnen ze zelf als koppel binnen gaan. Ik heb dit ook op voorhand gevraagd of het een probleem is om naast mekaar te zitten of niet. Maar daar hebben ze echt geen probleem mee, voor deze ene speciale dag voor mij, willen ze dat doen.

Veel succes, maar vraag aan beide partijen wat ze wel en niet willen. Zo is iedereen een beetje blij.

Groetjes
tascha


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...