Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Priester

  6-1-2004 11:35:54
Wij trouwen in de kerk in Roeselare, maar wij zouden graag hebben dat een priester van een andere stad de viering leidt. Kan dit? Hoe moeten we dit praktisch doen? Waar vinden we het telefoonnummer van die priester?

Marjolein

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 531


An-Sofie
3-3-2008
 Meld misbruik6-1-2004 12:12:14

Wij hebben ook een andere priester dan die van de eigen parochie, een neef van mijn moeder.
Wat je moet doen, is eerst naar de parochiepriester stappen, want die moet toestemming geven om zijn kerk te gebruiken, en bij hem moet je de kerk reserveren. Dan zeg je hem ook meteen dat je het met een andere pastoor wil, delegatie heet dat met het juiste woord.
Normaal gezien gaat de parochiepriester daarmee akkoord, en vanaf dan is het vooral die andere priester die alles doet. Hij maakt jullie trouwdossier op, en heeft meerdere gesprekken met jullie, om de dienst voor te bereiden.
Telefoonnummers vind je gewoon in het telefoonboek, bij de parochies, en misschien ook wel op www.kerknet.be

veel succes!

An-Sofie



Kathy

 Meld misbruik7-1-2004 11:29:38

hallo Marjolein,
in welke kerk van Roeselare trouwen jullie? Het is toch ook de 18° september he, net zoals van ons.... gelukkig trouwen wij in Brugge voor de kerk...
succes met je voorbereidingen nog!
groetjes
Kathy



Theo

 Meld misbruik27-4-2004 22:08:33

De betaalbare videoreportage.Met 2 camera’s ,en goedkoper dan elders:
www.videomanie.be



Theo

 Meld misbruik27-4-2004 22:08:33

De betaalbare videoreportage.Met 2 camera’s ,en goedkoper dan elders:
www.videomanie.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...