Nu Online
Momenteel zijn er 245 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal

15-4-2009 11:25:53
Waar moet je allemaal aan denken als je een feestzaal gaat gaan bekijken?
Wat moet je zeker vragen?

Mandy
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 433

Katrien
27-2-2010
 Meld misbruik15-4-2009 11:28:18

Wat je zeker moet doen:
-Wc's eens bekijken. Ik vind dit wel belangrijk. Een mooie zaal met vuile en vieze wc's kan toch niet?

Wat je moet vragen:
-Of de prijzen inclusief of exclusief btw zijn

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik15-4-2009 11:48:17

Dag Mandy,

bij een feestzaal moet je eerst en vooral kijken of de zaal groot genoeg is voor het aantal mensen dat je denkt te ontvangen.

Je kunt ook kijken hoe alles verzorgd is: is het netjes, staat de indeling je aan, is er een terras of tuin,...
En idd vragen of de prijzen inclusief of exclusief BTW zijn.

Je kunt ook altijd vragen of je eventueel de keuken mag zien. Niet iedereen doet dit maar als er niks te doen is die dag, dan kan dat zeker wel. En dan zie je ook of alles professioneel en proper is.

Vraag zeker of ze met drankenforfaits werken als ze je die info op voorhand al niet geven.

Je kunt ook vragen hoe groot de tafels zijn en welke vorm ze hebben. (handig voor als je wat aan je tafelindeling begint te denken).

Vraag of het mogelijk is om op voorhand de menu te proeven die je hebt uitgekozen. Als dit niet naar wens is, kan je nog steeds van gedacht veranderen. En of er aangepaste menu's mogelijk zijn voor vegetariers en kinderen. (is meestal geen probleem meer maar je kunt maar zeker zijn hé)

Dat komt momenteel zo wat in mij op.

Groeten,
Eva

tami
26-6-2010
 Meld misbruik15-4-2009 13:04:18

hi,

wat wij nog als vragen hadden -want de meeste werden al op de bezochte websites beantwoord- :
- welke voorzieningen voor kinderen ?
- waar kunnen kinderen terecht bij slecht weer ?
-oppervlakte feestzaal, plaats waar discobar komt, stenen of parketvloer of... ?
-tafelindelingen beschikbaar (om te downloaden => excel document) ?
- menukaarten beschikbaar of niet en betalend of niet ?
- tafeldecoratie gratis of niet en wat houdt het in ?
- hoeveel tafels en welke vorm ?
- wij willen bv. schotels uit 2 verschill. all-in menu's om er 1 menu mee samen te stellen, kan dat ?

Wat onze ervaringen zijn met feestzalen :
- hoe sneller antwoord op een eventuele mail, hoe serieuzer de zaaluitbaters
- hoe uitgebreider en duidelijker de website, hoe beter (dat geeft vertrouwen en bewijst dat de zaakvoerders goed geroutineerd zijn in huwelijksfeesten).
-Hoe meer positieve punten je kan opsommen (en de prijs hoort daar bij) hoe beter.
Wij hebben voor alle zalen eenzelfde lijstje met onze prioriteiten opgesteld in excel (prijs, ligging, kindervoorzieningen, grootte vd zaal, e.d.)en dat voor elke zaal ingevuld. Daardoor krijg je een duidelijk overzicht van wat je hebt voor welke prijs...

Tenslotte vragen ook aan de zaal een verzekering ingeval het feest plots niet meer in hun zaal zou kunnen doorgaan.
De zaal vraagt immers ook van ons garanties (voorschot) om er zeker van te zijn dat wij niet afblazen, dus in omgekeerde richting moet dat dan ook, vinden wij. De zaal kan haar activiteiten stopzetten om bepaalde redenen, of afbranden, verwoest worden of beschadigd door storm of waterschade, waardoor ze tijdelijk onbruikbaar is... dan moeten er alternatieven zijn om ons, ons feest en onze gasten op te vangen, dus vragen wij dat expliciet ! En is de zaal daar niet blij mee, dat is dan jammer maar wij willen het wel op papier, zoals al de rest.

An

Meld misbruik16-4-2009 9:05:31

Omdat je je zaal dikwijls een jaar vooraf vastlegt en je de prijzen dan bespreekt kan je best even informeren hoeveel deze kunnen stijgen. Ik heb al gehoord van 10% en meer, wat op het totale kostenplaatje wel een hoop geld is. Indien je iets afspreekt kan je dit best op papier laten zetten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...