Terug naar overzicht
Hallo,alles hangt er wat van af wat voor een trouwfeest jullie willen he. Je kan daar heel ver in gaan...- Ceremoniemeester hebben we niet genomen, ik vond dat echt niet nodig en alles is perfect gelopen.- Fotograaf: dat is ook afhankelijk van je budget, je kan kiezen voor iemand die 500 euro vraagt, je de foto's op cd geeft, en gedaan. Je kan ook kiezen voor absolute kwaliteit en een prachtboek en dan ben je algauw 2000 euro kwijt.- Uitnodigingen hebben wij zelf gemaakt via extrafilm.be.- Best is inderdaad dat je eerst je feestzaal vastlegt, zodat je zeker bent dat het die dag kan doorgaan.- Ik ben in mei gehuwd en heb in oktober mijn kleedje (toen net nieuwe collectie) besteld.Je kan ook heel veel info vinden op ik-trouw.org.Groetjes,elisadiana1@hotmail.com
Dag Mandy,ik ga antwoord proberen geven op zoveel mogelijk vragen:- Ceremoniemeester: wij hebben deze niet genomen omdat ons burgerlijk huwelijk een dag voor ons kerkelijk huwelijk is. En een ceremoniemeester voor alleen maar kerkelijk huwelijk leek ons wat te duur.- Fotograaf: wij hebben geluk want de schoonmoeder van mijn broer gaat de foto's nemen en we mochten ons budget toen schrappen. Wij hadden oorspronkelijk zo een €1500 voorzien hiervoor. Maar heb al goedkopere en duurdere prijzen gehoord en gezien.- Uitnodigingen: onze uitnodigingen maken wij zelf. We hebben ons materiaal uit de AVA gehaald en zijn nu aan het knutselen.- Het is inderdaad het beste om eerst naar een feestzaal te kijken en deze vast te leggen. Je moet ook wel tegelijkertijd naar een kerk kijken en de pastoor contacteren want deze twee gaan samen. (tenzij je niet voor de kerk trouwt) De gemeente heeft minder haast.- voor je kleed moet je naar verschillende dingen kijken. Eerst en vooral het merk want de levertijden verschillen daarin. Ook of je een kleed wilt uit de huidige collectie of uit de nieuwe collectie. Of laat je een jurk maken? Ga gewoon bruidsbladen kopen en eens een afspraak maken met een bruidswinkel.En het belangrijkste: geniet er van!Groeten,Eva
Dag MandyWij betalen 150 euro voor onze ceremoniemeester (zowel voor de wettelijke als het kerkelijk huwelijk)Voor onze fotograven betalen we 500 euro ( ze komen heel de dag met twee en we krijgen alle foto's op dvd en in optie hebben we ook een digitaal fotoalbum genomen voor 200 euro extra).Voor de uitnodigingen zullen we 650 euro betalen voor een 150 uitnodigingen bij de drukker (in Zwevegem).Je kan inderdaad best zo snel mogelijk een zaal vastleggen. Wij trouwen eind oktober en hebben onze zaal vorig jaar begin oktober vastgelegd. We hebben onze trouw zelfs 2 weken moeten uitstellen omdat er geen plaats meer was.In september, oktober komen inderdaad de nieuwe trouwcollecties uit. Ik heb mijn kleed dan ook al in oktober besteld (en ik trouw dit jaar in oktober), omdat ik anders de nieuwe collecties zou missen.Veel succes met de verdere voorbereidingen.groetjesVanessa
hoihet belangrijkste is dat je 'alles' rekent, en niet enkel de grote kosten zoals het eten & de zaal, de uitnodigingen, de ceremoniemeester, de ringen, de kledij, ... Maar vooral de kleine dingen lopen aardig op, omdat we die in ons hoofd niet meerekenden op voorhand: postzegels op de uitnodigingen, bloemversiering in de kerk, oorbellen, trouwboekjes zelf, lunch thuis met de ouders tussen het burgerlijk huwelijk en het avondfeest, het vervoer, paraplu's voorzien, ... en zo veel meer. Ik zou zeggen: maak een lijstje aan met alles wat je moet doen, en dat vul je telkens aan. Is best heel wat, maar zo ben je er zeker van dat je niets over het hoofd ziet. Succes!!!!
Een ceremoniemeester vind ik eerlijk gezegd overbodig. Ik zou het persoonlijk ook helemaal niet leuk vinden moest er de hele tijd iemand zijn die zegt wat we wel of niet moeten doen. Het kan inderdaad handig zijn, maar als je een ietwat beperkt budget hebt, is dit één van de eerste zaken die ik zou weglaten.Onze fotograaf is nog niet zo lang bezig met dit vak en vraagt bijgevolg niet veel. Ik heb prijzen gevraagd bij een aantal professionals, maar de prijzen lopen erg uiteen: van €500 tot €2000. Gulden middenweg: €1000.Uitnodigingen kan je eventueel zelf maken in Publisher bijvoorbeeld. Website: vb. www.poobies.com Inderdaad, er komen altijd onverwachte kosten bij. 10% extra incalculeren is geen slecht idee denk ik.Je kan inderdaad al gaan zoeken naar een zaal. Bepaalde zaken zijn zeer snel volgeboekt.Ik zou nog wachten met het kiezen van een kleed. De nieuwe collecties komen rond september in de winkels en volgens mij heb je dan zeker nog tijd.Veel succes met de voorbereidingen!
Hallo,Hallo,Een ceremoniemeester gebruiken ook wij niet.Als fotograaf hebben wij een nonkel van mijn toekomstige dus ook dit is een meevaller. Bij ons ligt de feestzaal al vast van december 2008 en hadden toen al niet veel keus meer voor 14/05/2010 dus ik zou zeggen niet al te lang meer wachten.Mijn kleed is nu +/- 2 weken besteld dan zit je idd wel in de collectie van 2009 maar als je dat niet erg vind en ik wilde het risico niet lopen om dan in de andere collectie men goesting niet te vinden.Sommige vinden het snel maar ik denk dan maar het is een dag om nooit te vergeten en voor een bruid is haar trouwkleed toch SUPER belangrijk.De nieuwe colectie is vanaf september - oktober 2009)14/05/2010