Nu Online
Momenteel zijn er 97 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

prijsvergelijking zalen Oost-Vlaanderen

  12-4-2009 16:54:32
Hello mede-trouwers!

Ik ben sinds 5 april verloofd (joepie ! :-)) en zal ergens in mei 2010 trouwen. De exacte datum hangt nog af van de feestzaal.
We zijn op zoek naar een zaal in Oost-Vlaanderen (regio Evergem of verder). Het aanbod is nogal groot en daarom vroeg ik me af of er niemand een soort lijstje bijgehouden heeft met mogelijke locaties + raming van prijzen voor het avondeten + feest (bvb De Lozen Boer 150 euro per persoon). Dat zou het zoeken al een stuk makkelijker maken want dan weten we of de zaal wel binnen ons budget past en of het de moeite is om ze te gaan bezoeken.
Ik zou zo'n 100 euro per persoon willen uitgeven voor het avondeten + feest(voor zo'n 150 gasten, de rest zal buffet/receptie worden) maar ik weet dat er waarschijnlijk veel zalen zijn die duurder zijn

Dus als iemand een idee heeft van de prijzen, let me know!

Sofie

Sofie

Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 2191


ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik12-4-2009 17:57:27

Hey,
wij trouwen ook in mei 2010 en zijn ook van Oost-Vl, wel St-Niklaas dus ik vrees dat de zalen waarvan wij offertes hebben al een beetje ver zijn voor jullie.
Er zijn echt hele dure zalen maar ik denk dat als je 100 euro p.p. wil uitgeven je wel al redelijk wat keuze zal hebben hoor.
Veel succes met de zoektocht!
Groetjes



Evi
15-5-2010
 Meld misbruik12-4-2009 18:26:01

hey,

wij trouwen ook in mei 2010 (15e). Wij houden ons feest in zaal tybeert in lokeren/daknam. Ik heb toen een lijst van een vriend gekregen met samenvatting van feestzalen in en rond Gent. Als je geïntresseerd bent, mag je altijd een mailtje sturen naar lovely1802@hotmail.com . Dan stuur ik je deze door! Wij zijn ook in de lozen boer langs geweest, daar liep de prijs rond 110 euro min. Het grote nadeel, vond ik, dat je daar geen forfait kon nemen voor dranken. Alles was te betalen per fles of glas. Dan je weet je niet echt op voorhand hoeveel je feest gaat kosten.

nog veel succes met de zoektocht!
groetjes,
Evi



tami
26-6-2010
 Meld misbruik12-4-2009 22:39:52

Hallo Sofie,

ons eigen dossier is net afgerond en ik heb inderdaad zowat alle feestzalen in Oost Vlaanderen gemaild om offertes te bekomen. Let wel : de zalen die géén website hebben, kwamen niet in aanmerking omdat wij te ver wonen om er even naartoe te rijden (750 km)... En de prijzen zijn niet ouder dan januari 2009. Indien jullie interesse hebben kunnen jullie mailen op :
tamavanti@yahoo.fr
Nog even zeggen dat ook de Vlaamse Ardennen hierin zitten.
Groetjes,



Miche

 Meld misbruik13-4-2009 6:08:39

Tami,
Kan u ze mij ook mailen , wij zijn ook op zoek voor 2010. alvast bedankt.
miche415@hotmail.com




Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik13-4-2009 10:32:04

Dag Sofie,

Welke regio zoek je dan?

Ons feest is in het Park van Beervelde, met een traiteur uit Lochristi, de Feestarchitect.

Onze menu is 52 Euro per persoon, voor de receptie is dit 10 euro per persoon.

Voor de dranken zitten we aan:
- receptie 13 e per fles
- witte wijn: 13 euro per fles
- rode wijn: 11 euro per fles

Laat je NIET gek maken door al die feestzalen die met drankenforfaits werken, soms vb. by tybeert als ik me niet vergis is dit 30 euro per persoon, wij hebben onze dranken via de traiteur aan brouwersprijzen.
dat drinkt ge dus niet op hé 30 euro!!

Plus de kostprijs van onze wijnen moogt ge in een gewone feestzaal x 2 doen.
Toch iets om even over na te" denken niet?

Groetjes

Marieke
18/04/2009



Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik13-4-2009 10:42:27

Ik heb een lijstje, is wel al van eind 2007, maar voor zover ik weet is er nog niet zoveel veranderd.

Wij trouwen in Huyze De Baere in Maldegem, valt zeker binnen jullie budget.
Andere zalen:
- Lozen Boer (> 100 euro)
- Renard (Beervelde) (> 100 euro)
- Kasteel van Saffelaere (+/- 100 euro)
- Kasteel Sanderling (De Pinte)( +/- 90 euro)
- Den Hof (Zelzate) (+/- 80 euro, max 150 personen)
- Huyze De Baere (Maldegem) (vanaf 70 euro pp)

Uiteraard kan je in alle zalen de menu zo duur maken als je wil. De prijzen hierboven zijn de minimum prijzen voor de zalen.
Als ik je een paar tips mag geven:
- Als je op basis van forfait moeten werken vanaf een bepaald uur vraag dan ook hoeveel je voor de obers moet betalen en hoeveel er ongeveer blijven vanaf dat uur (dat laatste 'vergeten' ze vaak te zeggen);
- De prijs van een fles water is meestal een goede indicator voor de prijs per persoon;
- Neem nooit een zaal waar de minimumprijs jullie maximumprijs per persoon is, er kan nog altijd een index bijkomen waardoor alles duurder wordt, en meestal geef je toch nooit het goedkoopste menu;
- Vraag ook duidelijk wat allemaal inbegrepen is in de prijs (we hebben zalen gehad waar je moest bijbetalen voor de kaarsen op tafel, voor de stoelenhoesen, voor het 'mooie' bestek...) --> als het niet duidelijk is, vraag het na;
- Als de zaal jullie bevalt, neem een optie, dan komen ze aanrukken met schuimwijn en hapjes, en heb je ook al een idee van hoe de keuken is.

Als je nog wat info wil, kan je altijd mailen naar karolienenstefaan@hotmail.com

Succes ermee.

Groetjes
Karolien.



Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik13-4-2009 10:44:58

Nog 1 aanvulling bij mn vorig berichtje: de prijzen die ik meegeef zijn voor het avondfeest en bevatten alles dus van de kleine receptie avondfeest, menu met dessertbuffet, dranken tot einde feest.

Groeten,
Karolien.



Sofie

 Meld misbruik13-4-2009 11:23:42

Heel erg bedankt iedereen voor de reacties! Nu ben ik al wat minder onwetend en beter gewapend tegen eventuele oplichters :-)
We zullen inderdaad eens moeten op bezoek gaan in de zalen eer we een goed oordeel kunnen vellen en jullie tips zullen daarbij zeker helpen
Allemaal een supertrouwfeest gewenst!



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik13-4-2009 17:28:03

Sofie,

Nog even iets.
Wij hebben 6 zalen bezocht.
Beter even vergelijken hoor, echt waar.
Je moet echt vertrouwen hebben in de mensen.
Als je twijfelt, niet doen, ga nog eens ergens anders kijken.

Ik vind het héél belangrijk dat je echt achter je keuze staat.

Grts

Marieke
NIKS overhaast doen :)



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-4-2009 9:35:21

hey Sofie

Wij hebben volgende zalen bezocht:
- De Snip in Moorsel (was al bezet)
- Het Brouwershof in Aalst (Hebben wij drie keer gebeld en ze wimpelden ons altijd af, dus daar wilden we al niet meer trouwen)
- De Roserie in Aalst (was ook al bezet)
- De Groene Wilg in Erembodegem
- Salons Caelberg in Moorsel (aanrader!!)

Uiteindelijk hebben we volledige prijsoverzichten van De Groene Wilg en Salons Caelberg gekregen.
De Groene Wilg heeft een mooie zaal en mooi terras, maar het was mij niet altijd duidelijk wat de totaalprijs nu ging zijn.
De info was mij niet 100% doorzichtig, daarom hebben wij gekozen voor Salons Caelberg in Moorsel.
Zij werken met een overduidelijke 'regenboogformule'. Dwz je weet tot op de cent hoeveel je moet betalen. Je krijgt de prijs per persoon alles in. Dus niet het eten, dan nog eens de forfait, dan nog eens het aperitief.
Wij hebben per persoon €69 betaald en daar zal alles in: aperitief, soep, voorgerecht, hoofdgerecht, dessertbuffet, sandwiches 's nachts, mooie stoelovertrekken en ALLE drank tot het einde van het feest.
Geen extra kosten voor bediening na een bepaald uur, geen verplichte dj, geen kosten per ontkurkte fles... echt super!!
Ik zou die zaal aan iedereen aanraden!
De bediening was top, het eten was heel lekker en alles is van een leien dakje gelopen!
Veel succes met de zoektocht!



annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik14-4-2009 11:33:26

Een goede tip: ga niet naar kasteel van Zwijnaarde: ondanks heel professionele lunch op zondag, heel onprofessionale manier van omgaan mbt trouwfeesten.



Inge
14-7-2009
 Meld misbruik14-4-2009 12:02:09

Hallo,

wij trouwen op 1 augustus en ons feest gaat door in Hof ten bosse in Heusden.
De receptie kost ons 15 euro per persoon (anderhalf uur) en het avondfeest kost 50 euro voor het eten en wijn tijdens het eten, en drankforfait na het eten tot vier uur komt op 12 euro per persoon.
Die drankforfait moet je zelf bekijken, in ons geval zijn we heel zeker dat we daardoor veel goedkoper uitkomen omdat de meeste mensen zeker niet vroeg gaan weggaan. En als je per drankje betaalt (aan twee euro of zo voor fruitsap, wijn enz kosten meer) dan betaal je veel meer. Onze drankforfait loopt tot vier uur 's morgens.

We zijn zondag onze menu gaan proeven en 't was super! Bij ten bosse hebben ze ook veel mogelijkheden, we hebbben onze menu zelf samengesteld uit allemaal verschillende menu's...

Groetjes en veel succes!
Inge (1/8/2009)

www.tenbosse.be



Inge
14-7-2009
 Meld misbruik14-4-2009 12:03:05

oei, website is fout:
www.hoftenbosse.be is de juiste site...



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik14-4-2009 14:30:25

Wij trouwen deze vrijdag in Hof ten Bosse (Destelbergen).
We hebben voor onze keuze te maken de volgende zalen bezocht: Het Brouwershof in Affligem, De Rozerie in Aalst, De Hophoeve in Affligem, De Montil in Ternat en Hof ten Bosse in Destelbergen bij Gent.
Groot nadeel aan Het Brouwershof is dat je alles apart moet opvolgen en betalen: huur zaal, brouwer, traiteur, etc. zijn allemaal aparte facturen en allemaal zelf op te volgen, wat mij te veel werk was.
De Montil was ronduit schandalig duur (28€ voor een drankforfait tot 3u! om maar 1 voorbeeld te geven). De Rozerie vonden we wat versleten aandoen hoewel de prijzen wel goed waren en de Hophoeve was gewoon onze stijl niet.

Qua prijs-kwaliteit vinden we Hof ten Bosse met kop en schouders boven de anderen uitsteken en daarom hebben we daar ook voor gekozen.
We betalen voor een uitgebreide receptie 22€ pp, receptie + diner (4 gangen + aangepaste huiswijnen en water) 59€ pp (plus een drankforfait van 12€ die wel 1€ duurder wordt dit jaar), dessertbuffet met welkomstdrankje + drankforfait voor de genodigden van het dansfeest voor 38€pp, en dan nog 1.5€ pp voor het bijvullen en terugplaatsen van het dessertbuffet voor heel de nacht. En dat is allemaal tot 4u voorzien.
Wij hebben gewoon formule gekozen die ze zelf aanraden voor trouwfeesten en tot nu toe zijn we super blij met alles. Plus we vinden de zaal en de aankleding daar super mooi.

Dus je kan iets lekkers en goed georganiseerd doen voor ruim onder de 100€ pp hoor :)



Sofie

 Meld misbruik14-4-2009 15:27:14

Ik heb al veel positieve dingen gehoord over Hof Ten Bosse dus het wordt tijd dat ik daar eens een kijkje ga nemen voor alles volzet is denk ik :-)
Ik denk dat het zal gaan tussen salons Roskam, Kasteel Sanderling, kasteel Coninxdonck en Hof Ten Bosse nu
bedankt voor de info!



Anne

 Meld misbruik17-4-2009 8:19:49

Kijk ook eens naar Zilte Zoen.Is vlakbij de E17 en prachtige zaal met zeer lekker eten.Wij hebben er al meerdere feesten gedaan en het draait steeds rond dat bedrag.Volgende week terug een feest daar ben benieuwd wat we gaan eten,:-)



Leen
6-6-2009
 Meld misbruik27-4-2009 19:50:13

Hey Sofie,

Wij zijn van Sleidinge en trouwen en geven op 6 juni ons feest in het Godshuis in Sint Laureins. De prijs is ongeveer 85 euro voor het hele menu. Er wordt dan wel ook nog een apart bedrag gevraagd voor de huur van de zaal.
Je kan mag er 'savonds ook gratis blijven slapen als bruid en bruidegom dus dat is ook wel mooi meegenomen!

Wij waren in ieder geval helemaal weg van de zaal en de sfeer daar!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info