Nu Online
Momenteel zijn er 185 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Mexico: geld?

  10-4-2009 10:47:25
Hoi bruidjes,

wij gaan op huwelijksreis naar Mexico en waren ons aan het afvragen hoeveel geld we best meenemen, en of je daar gemakkelijk geld kan afhalen. Heeft iemand hier al ervaring mee? En aan de bruidsparen die ook naar Mexico trekken: hoe pakken jullie dit aan?

Op het reisbureau zeiden ze dat we best dollars bestellen, maar ik wil niet te veel cash geld meenemen. We zijn ook van plan om enkele excursies te doen, zouden we die met visa kunnen betalen?

Alle hulp is welkom!

Bedankt en groetjes!

Liese
9 mei 2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

Liese
9-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1238


Nathalie
27-6-2009
 Meld misbruik10-4-2009 11:24:54

hallo,
wij zijn vorig jaar naar mexico geweest. het reisbureau heeft wel gelijk als ze zeggen best dollars bestellen en meenemen. je kan wel geld afhalen in mexcico maar je betaalt veel veel kosten daarop.
als je een excursie wilt boeken moet je ook steeds cash betalen (toch op de plaatsen waar wij zijn gaan vragen)

wij hebben met sunjets eerst een rondreis gedaan van een week en dan een week luilekkervakantie.

mexico is wel een prachtig land en het was een fantastiche reis!

groetjes,
Nathalie
27/06/2009



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik10-4-2009 12:49:32

Hey

Wij gaan ook op huwelijksreis naar Mexico en wij hebben al direct nadat we de reis zijn gaan boeken voor €1000 dollars gaan halen. Dus wij nemen gewoon dat geld mee. We zullen wel zien dat we het veilig kunnen opbergen in de kamer, desnoods een kluis vragen in het hotel. En als je het meeneemt op het vliegtuig, zeker zien dat we elk de helft hebben zodat niet alles kan gestolen worden.

Groetjes, Laura



Ellen
27-6-2009
 Meld misbruik10-4-2009 16:43:09

Hello,

Hoeveel geld je moet meenemen is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je juist geboekt hebt. Heb je half- of vollpension of all-inclusive? Excursies die via de touroperator of het hotel worden geboekt kan je normaal gezien met VISA betalen alsook dranken en eten in het hotel.
Groetjes
Ellen



Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik10-4-2009 17:31:03

Hey Liese,

wij zijn in maart naar Mexico geweest en ze raden absoluut AF om dollars mee te nemen omdat je dan 2 keer met de wisselkoers zit. Een keer van euro naar dollar en van dollar naar Mexicaanse Pesos.
Excursies zou je normaal met Visa moeten kunnen betalen, maar jullie zitten in een RIU all inclusive hotel hé, dus daar zou je zowieso geld uit de muur moeten kunnen halen.
Ik zou niet al te veel meenemen, wij hadden superveel bij en hebben er nog geen vierde van opgedaan, en wij hadden een rondreis.

Aan de strandvakantie hebben wij enkel nog het zwemmen met de dolfijnen, taxi en inkom Tulum en wat souvenirs uitgegeven.
Zwemmen met de dolfijnen heeft ons 135 dollar per persoon gekost, taxi naar Tulum ongeveer 20 euro heen en terug, inkom Tulum was ongeveer 2 euro per persoon.
Eventueel kan je nog de excursie Chichen Itza doen, Xel-Ha natuurpark enzo...Dit zit allemaal tussen de 100 en 200 dollar per persoon.

Groetjes

Cindy
13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl



Elke
20-6-2009
 Meld misbruik13-4-2009 16:15:03

Dag Liese,

de meeste excursies kan je gewoon in het hotel boeken. Je gaat met Jetair neem ik aan, hun hostess zit heel vaak in het hotel. Je boekt je excursies gewoon bij haar en je kunt betalen met visa.

Ik zou niet te veel geld meeslepen, een paar honderd euro (300, 400) lijkt me ruim voldoende. Je zit tenslotte all-inclusive. Ik zie niet in waarom je dollars zou meenemen. Je euro's zijn perfect inwisselbaar in het hotel, tegen de gangbare wisselkoers.

Jullie hotel is trouwens prachtig, wij zijn er vorig jaar nog geweest. Mijn toekomstige zit in de reissector, en we hebben zowat alle RIU's op de Caraïben geprobeerd. Maya Palace kwam daar als één van de allerbesten uit. Perfecte service, heel lekker eten en mooie, nieuwe kamers. Playa Del Carmen is ook een heel gezellig stadje, véél beter om je vakantie door te brengen dan Cancun, bijvoorbeeld.
Als excursie is Tulum een aanrader (wij zijn er wel zelf met de auto naartoe gereden, dan kan je op de weg nog één van de cenotes, ondergrondse meren bezoeken) en Chichen Itza uiteraard.

Heel veel plezier!

Elke



Elke
20-6-2009
 Meld misbruik13-4-2009 16:18:42

Ik bedoelde uiteraard Riu Palace Riviera Maya... :)



Liese
9-5-2009
 Meld misbruik13-4-2009 20:17:25

Hoi meiden,

bedankt voor alle reacties, we zijn er weer heel wat wijzer op geworden!

@ Elke: ik ben blij te horen dat het hotel goed meevalt, ben zo benieuwd!!

Groetjes en succes nog iedereen!

Liese


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums