Nu Online
Momenteel zijn er 200 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis

  9-4-2009 8:24:28
Hoi Bruidjes,
wij zijn nog op zoek naar een toffe huwelijksreis. We zijn niet zo'n ervaren reizigers, dus veel hebben we nog niet gezien. We staan open voor zowat alles.
We zijn in februari getrouwd, maar willen onze huwelijksreis in Juli maken. We zijn al naar een reisbureau geweest, en uit hun voorstellen vonden we een korte rondreis in bv Senegal met daaraan gekoppeld een paar dagen strand wel interessant. Het lijkt ons echt iets voor ons om eerst een paar dagen een land te verkennen en dan nog een paar daagjes aan t strand uit te rusten voor we weer naar huis vertrekken.
Heeft iemand al zoiets gedaan? In welk land? Welke touroperators doen dit (voor een niet zo groot budget)...
Hoop dat jullie leuke ideetjes hebben!
groetjes,
Nele

Nele
28-2-2009
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1604


Daisy

 Meld misbruik9-4-2009 9:22:46

Dag Nele.

Wij gaan in oktober na ons huwelijk naar Bali met Best Tours. (die hebben zo wel veel van die dingen).

Wij verblijven 2 dagen in ons hotel ginder om wat te bekomen van de lange vlucht en eventuele jet lag.
Daarna gaan we een minirondreis doen door Bali van 4 dagen, waarbij we heel het eiland verkennen.
Daarna gaan we nog 11 dagen terug naar het eerste hotel om daar wat te relaxen en genieten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt!
Ons eerste idee was een rondreis door Zuid Afrika, ook met Best Tours met aanvullend een strandvakantie, maar we vonden dit ietske te duur.
Ik hoop dit toch ooit nog te kunnen doen :-) Misschien als we op pensioen zijn en heel hard gespaard hebben :-)



Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik9-4-2009 9:38:47

Hey Nele,

Enkele hele leuke combinaties zijn:
Sri Lanka en de Malediven
Kenia en Zanzibar
Bali
Thaïland
.........

groetjes

Cindy
13/06/2009



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-4-2009 9:39:33

wij hebben iets soortgelijks al gedaan op de volgende bestemmingen

- kenia: safari + strand, echt de moeite, via neckermann

- thailand: via best tours, dik oke

- bali: super! via spillemaeckers

- maleisie: mooie bestemming, maar minder als thailand en bali

succes!



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik9-4-2009 9:43:32

Hoi meiden,
dank je voor jullie reacties! Zijn die landen allemaal doenbaar in Juli? Is het dan niet te warm, of valt dit goed mee?
We gaan er zeker vanalles over opzoeken!
groetjes,
Nele



Daisy

 Meld misbruik9-4-2009 9:48:15

Bali is het hele jaar door ongeveer hetzelfde klimaat denk ik.



jessie
31-7-2009
 Meld misbruik9-4-2009 10:10:48

Bali!! Zeker een aanrader.
Maar probeer dan alles zelf te regelen, niet via een touroperator, veel te duur!
Wij hebben ook zelf de vlucht via Singapore Airlines en het hotel via de site.
Sanur is een mooi stadje om te verblijven, niet te druk, niet te rustig.
Als je alles zelf regelt spaar je al snel een € 500 uit per koppel.
Ter plaatse hoef je je geen zorgen te maken over mogelijke excursies. Het eiland is heel klein en het is dus perfect mogelijk om vanuit 1 hotel allerlei dingen te bezichtigen. Je vindt trouwens op iedere hoek van de straat busjes met chauffeur die je voor +- € 40 per dag overal naartoe brengen.
Bali is zeker doenbaar qua klimaat. Het is er in juli ongeveer 30 graden maar dat is een hele andere warmte dan hier. Daar hoef je je geen zorgen over te maken!
Groetjes



Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik9-4-2009 10:22:31

Hey Nele,
waarom niet wat korter bij huis?
Wij gaan naar Griekenland: cruise gecombineerd met strandvakantie en citytrip (in juli). Eerste week rondreizen, tweede week rust. Hoor alleen maar lof erover en ervaren reizigers zeggen dat Kreta zelfs veel mooier is dan exotische bestemmingen.
Ik wou eerst ook naar Bali of Mexico maar dit kostte toch aanzienlijk meer geld en nu gaan we veel meer avontuur beleven.
Als je toch ver weg wil en je let op je budget dan raad ik je Thailand aan, is(veel)goedkoper dan Bali.
Veel reisgenot!



annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik9-4-2009 11:57:18

Dag Nele,

We hebben al wat gereisd en ik zag daarnet Kreta staan. Ik zou dit echt niet aanraden, ik vond Kreta echt niet mooi en zeker 'niet nieuws' te beleven als je al eens in een zuiders land bent geweest. Kortbij zou ik dan eerder Malta kiezen: het land heeft veel meer cultuur én natuur te kiezen.
Qua cultuurschok kan je ook gerust eens bv (zuid)oost-Europa kiezen, heel mooi, weinig toeristisch (Kroatië wel beetje opletten waar je komt mbt toerisme, maar je kan heel rustige stranddorpjes vinden) en ook goed weer.
Verder weg zou ik eigenlijk hetzij een eiland nemen om het honeymooneffect te hebben of iets waarvan je denkt dat hebben we nog nooit gezien.

NOg veel succes
Ann



marijke
13-9-2009
 Meld misbruik9-4-2009 14:02:23

Ik zie hieronder Malta staan, maar eerlijk gezegd vond ik daar niet veel aan. Is een zeer dor eiland (wij zijn er in juli geweest, aantal jaar geleden) en qua bezienswaardigheden is het helaas maar zwakjes. Het toerisme is er nog niet echt doorgebroken, klinkt wel fijn, maar heeft ook zijn nadelen, namelijk vuile stranden met veel rondslingerend vuil... Tis nogal een subjectieve mening, maar vond het echt geen mooi eiland, bezienswaardigheden (hoofdstad Valetta, een romeinse site die gesloten is tijdens normale uren, middelleeuws stadje) zijn er heel weinig en de natuur is echt heel erg dor en bruin, weinig tot geen groen of bloemen (viel al op vanuit het vliegtuig bij het landen, het is één dorre vlakte). Woeps hopelijk doet malta mij geen proces aan, hihi. wou dit gewoon even kwijt. groetjes



Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik9-4-2009 23:36:27

Hey, om eventjes te reageren (terug):
heb al veel opgezocht over landen en nagevraagd en Kreta kwam er toch erg goed uit. Malta minder.
Ik weet het niet maar mss hangt het af van waar je zit op het eiland zeker.
Kijk er alvast erg naar uit.
Gr



tami
26-6-2010
 Meld misbruik10-4-2009 18:52:52

hallo,

heb meerdere keren Thailand en Indië, Maleisië en Indonesië bezocht ; opgepast met de moesson in juli ! Zware regenvlagen van korte duur (paar minuten maar meermaals per dag) maar vooral heel vochtig. De beste periode is juni.
Senegal is prachtig en perfect voor wat jullie willen doen (strand en rondreis).
Al mijn reizen Z.-O. Azië waren met Nouvelles Frontières (maar dan moet je veel zelf plannen) of Neckermann (meer voor luie vakanties); nooit tegengevallen.
Misschien alleen wat rare vertrekuren soms.
Veel sukses !


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums