Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Naamkaartjes

  8-4-2009 10:54:42
Graag had ik jullie advies hoe jullie de namen op jullie naamkaartjes vermelden.
Bijvoorbeeld je hebt Dhr. & Mevr. Wim & An Janssens-Peeters
Wat schrijven jullie dan op het naamkaartje :
- Dhr. Wim Janssens of Wim Janssens of Wim Janssens-Peeters
- Mevr. An Janssens of An Janssens of An Janssens-Peeters of An Peeters

Het lijkt simpel maar het tegendeel is waar.

Graag jullie advies.

Groetjes,

Dany & Janick
09/05/2009

Janick
9-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1701


Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik8-4-2009 10:57:34

Wij hebben gewoon per persoon de naam, je bedoelt toch voor op tafel?



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik8-4-2009 11:07:42

Wij hadden alleen voor de suite naamkaartjes. Gewoon Voornaam Achternaam.
groetjes,
nele



Janick
9-5-2009
 Meld misbruik8-4-2009 11:10:22

Hey Marieke,

Ja inderdaad, de naamkaartjes voor op tafel. Maar wat schrijf je er juist op zie voorbeelden in mijn voorgaand berichtje?
Het lijkt zo logisch tot wanneer je de lijst moet doorgeven aan de drukker en dan weet je eigenlijk niet hoe je de namen het best op het kaartje schrijft.
Gebruik je Dhr of Mevr of schrijf je enkel de voornaam en de naam? Wat vermeld je op het naamkaartje van een vrouw in geval ze getrouwd is?
Snap je wat ik bedoel?

Groetjes,

Janick



Leen
25-4-2009
 Meld misbruik8-4-2009 11:25:46

Hey Janick,

Wij hebben geen naamkaartjes voor op de tafel, maar moest ik er toch zetten, zou ik enkel de voornaam vermelden en bij tantes en nonkels zou ik er dan tante of nonkel voorzetten.
Normaal worden de mensen toch per tafel afgeroepen en wordt de tafel gewezen. Dan kunnen, dan is volgens mij de voornaam meer dan genoeg. Ik zou er al zeker geen Dhr of mevr voorzetten, en met dubbele namen wordt het al gauw heel lang niet?

groetjes
Leen



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik8-4-2009 11:46:47

Hallo,

Wij hebben voor iedereen (alle 67) naamkaartjes gemaakt hoor, gewoon: vb.
tafel x, roepen ze dan af, alle namen, dan zeg ik wel de heer of mevrouw... en op tafel staan dan de kaartjes:

Marieke Honnay
Thijs Campe
...
dan zet ik er niet meer de heer of mevrouw bij, anders zijn de kaartjes te klein, hi



Ellen
23-5-2013
 Meld misbruik8-4-2009 12:14:58

gewoon voornaam.. wij gebruiken steentjes



Marie
16-5-2009
 Meld misbruik8-4-2009 13:48:04

Wij zetten geen naamkaartjes, allen wel aan de eretafel omdat die vrij groot is en dan zetten we alleen de voornaam.


Groetjes.



Peggy
16-5-2009
 Meld misbruik8-4-2009 13:50:21

wij schrijven geen naamkaartjes, enkel de tafels worden afgeroepen waar de mensen mogen plaats nemen, voor de rest kiezen ze zelf bij wie ze aan die tafel willen zitten.



Nathalie
20-12-2008
 Meld misbruik9-4-2009 12:44:14

Hallo Janick,

Wij kennen de mensen enkel een tafel toe, geen specifieke plaats aan die tafel. Ervaring leert me dat de mensen toch beginnen schuiven met de kaartjes... Als je ze laat doen, valt dat meestal wel in een natuurlijke plooi en komen ze terecht waar ze willen zitten.

Wij doen ook geen afroeping. De mensen krijgen bij het binnenkomen een kaartje, met daarop hun naam en de cover van een single. Bij het aan tafel gaan, wordt dat liedje dan gespeeld. We hebben de liedjes ook zo uitgekozen dat het wat ludiek is en dat het wat sfeer brengt. Niet serieus dus... Denk wel dat dat goed gaat werken.

Veel plezier nog met de voorbereidingen!

Groetjes,

Nathalie



tami
26-6-2010
 Meld misbruik14-4-2009 17:59:34

hallo,

onze tafels hebben elk een naam en de gasten worden beleefd met mr en mw afgeroepen maar op tafel staat enkel een kaartje met hun voornaam erop.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...